Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Materiały na 16.04.2021r.

MALUJEMY MUZYKĘ

Propozycje  do wykorzystania

 

 „Kapela” – zabawa naśladowcza. Dziecko siedząc naśladuje ruchy  podczas śpiewu piosenki

Kapela

sł. i muz. tradycyjne

  1. Zebrał cudną Jaś kapelę,

Jakich w świecie jest niewiele.

Są tam skrzypce, są tam basy,

Cóż to będą za hałasy!

Ref.: Dylu, dylu na badylu,

Firli, firli,

plum, plum,plum

Fiku-miku na patyku,

Tralalala,

bum, bum, bum!

  1. Na skrzypeczkach Jaś wygrywa,

 Nowych gości wciąż przybywa.

 Na skrzypeczkach i na basach

 Przygrywają jak na wczasach.

Ref.: Dylu, dylu…

„Wiosenny krajobraz z brzozami” – zabawa muzyczno-plastyczna. Dziecko ma rozłożone

na stole kartkę, farby plakatowe , ale mocno rozwodnione, pędzel. R. wyjaśnia: Za chwilę usłyszysz muzykę. Zamień swój pędzel w tancerza, którzy przy tej muzyce będzie tańczyć, a przy okazji malować linie, wzory i inne esy-floresy. Wybierz dla siebie  kolor. Podczas trwania muzyki nie dobieramy farby – tancerz nie może przerywać tańca. R. puszcza utwór muzykiklasycznej  „Taniec Eleny” M. Lorenca, a dziecko maluje. Gdy praca schnie, wydziera z białego papieru paski o szerokości 2–3 cm różnej długości i komponuje z nich pień brzozy – czarną kredką rysuje krótkie kreski. Kompozycję naklejają na kolorowy karton. Na koniec pęczkami patyczków do uszu maczanymi w jasnozielonej gęstej farbie plakatowej stempluje delikatnie liście.

 „Wysoko – nisko” zabawa słuchowo- ruchowa. Dziecko słysząc dźwięki wysokie porusza się przy muzyce na palcach z rękoma uniesionymi w górze, a słysząc niskie na całych stopach z opuszczonymi w dół rękoma.

„Do, re, mi”-piosenka o gamie dla dzieci”- poznajemy dźwięki gamy. Zachęcamy dziecko do zapamiętania i śpiewania piosenki.

„Gramy i śpiewamy o gamie C-dur”-

Czy ktoś z Was ma takie dzwonki w domu? Jestem pewna, że nazywacie je jednak inaczej. Tak, większość osób nazywa je cymbałkami, ale prawidłowa nazwa tego instrumentu to dzwonki. Jeśli nie macie takiego instrumentu w domu  to zapraszam Was  do próby grania na dzwonkach za pomocą tej strony internetowej. Wszystkie dzieci mogą zagrać melodię piosenki „Wlazł kotek na płotek” lub innych.

Można bawić się tam w inny sposób:

-Rodzic zadaje pytania dotyczące kolejności: Który z kolei jest kolor…? Jaki kolor ma czwarta płytka? Jaki kolor ma siódma płytka?  (zwracamy uwagę dziecku, że liczymy zawsze od lewej strony)

-Rodzic naciska jeden z dźwięków i prosi: Zagraj wyżej, zagraj niżej.

- Rodzic gra prosty  rytm i prosi o powtórzenie dziecko (zaczynamy od trzech dźwięków).

Możecie też tworzyć własne melodie do czego zachęcam!

Miłej zabawy!

 Praca z L62– ćwiczenia w porównywaniu długości, wskazywanie prostokątów o tej samej długości, kolorowanie.( kredki)

 „Artystyczna woda” – doświadczenie. (Do jego wykonania potrzebujemy: 6 szklanek, papierowe ręczniki, woda w dzbanku, farby lub kolorowe tusze, kartki, kredki, marker).

Rodzic kieruje polecenia: Do 3 szklanek nalej wodę tak, by sięgała do połowy szklanki. Zaznacz na szklankach poziom wody czarnym markerem. Wodę w każdej szklance zabarw innym kolorem farby. Ustaw szklanki w szeregu tak, by co druga była pusta. Z ręczników zwiń sznurki i połącz nimi szklanki w szeregu. Narysuj, jak wygląda doświadczenie. Dziecko rysuje 6 prostokątów, co drugi kolorowy, na górze łączą je liniami. Obserwuj, co się dzieje, a gdy będzie widać zmiany, zaznacza je na swojej karcie obserwacji. Dziecko wykonuje kolejne polecenia pod nadzorem R. Aby uzyskać efekt szybko, szklanki należy zapełnić do 2/3 wysokości. Dziecko odstawia szklanki  i co jakiś czas sprawdza, rysując efekty. Na koniec podsumowuje swoje obserwacje.

„Kapela Jasia” – zabawa grafomotoryczna. R. pokazuje wzory, a dziecko ćwiczy rysowanie

każdego, z wolną recytacją fragmentu, do którego wzór się odnosi. Po kilkakrotnym narysowaniu razem z R. śpiewa i rysuje na tacy z kaszą manną wzory: