Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Materiały na 7.05.20r.

Propozycje do wykorzystania

 

KRAJOBRAZ POLSKI

 

Słuchanie piosenki  Podróże po Polsce.  sł. Agnieszka Filipkowska, muz. Jędrzej Rochecki

 

Na dole mapy góry wysokie!

Mrugają Tatry nam Morskim Okiem.

Kto chciałby w wodzie stopy zamoczyć?

Choć lodowata, widok uroczy!

 

Ref.: Och, jaka piękna ojczyzna nasza!

W podróż po Polsce wszystkich zaprasza!

Wędrujcie ze mną – mówi Gagatek.

Zwiedzimy kraj nasz, palcem po mapie.

 

Przecina mapę nitka błękitna.

Jak się nazywa ta rzeka? Wisła!

Z gór nas zabierze ta rzek królowa

do Wawelskiego Smoka z Krakowa.

 

Ref.: Och, jaka piękna ojczyzna nasza!…

 

Na samej górze Bałtyckie Morze.

Roi się w morzu od dziwnych stworzeń.

Chodźmy na spacer piaszczystą plażą,

może się jakieś ryby pokażą?

 

Ref.: Och, jaka piękna ojczyzna nasza!…

 

„Mapa Polski” – przypomnienie wiadomości o mapie. Dziecko opowiada, jakie informacje o Polsce można odczytać z mapy. W razie potrzeby R. wyjaśnia, że Polska to kraj, który z jednej strony ma morze, a z drugiej góry.

 

 „Pejzaże” – praca z książką cz.4, str.13b, doskonalenie percepcji wzrokowej, budowanie wypowiedzi.

 

 „Polskie zwierzęta” – zabawa ruchowa utrwalająca przyporządkowywanie zwierząt danym krajobrazom. R. układa w czterech rogach pokoju zdjęcia krajobrazów (góry, morze, łąka, las),  wypowiada kolejno nazwy zwierząt (niedźwiedź, kozica, orzeł, mewa, meduza, ryba, biedronka, motyl, konik polny, dzięcioł, lis, sarna), dziecko biegnie w kierunku jednego z pejzaży.

 

Wprowadzenie litery J, j:

  1. zaaranżowanie sytuacji, w której pojawi się wyraz podstawowy, np. zadanie pytania: Jakie owoce,można spotkać w polskim lesie? (jagody)
  1. wydzielenie pierwszej głoski, by utożsamić ją później z wprowadzaną literą w wyrazie „jagody”
  2. wypowiadanie całego wyrazu, wybrzmiewanie sylab, głosek
  3. wypowiadanie kolejnych sylab połączone z klaskaniem – liczenie sylab
  4. wypowiadanie kolejnych głosek (spółgłoska – klaśnięcie, samogłoska – rozłożenie rąk)
  5. liczenie głosek w wyrazie podstawowym
  6. określenie położenia głoski odpowiadającej wprowadzanej literze
  7. podawanie przykładowych wyrazów z taką samą głoską w nagłosie – jak w wyrazie podstawowym
  8. określenie rodzaju głoski odpowiadającej wprowadzanej literze (samogłoska, spółgłoska), (samogłoski wypowiadamy i wyśpiewujemy długo, spółgłoski zaś krótko).
  9. budowanie struktury dźwiękowej wyrazu z wykorzystaniem kartoników (czerwonych i niebieskich). Głoska J- kartonik niebieski, A- kartonik czerwony, G- niebieski, O- czerwony, D- niebieski, Y- czerwony
  10. liczenie samogłosek i spółgłosek.
  11. zastępowanie kartoników znanymi, wcześniej wprowadzonymi literami.
  12. wskazanie miejsca nowej litery w wyrazie i określenie rodzaju określanej przez nią głoski (samogłoska, spółgłoska)
  13. pokaz nowej litery drukowanej wielkiej i małej J,j, wodzenie palcem po małej i wielkiej literze drukowanej

 

Praca z  Kartą Pracy cz.4, str.12 – ćwiczenie doskonalące zdolności grafomotoryczne, percepcję wzrokową i słuchową.

 

Ozdobienie szablonu litery J  dowolnym materiałem plastycznym (kredki, farby, wycinanka, plastelina)

 

 

„Łamańce” – ćwiczenie sprawności językowej. Dziecko powtarza znane rymowanki, np.

  • Król Karol kupił królowej Karolinie korale koloru koralowego.
  • Szedł Sasza suchą szosą.
  • Chrząszcz brzmi w trzcinie w Szczebrzeszynie.
  • Jola lojalna, nielojalna Jola.
  • Cóż, że ze Szwecji?
  • Stół z powyłamywanymi nogami.
  • Czarna krowa w kropki bordo gryzła trawę kręcąc mordą.
  • Żyła sobie żyła, a w tej żyle żyła żyła. Jak tej żyle pękła żyła, to ta żyła już nie żyła.
  • Ząb - zupa zębowa, dąb - zupa dębowa.