Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Materiały na dzień 24 kwietnia

Temat: Biblioteka

„Ruchome napisy” – plastyczna zabawa ruchowa. Rodzic przygotowuje litery w taki sposób, by dziecko mogło z nich ułożyć napisy: bajka i biblioteka. Oprócz liter potrzeb­nych do ułożenia wyrazów należy dołożyć jeszcze inne litery. Dziecko prezentuje napisy bajka i biblioteka i próbuje je przeczytać sylabami. Rodzic rozkłada na dywanie wiele liter, również te, które są potrzebne do uło­żenia wyrazów: bajka i biblioteka. Włącza piosenkę, przy której dziecko tańczy w dowolny sposób. Kiedy zatrzyma muzykę, dziecko musi znaleźć literę, która jest potrzebna do ułożenia wyrazu, i trzymać ją w ręku. Liter można szukać tylko w czasie, gdy nie gra muzyka. Gdy ponownie ją włącza, znowu dziecko tańczy przy piosence Witajcie w naszej bajce:  https://www.youtube.com/watch?v=ayIf2itL6e0

„Jak się czujesz, gdy…?” – zabawa dydaktyczna. Rodzic prosi dziecko o przygotowanie Wyprawka s.47. Dziecko wy­pycha kształt głowy dziewczynki i chłopca oraz wąskie paski z rysunkami oczu i ust.

Rodzic: Za chwilę poproszę, abyś wymyślił jedno zdanie opisujące pewną sytuację z Twojego życia i opowiedział je w formie pyta­nia, np. Jak się czujesz, gdy mama całuje cię na dobranoc? Dziecko, za pomocą pasków z rysun­kami oczu i ust, pokazuje na papierowych twarzach, jak się wtedy czuje. Ja zacznę: Pokaż, jak się czujesz, gdy uderzysz się w kolano. Dziecko przesuwa pasek, pokazując różnorodną mimikę. Zabawę można utrudnić – wprowadzić drugą sylwetę i podsuwać dziecku zdania w rodzaju: Jedna postać jest wesoła, bo dostała na urodziny wymarzony prezent (dziecko układa paski w odpowiedni spo­sób), jak się czuje druga postać?

  • „Podajemy sylaby” – zabawa językowa w parach. Rodzic wypowiada dowolną sylabę, np. baj-. Dziecko dodaje sylabę tak, by stwo­rzyć słowo. Rodzic. może ukierunkować zabawę w taki sposób, by dziecko wymyślało jedynie tytuły baśni, imiona bohaterów itp. Na początku należy ustalić, że zabawa trwa np. trzy minuty lub pięć minut i nastawić klepsydrę albo minutnik. Po upływie tego czasu, zabawa się kończy.
  • „Zagadki – rymowanki” Rodzic :Za chwilę powiem kilka zagadek. Odpowiedź na nie powinna rymować się z zagadką. Wszystkie zagadki dotyczą baśni, bajek i legend, które znacie..

W Krakowie mieszka wawelski smok, co zieje ogniem przez cały… (rok)
Krasnoludek jest malutki, tak jak wszystkie… (krasnoludki).
Kto z krasnalami w tym domku mieszka? To jest na pewno Królewna (Śnieżka).
Kto był dobry dla Kopciuszka? Chrzestna matka, czyli (wróżka).
Czerwony Kapturek do babci wędrował, lecz wilk się zaczaił, za drzewem się (schował).
Groźna Baba Jaga domek ma z piernika. Kto ją spotka w lesie, niechaj prędko (zmyka).
Gdy kot buty dostał, Janek księciem (został).
Rzecz to znana, całkiem pewna, że Pinokio powstał z (drewna).

Praca z KP4.8b – czytanie zdań wyrazowo-obrazkowych, pisanie wyrazów po śladzie.

Praca z KP4.9a – umieszczanie nalepek z literami, odczytywanie hasła.

Praca z KP4.9b – kreślenie drogi w labiryncie, przeliczanie książek, porównywanie liczb.

Praca z KP4.10b – kącik grafomotoryczny, kolorowanie pól zgodnie z zauważoną regułą, koloro­wanie według wzoru.