Rada Rodziców
W naszym przedszkolu funkcjonuje Rada Rodziców, która jest organem społecznym i stanowi reprezentację rodziców dzieci uczęszczających do przedszkola.
Głównym zadaniem Rady Rodziców jest wspomaganie działań dyrektora i Rady Pedagogicznej związanych z funkcjonowaniem przedszkola oraz współdecydowanie o tym, co dzieje się w przedszkolu, aby interesy placówki nie były sprzeczne z oczekiwaniami ogółu rodziców.
Ponadto do kompetencji i zadań Rady Rodziców należy:
• Współdziałanie z przedszkolem w celu jednolitego oddziaływania na dzieci przez rodzinę i przedszkole w procesie opiekuńczym, wychowawczym i dydaktycznym;
• Uczestniczenie w życiu przedszkola, przyczynianie się do ciągłego podnoszenia poziomu pracy placówki, rozwiązywania problemów i zaspokajania potrzeb opiekuńczo-wychowawczych dzieci;
• Prezentowanie wobec dyrektora i Rady Pedagogicznej opinii rodziców we wszystkich istotnych sprawach dotyczących działalności przedszkola;
• Przekazywanie rodzicom dzieci uczęszczających do przedszkola informacji o udzielanej pomocy na rzecz placówki oraz działalności Rady Rodziców.
Rada Rodziców gromadzi fundusze, których źródłem mogą być:
- dobrowolne składki rodziców,
- darowizny osób fizycznych lub prawnych,
- środki pozyskane z innych źródeł.
Wydatkowanie środków Rady odbywa się wyłącznie na podstawie preliminarza wydatków.
Sładka na Fundusz Rady Rodziców w roku szkolnym 2023/2024 zostanie ustalona na zebraniu Rady Rodziców we wrześniu i podana do wiadomości rodziców. Wpłat można dokonywać jednorazowo lub w dowolnie wybranych ratach.
Wpłat należy dokonywać na konto Rady Rodziców : 24 9263 0000 0500 0879 5005 0101