Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Materiały na 14.05.2020r.

MUZYKA RELAKSACYJNA

Na powitanie proponujemy zabawę przy muzyce - Rytmiczna rozgrzewka.

„Po co nam muzyka?” – burza mózgów, doskonalenie myślenia przyczynowo –skutkowego. R. włącza fragmenty różnej muzyki (muzyka relaksacyjna, muzyka elektroniczna, rock&roll) , a dziecko decyduje, do czego mogłaby być dobra .

 „Namalujmy muzykę!” – malowanie dziesięcioma palcami do muzyki (muzyka z gatunkuheavy metal). R. rozkłada  duży arkusz papieru  dla  dziecka. Dziecko swobodnie maluje farbami, wykorzystując wszystkie palce i całe dłonie – ilustruje muzykę. Następnie R. powtarza ćwiczenie z muzyką relaksacyjną. Dziecko prezentuje swoją prace. R.  zadaje dziecku  pytania: Czym różnią się te prace? Które są spokojne, a które nie? Czy łatwo rozpoznać, które były malowane, podczas którego utworu? Dlaczego?

„Muzyka łagodzi obyczaje” – rozmowa z dzieckiem. R. pyta: Co oznacza to powiedzenie?. Prosi o podanie przykładów sytuacji.

Wprowadzenie litery H, h:

-  zaaranżowanie sytuacji, w której pojawi się wyraz podstawowy np. zagadka

Dziurki sznurkiem powiązane,
a czemu to służy?
Abyś latem odpoczywał,
gdy Cię upał znuży.     (hamak)

- wydzielenie pierwszej głoski, by utożsamić ją później z wprowadzaną literą w wyrazie „hamak”;

-wypowiadanie całego wyrazu, wybrzmiewanie sylab, głosek.

- wypowiadanie kolejnych sylab połączone z klaskaniem – liczenie sylab.

- wypowiadanie kolejnych głosek (spółgłoska – klaśnięcie, samogłoska – rozłożenie rąk).

- liczenie głosek w wyrazie podstawowym.

- określenie położenia głoski odpowiadającej wprowadzanej literze.

- podawanie przykładowych wyrazów z taką samą głoską w nagłosie – jak w wyrazie podstawowym.

- określenie rodzaju głoski odpowiadającej wprowadzanej literze (samogłoska, spółgłoska), (samogłoski wypowiadamy i wyśpiewujemy długo, spółgłoski zaś krótko).

- budowanie struktury dźwiękowej wyrazu z wykorzystaniem kartoników (czerwonych i niebieskich). Głoska h- kartonik niebieski, a- kartonik czerwony, m- niebieski, a- czerwony, k- niebieski.

- liczenie samogłosek i spółgłosek.

-  zastępowanie kartoników znanymi, wcześniej wprowadzonymi literami.

- wskazanie miejsca nowej litery w wyrazie i określenie rodzaju określanej przez nią głoski (samogłoska, spółgłoska).

- pokaz nowej litery drukowanej wielkiej i małej H, h, analiza pokazywanej litery i jej elementów ,wodzenie palcem po małej i wielkiej literze drukowanej, ozdobienie szablonu litery dowolnym materiałem.

Praca z Kartą Pracy nr 4.str.17a – doskonalenie zdolności grafomotorycznych i percepcji wzrokowej.

Praca z Kartą Pracy nr 4.17b – doskonalenie percepcji słuchowej, koordynacji wzrokowo –ruchowej, ćwiczenia w czytaniu.

Zabawa słuchowa – dziecko zamyka oczy i próbuje zapamiętać jak najwięcej dźwięków, które słyszało (np. rodzic puka palcem w stół, tupie, klaszcze, dzwoni kluczami).

 „Rytm” – zabawa matematyczna z wykorzystaniem kredek lub klocków; utrwalenie aspektu porządkowego liczby. R. układa trzyelementowy wzór. Zadaniem dziecka jest ułożenie takiego samego wzoru i kontynuowanie go. R. zadaje pytania: Jaki kolor ma 4 / 8 / 7 element z kolei?

UWAGA DLA RODZICA

Dziś poznaliśmy ostatnią literę w tym roku -H,h. Jest ona trudna- nie tyle ze względu na wygląd, ile na swą bezdźwięczność, przez co dziecku trudno ją usłyszeć w niektórych słowach. Zachęcamy do przeprowadzenia różnego rodzaju zabaw wspomagających rozwój słuchu fonemowego. Proponujemy np. grę „Kto więcej”, polegającą na wyszukiwaniu słów rozpoczynających się daną głoską- wygrywa ten, kto znajdzie ich więcej.