Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Materiały na 7.05.20r.

Propozycje do wykorzystania

 

KRAJOBRAZ POLSKI

 

Słuchanie piosenki  Podróże po Polsce [.mp3, 2.90 MB].  sł. Agnieszka Filipkowska, muz. Jędrzej Rochecki

 

Na dole mapy góry wysokie!

Mrugają Tatry nam Morskim Okiem.

Kto chciałby w wodzie stopy zamoczyć?

Choć lodowata, widok uroczy!

 

Ref.: Och, jaka piękna ojczyzna nasza!

W podróż po Polsce wszystkich zaprasza!

Wędrujcie ze mną – mówi Gagatek.

Zwiedzimy kraj nasz, palcem po mapie.

 

Przecina mapę nitka błękitna.

Jak się nazywa ta rzeka? Wisła!

Z gór nas zabierze ta rzek królowa

do Wawelskiego Smoka z Krakowa.

 

Ref.: Och, jaka piękna ojczyzna nasza!…

 

Na samej górze Bałtyckie Morze.

Roi się w morzu od dziwnych stworzeń.

Chodźmy na spacer piaszczystą plażą,

może się jakieś ryby pokażą?

 

Ref.: Och, jaka piękna ojczyzna nasza!…

 

„Mapa Polski” – przypomnienie wiadomości o mapie. Dziecko opowiada, jakie informacje o Polsce można odczytać z mapy. W razie potrzeby R. wyjaśnia, że Polska to kraj, który z jednej strony ma morze, a z drugiej góry.

 

 „Pejzaże” – praca z książką cz.4, str.13b, doskonalenie percepcji wzrokowej, budowanie wypowiedzi.

 

 „Polskie zwierzęta” – zabawa ruchowa utrwalająca przyporządkowywanie zwierząt danym krajobrazom. R. układa w czterech rogach pokoju zdjęcia krajobrazów (góry, morze, łąka, las),  wypowiada kolejno nazwy zwierząt (niedźwiedź, kozica, orzeł, mewa, meduza, ryba, biedronka, motyl, konik polny, dzięcioł, lis, sarna), dziecko biegnie w kierunku jednego z pejzaży.

 

Wprowadzenie litery J, j:

  1. zaaranżowanie sytuacji, w której pojawi się wyraz podstawowy, np. zadanie pytania: Jakie owoce,można spotkać w polskim lesie? (jagody)
  1. wydzielenie pierwszej głoski, by utożsamić ją później z wprowadzaną literą w wyrazie „jagody”
  2. wypowiadanie całego wyrazu, wybrzmiewanie sylab, głosek
  3. wypowiadanie kolejnych sylab połączone z klaskaniem – liczenie sylab
  4. wypowiadanie kolejnych głosek (spółgłoska – klaśnięcie, samogłoska – rozłożenie rąk)
  5. liczenie głosek w wyrazie podstawowym
  6. określenie położenia głoski odpowiadającej wprowadzanej literze
  7. podawanie przykładowych wyrazów z taką samą głoską w nagłosie – jak w wyrazie podstawowym
  8. określenie rodzaju głoski odpowiadającej wprowadzanej literze (samogłoska, spółgłoska), (samogłoski wypowiadamy i wyśpiewujemy długo, spółgłoski zaś krótko).
  9. budowanie struktury dźwiękowej wyrazu z wykorzystaniem kartoników (czerwonych i niebieskich). Głoska J- kartonik niebieski, A- kartonik czerwony, G- niebieski, O- czerwony, D- niebieski, Y- czerwony
  10. liczenie samogłosek i spółgłosek.
  11. zastępowanie kartoników znanymi, wcześniej wprowadzonymi literami.
  12. wskazanie miejsca nowej litery w wyrazie i określenie rodzaju określanej przez nią głoski (samogłoska, spółgłoska)
  13. pokaz nowej litery [.png, 379.93 kB] drukowanej wielkiej i małej J,j, wodzenie palcem po małej i wielkiej literze drukowanej

 

Praca z  Kartą Pracy cz.4, str.12 – ćwiczenie doskonalące zdolności grafomotoryczne, percepcję wzrokową i słuchową.

 

Ozdobienie szablonu litery [.doc, 23.50 kB]J [.doc, 23.50 kB]  dowolnym materiałem plastycznym (kredki, farby, wycinanka, plastelina)

 

 

„Łamańce” – ćwiczenie sprawności językowej. Dziecko powtarza znane rymowanki, np.

  • Król Karol kupił królowej Karolinie korale koloru koralowego.
  • Szedł Sasza suchą szosą.
  • Chrząszcz brzmi w trzcinie w Szczebrzeszynie.
  • Jola lojalna, nielojalna Jola.
  • Cóż, że ze Szwecji?
  • Stół z powyłamywanymi nogami.
  • Czarna krowa w kropki bordo gryzła trawę kręcąc mordą.
  • Żyła sobie żyła, a w tej żyle żyła żyła. Jak tej żyle pękła żyła, to ta żyła już nie żyła.
  • Ząb - zupa zębowa, dąb - zupa dębowa.