Materiały na 4 maja 2020r.
Proponowana tematyka na ten tydzień: „Na łące”
Temat na dzień 04.05.2020r.: „Wiosenna łąka’
„Idą mrówki” – zabawa paluszkowa.
Idą sobie mrówki dróżką (dziecko w siadzie skrzyżnym naśladuje palcami obu dłoni kroczenie palcami środkowym i wskazującym po swoich udach)
Pierwsza mrówka tupie nóżką (stukanie o uda kciukiem)
Druga mrówka tupie nóżką (stukanie o uda palcem wskazującym)
Trzecia mrówka tupie nóżką (stukanie o uda palcem środkowym)
Czwarta mrówka tupie nóżką (stukanie o uda palcem serdecznym)
Potupały, potupały (stuka wszystkimi palcami o uda)
I w mrowisku się schowały (zaciska pięści)
„Łąka” – na podstawie wiersza M. Buczkówny.
Na łąkę trzeba iść rano
Kiedy jeszcze jest rosa –
Cichutko przystanąć
I słuchać
Jak brzęczy pszczoła jak bąk a jak osa
Patrzeć jak skrzydła motyli
Zamykają się i otwierają
Jak mała biedronka
Na łódce z listka płynie
Po zielonym kołysaniu –
A potem trzeba się pochylić
Nad każdym kwiatem
I zapytać jak mu na imię
Rozmowa dotycząca treści wiersza:O jakim miejscu była mowa w wierszu?; Co można spotkać na łące?; Kto mieszka na łące?; Dlaczego należy się tam zachowywać cichutko?.
Jeśli jest taka możliwość, to proponuję również wycieczkę na pobliską łąkę w celu obserwacji życia na łące.
Ilustracje wiosennej łąki: obrazek 1, obrazek 2, obrazek 3, obrazek 4, obrazek 5
Proponowana piosenka do wysłuchania: Bal na łące
Zabawa przy muzyce „ Motyle”. Rodzic przygotowuje szablon kwiatka. Dziecko naśladuje lot motyla. Przerwa w muzyce oznacza, że dziecko przysiada na kwiatku (szablon kwiatka położony na dywanie) po prawej, lewej stronie, przed lub za kwiatkiem. Proponowane piosenki do zabawy: Pachnąca wiosna, Wiosna A. Vivaldiego
Praca z książką cześć 2 str. 20 – różnicowanie kierunków w przestrzeni i pojęć dotyczących wielkości (wyższy, niższy).
Dla chętnych - wykonanie pracy plastycznej farbami lub kredkami na temat: „Wiosenna łąka”
Praca z książką - Wielka Księga Tropicieli dla dzieci starszych - praca z ilustracją przedstawiającą wiosenną łąkę. Praca z książką część 4 str.5 – kolorowanie tulipana według kodu, przeliczanie kwiatów; kolorowanie tych, których jest więcej.