Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Materiały na 9.04.2020r.

Propozycje do wykorzystania

 

ŚWIĄTECZNY STÓŁ

 

„Stół wielkanocny”

Opisywanie zdjęć stołów ( 1, 2, 3 ) nakrytych na różne okoliczności. Dziecko podaje nazwy potraw widoczne na zdjęciach. Ma za zadanie wybrać ten stół, który jest nakryty do śniadania wielkanocnego. Dziecko opisuje produkty ze stołu wielkanocnego.

 

Wiersz Ewy Skarżyńskiej „Wielkanocny stół”

 

Nasz stół wielkanocny, haftowany w kwiaty.

W borówkowej zieleni listeczków skrzydlatych,

lukrowana baba rozpycha się na nim,

a przy babie – mazurek w owoce przybrany.

Palmy pachną jak łąka w samym środku lata.

Siada mama przy stole, a przy mamie tata. I my.

Wiosna na nas zza firanek zerka,

a pstrokate pisanki chcą tańczyć oberka.

Wpuśćmy wiosnę, niech słońcem zabłyśnie nad stołem

w wielkanocne świętowanie, jak wiosna wesołe!

 

Pytania do tekstu, które można zadać dziecku.

Po co ludzie spotykają się przy świątecznym stole?

Czy dzielą się w Wielkanoc opłatkiem?

Jak spędzają te święta?

 

 „Wielkanocne kwiaty”

Rozpoznawanie i podawanie nazw wiosennych kwiatów. R. zadaje dziecku pytania: Co oprócz potraw może się znaleźć na świątecznym stole? Jakie kwiaty kojarzą sięz Wielkanocą? R. pokazuje dziecku zdjęcia hiacyntów, gwiazdy betlejemskiej, krokusa, tulipanów, chryzantem, maków, narcyzów, forsycji. Dziecko wybiera spośród nich kwiaty kojarzące się z Wielkanocą i mówi, z czym mu się kojarzą pozostałe kwiaty.

 

Stroik na stół wielkanocny – praca plastyczna.

Ponacinana zielona krepina przyklejona na rolki od papieru toaletowego. Do środka wstawiamy tulipany i narcyzy wykonane z krepiny i drucików.

 

„Pamiątki z wielkanocnego śniadania” – praca plastyczna z masy solnej.

Wykonanie wielkanocnych prezentów dla rodziny. Do przeprowadzenia zadania jest potrzebna masa solna. Dziecko formuje ją w kształt płaskiego owalu. Odciska w medalionie swoją dłoń. R. wycina w medalionie dziurę poniżej odcisków palców. Po wyschnięciu medalionów do środka dziury dziecko wkleja własne zdjęcie. Dorysowują do odcisku kciuka oko i grzebień kury. Pod zdjęciem dorysowują kurze nogi.

 

Domowe zabawy z rytmem

 

Dla dzieci, które posiadają książki z przedszkola

Praca z książką, karta pracy:

Str.36a, cz.3 – doskonalenie zdolności grafomotorycznych, percepcji wzrokowej, koordynacji

wzrokowo-ruchowej, odwzorowywanie, czytanie globalne.