Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Materiały na dzień 13.04.2021r.

Temat na dzień 13.04.2021r. „ Jak długo będzie bić zielone serce?”

Zabawa „Gra w zielone” – Dziecko maszeruje, podskakuje bądź biega w zależności od rytmu podawanego przez rodzica. Podczas przerwy w akompaniamencie rodzic podaje nazwę ustalonego z dzieckiem koloru, np. zielony, wówczas dziecko musi odszukać podany kolor w domu i go dotknąć. Gdy rodzic poda inny kolor niż umówiony, dziecko stoi w bezruchu. Zabawa jest powtarzana kilka razy

„Ziemię mamy tylko jedną” – praca z wierszem Gabrieli Skrzypczak. Rozmowa  z dzieckiem dotycząca treści wiersza, zwrócenie uwagi na pojęcie ochrony środowiska oraz poznanie właściwości drzew, jako niezbędnego elementu w życiu człowieka.

„Ziemię mamy tylko jedną”

Ziemię mamy tylko jedną

Więc szanujmy Ją,

Bo cóż z nami stanie się,

Gdy zniszczymy własny dom.

Giną ptaki i zwierzęta,

Giną drzewa w lesie,

Nic nie robiąc, wciąż czekamy

Co nam los przyniesie?

Dość lenistwa – ruszmy razem

I działać zacznijmy,

Żeby żyć móc na tej Ziemi

Więzy zacieśnijmy.

Chrońmy lasy, chrońmy wodę,

Dbajmy o przyrodę,

Uczmy kochać las i łąkę

Pokolenia młode.

Rozmowa dotycząca treści wiersza: Rodzic pyta dziecko, co możemy zrobić, aby nasza ziemia żyła jeszcze miliony lat? Rodzic mówi, że dobrym spo­sobem na pomaganie ziemi jest sadzenie drzew, które pochłaniają dwutlenek węgla (wszystkie zanieczyszczenia, dymy, spaliny), a wydalają z siebie tlen, któ­ry jest ludziom niezbędny do życia.

„Odgłosy lasu” – zabawa słuchowa. Dziecko leży na plecach na dywanie. Rodzic odtwarza odgłosy lasu, np. szum drzew, stukanie dzięcioła, świergot ptaków, kroki i chrumkanie dzika, bzyczenie komarów. Dziecko w skupieniu wsłuchuje się w odgłosy. Po wysłuchaniu opowiada, co słyszało i próbuje nazywać słyszane głosy: Odgłosy lasu

Proponowana piosenka do wysłuchania: Duszki,duszki leśne

„Przyroda wokół nas” – zabawa dydaktyczna. Rodzic zadaje pytania: Co to jest przyroda?; Czy jest ona potrzebna człowiekowi?. Rodzic prezentuje różne czasopisma i książki przyrodnicze. Następnie wprowadza dwa pojęcia: flora i fauna. Wyjaśnia je i popiera przykładami.(flora – rośliny; fauna – zwierzęta).

Praca w Zeszycie grafomotorycznym str. 45 - „Mandala ekologiczna” – kolorowanie rysunku według własnych pomysłów dzieci, rysowanie szlaczka po śladzie bez odrywania ręki.

„Sadzimy las” – zabawa dydaktyczna matematyczna dla dzieci starszych oraz chętnych:

Potrzebne są liczmany( np. patyczki, nakrętki), które dziecko ma ułożyć na kartce i policzyć. Może również podpisać zadanie za pomocą cyfr i znaków.

Rodzic podaje treść zadania, np.:

– W lesie zasadzono 5 sosen i 3 świerki. Ile razem zasadzono drzew? (5 i 3 = 8)

– W parku koło przedszkola zasadzono 3 dęby, 3 kasztanowce i 2 buki. Ile razem zasadzono drzew?

(3 i 3 i 2 = 8)

– Na skwerze obok parku zasadzono 3 klony, 4 lipy i 1 dąb. Ile razem zasadzono drzew? (3 i 4 i 1 = 8)

Praca z książką dla dzieci starszych – Książka część 3 str.27 – dodawanie w zakresie 8; podpisywanie działań.

Proponowana bajka ekologiczna do obejrzenia: Szanujmy las