Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Materiały na dzień 9 kwietnia

Rozwiązywanie przez dzieci zagadek związanych z symboliką ŚWIĄT WIELKANOCNYCH:
Ma długie uszy i pięknie skacze,
lubi marchewkę oraz sałatę. (zając)

Na stole stoi kosz,
a w nim leżą białe, żółte, nakrapiane,
na Wielkanoc malowane. (pisanki)

Świecimy je na tydzień przed Wielkanocą.
Są barwne, kolorowe zrobione
z gałązek wierzby, bazi
lub sztucznych kwiatów.(palma wielkanocna)

Żółciutkie kuleczki za kurką się toczą.
Kryją się pod skrzydła, gdy wroga zobaczą (kurczątka)

Ma mięciutką wełnę i złociste różki,
a w Wielkanoc siedzi na łące z rzeżuszki. (baranek)

Na wierzchu skorupka, w środku żółto-białe,
można z nich zrobić pisanki wspaniałe. (jajka)

Wiklinowy i pleciony na święconkę
Przeznaczony. (koszyk)

RODZIC CZYTA DZIECKU WIERSZ. Potem rozmawiają na temat wiersza:

„Wielkanocny stół”  Ewa Skarżyńska

Nasz stół wielkanocny haftowany w kwiaty
W borówkowej zieleni listeczków skrzydlatych .
Lukrowana baba rozpycha się na nim,
a przy babie – mazurek w owoce przybrany.
Palmy – pachną jak łąka w samym środku lata
Siada mama przy stole, a przy mamie tata. I my.
Wiosna na nas zza firanek zerka,
a pstrokate pisanki chcą tańczyć oberka.
Wpuścimy wiosnę.
Niech słońcem zabłyśnie nad stołem
w wielkanocne świętowanie jak wiosna wesołe.

Jakie elementy dekoracyjne znajdują się na stole?
Kto usiądzie przy stole?
Czego brakuje na stole, a powinno się znaleźć zgodnie z tradycją wielkanocną?

                                                                                                                               

Rodzic wspólnie z dzieckiem  przypomina symbolikę niektórych produktów znajdujących się na stole.

Pisanka – symbol życia.
Baranek – symbol zmartwychwstania Chrystusa.
Chorągiewka – znak zwycięstwa.
Palmy – nawiązują do wjazdu Chrystusa do Jerozolimy i powitania go przez mieszkańców miasta. Świąteczne palmy miały zapewnić dobre plony, chronić przed pożarami i chorobami.
Bazie – spożywano, gdyż wierzono, że chroni to przed bólem i dodaje sił. Są symbolem budzącej się wiosny.
Chrzan – zdrowie

„WIELKANOCNE OBLICZENIA” – ZABAWA MATEMATYCZNA.                                                                                    
Rodzic czyta  treść zadania, dzieci obliczają za pomocą liczmanów (np. nakrętki po napojach, kredki,sztućce) . Chętne dzieci mogą zapisywać działania.

  1. W pewnym domu do świątecznego śniadania zasiadły następujące osoby: mama, tata, ciocia Basia z wujkiem Piotrem i dwiema córeczkami, babcia Frania i mały Michaś. Ile osób siadło do świątecznego śniadania?
  2. Kasia ozdabiała świąteczny mazurek. Przygotowała 10 migdałów. Po chwili przyszedł Maciek i zjadł 2 migdały. Ile migdałów zostało Kasi do ozdobienia mazurka?
  3. Na stole leżało osiem jajek. Mama zjadła jedno, a tata dwa. Ile jajek zostało na stole?
  4. Zuzia robiła wielkanocną palmę. Przyczepiła na niej 3 czerwone kwiaty, 2 żółte kwiaty i 4 fioletowe. Niestety, klej był zbyt słaby i 2 kwiaty się odczepiły. Ile kwiatów zostało na palmie?

„ZASTAWIANIE WIELKANOCNEGO STOŁU”.

Dzieci mają do dyspozycji: obrus, serwetki, talerze, sztućce, filiżanki lub szklanki, koszyczek, kwiaty,bazie, oraz kartoniki z podpisanymi ilustracjami przedstawiającymi potrawy i ozdoby (nie tylko wielkanocne). Dzieci wybierają te obrazki, na których widnieją przedmioty i produkty niezbędne na świątecznym stole. Po zakończeniu pracy opowiadają, jak wygląda ich wielkanocny stół. Korzystając z własnych doświadczeń, wypowiadają się na temat ulubionych potraw świątecznych.

Praca z KP3.42a – rysowanie pisanek po ośladzie, naklejanie sztućców obok talerzy.

Praca z KP3.42b – kolorowanie ilustracji zgodnie z kodem, pisanie po śladzie wyraz

 

Masaż relaksacyjny" - w parach (rodzic i dziecko ) - masaż wykonuje najpierw dziecko rodzicowi, potem rodzic dziecku.
- tędy płynie rzeczka - ruch falisty od głowy do bioder
- idzie pani na szpileczkach - stukanie palcem wzdłuż kręgosłupa
- tu przybyły konie - pata-taj - stukanie piąstkami wzdłuż kręgosłupa
- tędy przeszły słonie - klepanie dłońmi ułożonymi w kształt łódeczek
- a tu idzie szczypaweczka - szczypanie od krzyża do głowy
- zaświeciły dwa słoneczka - masaż spiralny wzdłuż kręgosłupa
- spadł drobniutki deszczyk - lekkie pukanie palcami
- czy przeszedł Cię dreszczyk? - lekkie szczypanie od dołu kręgosłupa, aż do szyi.