Materiały na 9.04.2020r.
Propozycje do wykorzystania
ŚWIĄTECZNY STÓŁ
„Stół wielkanocny”
Opisywanie zdjęć stołów ( 1, 2, 3 ) nakrytych na różne okoliczności. Dziecko podaje nazwy potraw widoczne na zdjęciach. Ma za zadanie wybrać ten stół, który jest nakryty do śniadania wielkanocnego. Dziecko opisuje produkty ze stołu wielkanocnego.
Wiersz Ewy Skarżyńskiej „Wielkanocny stół”
Nasz stół wielkanocny, haftowany w kwiaty.
W borówkowej zieleni listeczków skrzydlatych,
lukrowana baba rozpycha się na nim,
a przy babie – mazurek w owoce przybrany.
Palmy pachną jak łąka w samym środku lata.
Siada mama przy stole, a przy mamie tata. I my.
Wiosna na nas zza firanek zerka,
a pstrokate pisanki chcą tańczyć oberka.
Wpuśćmy wiosnę, niech słońcem zabłyśnie nad stołem
w wielkanocne świętowanie, jak wiosna wesołe!
Pytania do tekstu, które można zadać dziecku.
Po co ludzie spotykają się przy świątecznym stole?
Czy dzielą się w Wielkanoc opłatkiem?
Jak spędzają te święta?
„Wielkanocne kwiaty”
Rozpoznawanie i podawanie nazw wiosennych kwiatów. R. zadaje dziecku pytania: Co oprócz potraw może się znaleźć na świątecznym stole? Jakie kwiaty kojarzą sięz Wielkanocą? R. pokazuje dziecku zdjęcia hiacyntów, gwiazdy betlejemskiej, krokusa, tulipanów, chryzantem, maków, narcyzów, forsycji. Dziecko wybiera spośród nich kwiaty kojarzące się z Wielkanocą i mówi, z czym mu się kojarzą pozostałe kwiaty.
Stroik na stół wielkanocny – praca plastyczna.
Ponacinana zielona krepina przyklejona na rolki od papieru toaletowego. Do środka wstawiamy tulipany i narcyzy wykonane z krepiny i drucików.
„Pamiątki z wielkanocnego śniadania” – praca plastyczna z masy solnej.
Wykonanie wielkanocnych prezentów dla rodziny. Do przeprowadzenia zadania jest potrzebna masa solna. Dziecko formuje ją w kształt płaskiego owalu. Odciska w medalionie swoją dłoń. R. wycina w medalionie dziurę poniżej odcisków palców. Po wyschnięciu medalionów do środka dziury dziecko wkleja własne zdjęcie. Dorysowują do odcisku kciuka oko i grzebień kury. Pod zdjęciem dorysowują kurze nogi.
Dla dzieci, które posiadają książki z przedszkola
Praca z książką, karta pracy:
Str.36a, cz.3 – doskonalenie zdolności grafomotorycznych, percepcji wzrokowej, koordynacji
wzrokowo-ruchowej, odwzorowywanie, czytanie globalne.