Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Materiały na 30.03.2021r.

Materiały na 30.03.2021r.

JAJKO WIELKANOCNE

Propozycje  do wykorzystania

 Muzyczna zabawa na powitanie Kreślimy kółeczka”

 Przygotowujemy kolorowe kartoniki dla dziecka –( 3 niebieskie i 2 czerwone)

„Wprowadzenie liter j, J

Zagadka dla dziecka

„W kurzych gniazdach, w kurniku znajdziesz ich bez liku. Kiedy je mama ugotuje cienką skorupkę z nich zdejmuje”.( jajko – słowo to będzie wyrazem podstawowym do wprowadzenia nowej litery).

Dziecko:

- wydziela pierwszą głoskę, by utożsamić ją później z wprowadzaną literą w wyrazie „jajko”,

- wypowiada kolejne sylaby połączone z klaskaniem- liczenie sylab, (2)

- wypowiada kolejne głoski,

- liczy głoski w wyrazie podstawowym (5)

- określa położenie głoski odpowiadającej wprowadzanej literze,(1,3)

- podaje przykłady wyrazów z taką samą głoską na początku słowa  jak w wyrazie podstawowym,

- określa rodzaj głoski odpowiadającej wprowadzanej literze (spółgłoska), (samogłoski wypowiadamy i wyśpiewujemy długo, spółgłoski zaś krótko),

- buduje strukturę dźwiękową wyrazu „jajko” z wykorzystaniem kartoników (niebieskich i czerwonych). Głoska j-niebieski, a- czerwony, j- niebieski, k-niebieski, o- czerwony.

- liczy samogłoski i spółgłoski,

-pokaz nowej litery drukowanej wielkiej i małej J, j, analiza pokazanej liter, jej podobieństw i różnic.

Praca z Kartą Pracy nr 3. str. 42-43 – prezentacja liter wielkiej i małej, wskazywanie miejsca głoski „j” w wyrazach, układanie wyrazów z sylab, ćwiczenia w czytaniu, kreślenie linii w labiryncie, odszukiwanie liter j, J wśród innych.

Praca z Czytanie i Pisanie str. 55- graficzne odtwarzanie kształtów, pisanie liter j, J i równoważników zdań po śladzie

Kura czy jajo ? -  słuchanie piosenki, która zachęci dziecko do wypowiedzi na temat „Co było pierwsze jajko czy kura?

„Jajko” – masażyk. Dziecko siedzi przed rodzicem. Razem recytują wierszyk, a rodzic rysuje  po plecach dziecka .Potem następuje zmiana. Zabawę powtarzamy kilka razy.

Jajko-Beata Gawrońska

Idzie jajko pod górę,                      Kroczymy palcami po plecach  z dołu do góry.

Zawadziło o chmurę.                     Delikatnie łapiemy opuszkami palców jego uszy.

Na dół się stoczyło,                       Po obu stronach pleców rysujemy pętelki z góry na dół.

Całe się rozbiło.                            Obiema rękami rysujemy koła na dole pleców.

 

„Jajko mądrzejsze od kury” – doświadczenia.

Do doświadczeń potrzebujemy-  surowe jajko, woda, sól, jajko z octu, latarka, 3 szklane butelki, zapałki, szklanki, dwa jajka różnej świeżości.

– „Jajko w occie” – wypowiedzi na temat wyglądu i cech jajka z octu (z dnia poprzedniego) i zwykłego, prześwietlanie obu jajek latarką.

– „Jajko w butelce” – obserwacja. Na szyjkach 3 szklanych butelek z otworem nieco mniejszym od najszerszego obwodu jajka stawiamy surowe jajko w twardej skorupce, jajko z octu i jajko ugotowane na twardo i obrane. R. zadaje pytanie: Co się stanie, gdy do butelki wrzucimy zapalone zapałki? Dziecko stawia tezę. R. wrzuca do kolejnych butelek zapalone zapałki, a  dziecko stawia na szyjce jajko – na jednej surowe, na drugiej to z octu.  Dziecko obserwuje wynik.

W butelce w wyniku spalania tlenu wytworzyło się podciśnienie, które wciąga jajko z octu. Uwaga! Surowe jajko może się rozbić.

– „Uczymy jajko pływać” – działanie dziecka Potrzebne będą jajka o różnym stopniu świeżości.

Dziecko ma szklankę napełnioną wodą do 3/4 wysokości. Wkłada do niej jajko i sprawdza, jak ono zachowuje się w wodzie.

 Jajko świeże zatonie – nie ma w nim powietrza; jajko nieświeże będzie się unosiło tuż pod powierzchnią – w środku ma dużo powietrza.

 

„Kartka świąteczna – wesoły kurczak”-zabawa plastyczno- techniczna.

„Zajęcia kulinarne z wykorzystaniem jajka” – propozycje na stół wielkanocny:

„Grzybek z jajka i pomidora”– potrzebujemy jajko gotowane , pomidor, majonez.

„Kurczak z jajka”- potrzebujemy jajko gotowane, marchewka.

Dla zainteresowanych Rodziców „Jaja-wartości odżywcze i zastosowanie kulinarne”

Miłej zabawy!