Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Materiały na dzień 29 marca

Temat: Ludzie z jaskiń

Obejrzyjcie prezentację multimedialną -  W czasach człowieka pierwotnego [.pptx, 6.73 MB]

 

Rysunki z jaskiń” – Rodzic pokazuje dziecku pojedynczo 4−5 zdjęć rysunków naskalnych z jaskiń, np. Lascaux, Niaux, Magura i rozpoczyna rozmowę: Te rysunki są bardzo stare, nadal znajdują się na ścianach jaskiń, w których zostały odkryte. Jak myślisz, jakie materiały zostały użyte do namalowania tych rysunków? Po co zostały namalowane? Czy to jest pismo? Jak nazwalibyśmy takie pismo? Czy znasz inne rodzaje pisma obrazkowego?

https://pl.wikipedia.org/wiki/Lascaux_(Akwitania)#/media/Plik:Lascaux2.jpg

https://pl.wikipedia.org/wiki/Lascaux_(Akwitania)#/media/Plik:Lascaux_painting.jpg

https://pl.wikipedia.org/wiki/Jaskinia_Niaux#/media/Plik:Niaux,_bisons.JPG

https://pl.wikipedia.org/wiki/Altamira_(jaskinia)#/media/Plik:AltamiraBison.jpg

http://navtur.pl/place/show/1719,jaskinia-magura

 

Tworzymy własne pismo obrazkowe” – twórcza praca plastyczna. Zastanówcie się wspólnie z dziećmi nad tym, po co nam właściwie pismo (pismo służy do komunikowania się i utrwalania informacji). Proście dzieci, aby ułożyły własne pismo obrazkowe w taki sposób, by można było za jego pomocą spisać historię z przedszkola (z domu). Symbole i obrazki dzieci muszą wymyślić same, nie powinny korzystać z liter alfabetu. Do wykonania pracy potrzebne będą różne składniki w małych naczyniach: starta kreda, starte przyprawy, woda, olej, krem do twarzy, sok z buraków itp. Dzieci samodzielnie łączą składniki i tworzą farbę, następnie malują palcami symbole na arkuszach szarego papieru. Po zakończeniu pracy rodzice próbują odgadnąć, jaką historię opisały dzieci.

 

Zrób to co ja” – zabawa słuchowo-ruchowa. Rodzic zaprasza do zabawy: Dzisiaj zagramy na instrumentach, które zawsze nosimy ze sobą. Będziemy wydobywać dźwięki z naszych dłoni, stóp, kolan, łokci i innych części ciała. Ja zagram kilka dźwięków w taki sposób. Patrz i słuchaj uważnie, bo poproszę o powtórzenie tego rytmu. Rodzic prezentuje rytm: klaśnięcie, tupnięcie dwiema nogami, klaśnięcie – dziecko powtarza. Rodzic podaje następne rytmy, np.: tupnięcie, uderzenie dłońmi o podłogę, tupnięcie; uderzenie dłońmi o podłogę, tupnięcie, tupnięcie, uderzenie dłońmi o podłogę; tupnięcie, tupnięcie, klaśnięcie, tupnięcie. N. dostosowuje poziom trudności do możliwości grupy. Chętne dzieci mogą kolejno proponować wymyślony przez siebie rytmy.