Materiały na dzień 20 kwietnia
MOJE ULUBIONE KSIĄŻKI
„GDZIE JEST F”?. Każde dziecko otrzymuje 10 kredek i 2 nakrętki od napoju. Rodzic wymienia słowa, które zawierają głoskę f. Proponowane słowa: fotel, farba, kufer, lufa, flaga, telefon, żyrafa, elf, fotograf. Zadaniem dziecka jest ułożyć tyle kredek ile głosek maja te słowa. Następnie w miejsce głoski „ f ” ułożyć nakrętkę.
„ULUBIONA KSIĄŻKA” . Dziecko opowiada o swojej ulubionej książce. Kto jest jej bohaterem? Jaką historie przedstawia.
„F JAK FOTEL” – PREZENTACJA LITERY W WYRAZIE.
Rodzic pokazuje litery F, f – z KP4.5
Prosi dziecko o wyklaskanie słowa zgodnie z modelem sylabowym: fo-tel, jednocześnie wskazując kolejne pola
Rodzic wskazuje model głoskowy wyrazu z pól niebieskich (spółgłoski) i czerwonych (samogłoski). Dziecko przelicza głoski, wspomagając się polami na planszy.
Do czego podobna jest litera f ?- rodzic prosi dziecko o podanie skojarzeń związanych z kształtem litery F, f.
Rodzic prezentuje sposób pisania liter F i f , zwraca uwagę dziecku na kierunek pisania litery oraz na jej miejsce w liniaturze
„Falbanka z f” – Dajemy dziecku rolkę papieru toaletowego i prosimy o ułożenie kształtu litery F i f a następnie narysowanie jej palcem.
Praca z KP4.5a – zaznaczanie głoski f w słowach, zaznaczanie liczby głosek w nazwach obrazków
Praca z KP4.5b – pisanie litery F, f po śladzie, otaczanie pętlą litery F, f znalezionej wśród innych liter, czytanie tekstu z poznanych liter, rysowanie ilustracji do tekstu
W KZ s.67 w tekście dziecko wyszukuje literę f, F. Zachęcamy dziecko do próby przeczytania wyrazów lub całego tekstu.