Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Materiały na 17.04.2020r.

Propozycje do wykorzystania

PRODUKTY EKOLOGICZNE

Rodzic zaprasza dziecko do obejrzenia filmu Skąd się biorą produkty ekologiczne?”

„Czym jest gospodarstwo ekologiczne?” –  Rodzic na podstawie filmu tłumaczy dziecku, czym charakteryzuje się gospodarstwo ekologiczne (np. zakaz używania chemicznych środków ochrony roślin, nawozów sztucznych, pasz przemysłowych, stymulatorów wzrostu, karmienie zwierząt paszą wyprodukowaną w tym gospodarstwie, używanie nawozów wytworzonych przez hodowane zwierzęta, konieczność zachowania różnorodności gatunków roślin i zwierząt).

„Symbol żywności ekologicznej”- Rodzic  pokazuje dzieckusymbol żywności ekologicznej. Dziecku opisuje symbol, przelicza gwiazdki. Dziecko projektuje symbol żywności ekologicznej według własnego pomysłu. (wykorzystując  kartki, kredki ).

„Ekologiczna żywność”- R. zadaje dziecku pytanie, czym charakteryzuje się żywność ekologiczna. Wyjaśnia dziecku różnice między okazałymi owocami i warzywami modyfikowanymi genetycznie oraz brzydszymi, mniej wybarwionymi owocami i warzywami naturalnymi, bez żadnych szkodliwych dodatków i konserwantów (niepryskanymi). Następnie daje dziecku do obejrzenia gazetkę sklepową. Dziecko szuka produktów ekologicznych i standardowych. Porównuje ich ceny i wnioskuje, że produkty ekologiczne są droższe. R. pyta dziecko z czego to wynika. Na koniec dziecko z rodzicem porównuje daty ważności na przyniesionych produktach ekologicznych i standardowych. R. pyta, dlaczego data na produktach ekologicznych jest krótsza.

„Słonecznik” – zabawa plastyczna.

Dziecko może zrobić też własną wersję „Słonecznika”.

Dziecko wycina płatki z żółtego papieru i nakleja je na biały plastikowy talerzyk jednorazowy. W środku przykleja ziarna słonecznika. Całość przykleja do kartki technicznej. Wycina łodygę i liście i dokleja te elementy do słonecznika.

Do następnej zabawy potrzebujemy karteczki z cyframi od 0 do 10, kubeczek, nasiona słonecznika lub inne posiadane w domu.

„Zbieranie ziaren– zabawa ruchowa. R. rozsypuje na dywanie ziarna słonecznika i daje dziecku plastikowy kubeczek. Dziecko biegają z kubeczkiem po dywanie w rytm dowolnejmuzyki.R. podnosi karteczkę z daną liczbą (od 0 do 10 ). Zadaniem dziecka jest zebrać do kubeczka taką liczbę ziarenek, jaka jest widoczna na karteczce. Po ich zebraniu dziecko siada na dywanie i wysypuje ziarna z kubka. Przelicza liczbę wrzuconych ziaren. W razie pomyłki dokłada lub odejmuje ziarna. Rozsypuje je po sali i zabawa jest kontynuowana.

Dla dzieci, które posiadają książki z przedszkola.

Praca z książką, karty pracy

str.. 40 – doskonalenie percepcji wzrokowej i sprawności manualnej.