Materiały na 17.04.2020r.
Propozycje do wykorzystania
PRODUKTY EKOLOGICZNE
Rodzic zaprasza dziecko do obejrzenia filmu „Skąd się biorą produkty ekologiczne?”
„Czym jest gospodarstwo ekologiczne?” – Rodzic na podstawie filmu tłumaczy dziecku, czym charakteryzuje się gospodarstwo ekologiczne (np. zakaz używania chemicznych środków ochrony roślin, nawozów sztucznych, pasz przemysłowych, stymulatorów wzrostu, karmienie zwierząt paszą wyprodukowaną w tym gospodarstwie, używanie nawozów wytworzonych przez hodowane zwierzęta, konieczność zachowania różnorodności gatunków roślin i zwierząt).
„Symbol żywności ekologicznej”- Rodzic pokazuje dzieckusymbol żywności ekologicznej. [.jpg, 33.46 kB] Dziecku opisuje symbol, przelicza gwiazdki. Dziecko projektuje symbol żywności ekologicznej według własnego pomysłu. (wykorzystując kartki, kredki ).
„Ekologiczna żywność”- R. zadaje dziecku pytanie, czym charakteryzuje się żywność ekologiczna. Wyjaśnia dziecku różnice między okazałymi owocami i warzywami modyfikowanymi genetycznie oraz brzydszymi, mniej wybarwionymi owocami i warzywami naturalnymi, bez żadnych szkodliwych dodatków i konserwantów (niepryskanymi). Następnie daje dziecku do obejrzenia gazetkę sklepową. Dziecko szuka produktów ekologicznych i standardowych. Porównuje ich ceny i wnioskuje, że produkty ekologiczne są droższe. R. pyta dziecko z czego to wynika. Na koniec dziecko z rodzicem porównuje daty ważności na przyniesionych produktach ekologicznych i standardowych. R. pyta, dlaczego data na produktach ekologicznych jest krótsza.
„Słonecznik” – zabawa plastyczna.
Dziecko może zrobić też własną wersję „Słonecznika”.
Dziecko wycina płatki z żółtego papieru i nakleja je na biały plastikowy talerzyk jednorazowy. W środku przykleja ziarna słonecznika. Całość przykleja do kartki technicznej. Wycina łodygę i liście i dokleja te elementy do słonecznika.
Do następnej zabawy potrzebujemy karteczki z cyframi od 0 do 10, kubeczek, nasiona słonecznika lub inne posiadane w domu.
„Zbieranie ziaren” – zabawa ruchowa. R. rozsypuje na dywanie ziarna słonecznika i daje dziecku plastikowy kubeczek. Dziecko biegają z kubeczkiem po dywanie w rytm dowolnejmuzyki. [.mp3, 2.51 MB]R. podnosi karteczkę z daną liczbą (od 0 do 10 ). Zadaniem dziecka jest zebrać do kubeczka taką liczbę ziarenek, jaka jest widoczna na karteczce. Po ich zebraniu dziecko siada na dywanie i wysypuje ziarna z kubka. Przelicza liczbę wrzuconych ziaren. W razie pomyłki dokłada lub odejmuje ziarna. Rozsypuje je po sali i zabawa jest kontynuowana.
Dla dzieci, które posiadają książki z przedszkola.
Praca z książką, karty pracy
str.. 40 – doskonalenie percepcji wzrokowej i sprawności manualnej.