Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Materiały na 15.04.2021r.

NA KONCERCIE

Propozycje  do wykorzystania

 

„Jestem muzykantem – konszabelantem” – zabawa naśladowcza ze śpiewem. Dziecko wymyśla ruchy naśladujące grę na poszczególnych instrumentach.

 

 „Nutka” – zabawa na koncentrację. Dziecko z rodzicem siedzą naprzeciw siebie. Oboje recytują rymowankę, rodzic przekłada z ręki do ręki  nutkę (drobny przedmiot) tak, by dziecko  nie zauważyło, w której ręce ją ma.

Jak przyjemnie, jak wesoło,

kiedy nutka krąży w koło.

Nutka tu, nutka tam,

Ja tę nutkę złapię sam.

Zadaniem dziecka w środku jest odgadnięcie, w której ręce jest nutka.

 

 „Na koncercie” – zabawy muzyczno-ruchowe.

– „Wycieczka” – zabawa ruchowa. Dziecko porusza się zgodnie ze słyszanym akompaniamentem: marsz,  podskoki.

– „Na koncercie” – zabawa improwizacyjna, rozmowa. Dziecko słucha  nagrań 2 rodzajów

dźwięków – nagrania orkiestry kameralnej i zespołu rockowego – tańczy przy nich dowolnie.

Po wysłuchaniu opowiada, czym różniły się te dwie melodie, jaki miały charakter – do czego

zapraszały.

„Instrumenty muzyczne”-filmik. poznajemy instrumenty muzyczne : rodzaje i ich nazwy.

„Podaj nazwę słyszanego instrumentu”- zagadki dźwiękowe.

 „Koncert i koncert” – zabawa ruchowa. Dziecko podczas utworów granych przez zespół rockowy dynamicznie rusza się w dowolny sposób; gdy usłyszy orkiestrę symfoniczną, siada spokojnie i porusza delikatnie głową .

„Na koncercie”- rozmowa. Rodzic zadaje dziecku pytania:  Jak powinni zachowywać się ludzie na  koncercie? W jaki sposób okażemy artystom, że szanujemy ich muzykę? W jaki sposób widzowie mogą pokazać, że koncert im się bardzo podobał?

Praca z KP4.7 – wskazywanie na rysunkach takich samych elementów, ćwiczenia w czytaniu. (ołówek)

Praca z CziP62– odszukiwanie liter f, F w tekście, łączenie takich samych sylab, czytanie

tekstu. (kredki)

 „Taniec węgierski” – zabawa taneczna.

 (propozycja ruchów do wykorzystania w zabawie wraz z dzieckiem).

1 – cwał boczny w prawo, na koniec zeskok na dwie nogi.

2 – cwał boczny w lewo, na koniec zeskok na dwie nogi.

3 – jak 1.

 4 – jak 2.

5 – obroty dookoła własnej osi drobnymi krokami z unoszeniem pięt do pośladków i z rękoma

na biodrach.

6 – zatrzymanie twarzą do środka koła i wolne wystawianie raz nogi lewej, raz prawej (4 x).

7 – jak 5.

 8 – jak 6.

 9 – jak 5.

10 – trucht w miejscu z unoszeniem pięt do pośladków i machaniem rękami na boki (2 powtórzenia melodii).

11– zatrzymanie, 2 kroki dostawne w prawo i obrót dookoła własnej osi (4 powtórzenia).

12 – jak 1.

 13 – jak 5.

 14 – jak 6.

15 – trzy mocne przytupy w miejscu.

 „Grzechotki” – zabawa konstrukcyjna. Dziecko do aluminiowej puszki po napojach wsypuje ziarna grochu i zakleja otwór taśmą samoprzylepną. Samą puszkę okleja samoprzylepnym papierem kolorowym według własnego pomysłu. ( aluminiowe puszki po napojach, taśma klejąca, papier kolorowy samoprzylepny, nożyczki, groch).