Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Materiały na 08.06.2020r,

Propozycje do wykorzystania

DZIEŃ TEMAT: ZWIERZĘTA NA ŚWIECIE.

 „Tam w Afryce” – zabawa z pokazywaniem.

 Tam w Afryce rzeka Nil,    (dziecko wskazują palcem jakiś obiekt przed nimi)

w niej krokodyl mały żył.    (robi z dłoni paszczę krokodyla)

Z tatą krokodylem               (kłapie „zębami” zrobionymi z dłoni)

 pływał sobie Nilem,           (naśladuje dłonią ruch płynącej ryby)

 I śpiewał tak:                      (podskakuje)

 Tam w Afryce….

 

 „Joga ze zwierzętami” – naśladowanie zwierząt za pomocą ruchu.  R. pokazuje zdjęcia różnych zwierząt (np. żyrafa, [.jpg, 72.33 kB] sowa [.jpg, 5.58 kB], żaba, [.jpg, 302.79 kB] nietoperz, [.jpg, 23.95 kB] wąż, [.jpeg, 482.81 kB] kot [.jpg, 168.80 kB]). Wspólnie ustala co będą robić. Przykładowo: wąż – dziecko kładzie się na ziemi i wije jak wąż, ręce trzyma przy ciele, lekko unosi głowę; sowa – stoi w rozkroku, podnosi ręce, zamyka oczy; nietoperz – kładzie się na plecach, podwija kolana na klatkę piersiową i chwyta je oburącz; żaba – kuca w rozkroku, podpiera się rękami; żyrafa – wspina się na palcach, złączone ręce wyciąga jak najmocniej ku górze; kot – robią koci grzbiet.  

„ Kontynenty”- dziecko poznaje nazwy kontynentów na filmie „Poznajemy kontynenty- Szkoła profesora Szymona”

„Gdzie żyją zwierzęta?” – zajęcia dydaktyczne. Rodzic pokazuje dziecku zdjęcia zwierząt: żyrafa, [.jpg, 72.33 kB]słoń afrykański, [.jpg, 190.20 kB]zebra, [.jpg, 42.60 kB]lew, [.jpg, 41.03 kB]wielbłąd, [.jpeg, 122.83 kB]papuga, [.jpg, 72.39 kB]tukan [.jpg, 53.33 kB], goryl, [.jpg, 245.77 kB]tygrys [.jpg, 148.77 kB], rekin [.jpg, 51.74 kB], wieloryb [.jpg, 35.76 kB], meduza [.jpg, 31.33 kB], konik morski [.jpg, 46.05 kB], żółw morski [.jpg, 47.05 kB], błazenek [.png, 280.00 kB], pingwin, [.jpg, 49.39 kB]kangur [.jpg, 56.79 kB], struś [.jpg, 48.48 kB], koliber [.jpg, 20.39 kB], mors [.jpeg, 88.72 kB], sowa śnieżna [.jpg, 5.58 kB] , foka, [.jpg, 35.80 kB]renifer, [.jpg, 37.46 kB] niedźwiedź polarny, [.jpg, 99.07 kB] żubr [.jpg, 107.47 kB], nosorożec [.jpg, 37.25 kB] . Dziecko nazywa zwierzę i wskazuje zwierzę na mapie świata [.jpg, 98.54 kB] oraz podaje nazwę kontynentu. Rodzic  ponownie pokazuje zdjęcia z wcześniejszej zabawy i  prosi dziecko o określenie, czy zwierzę żyje w klimacie ciepłym czy zimnym.  Pyta dziecko: Jakie elementy wyglądu zwierzęcia mogą świadczyć o tym, że żyje ono tam, gdzie jest zimno?

„Zwierzęta świata”- ćwiczenie pamięci słuchowej. Rodzic prosi dziecko o zapamiętanie jak najwięcej nazw zwierząt z piosenki „Zwierzęta świata” [.mp3, 3.31 MB]

Praca z Kartą Pracy nr 4. str.29 – dopasowanie zwierząt do środowisk ich życia.

„Ziemia, powietrze, woda, ogień” – zabawa ruchowa. Rodzic rzuca do dziecka piłkę, podając jedno z czterech haseł: woda, ziemia, powietrze, ogień. Na hasło: Ogień! – nie wolno złapać piłki. Przy pozostałych hasłach dziecko łapie piłkę i podaje dowolną nazwę zwierzęcia: odpowiednio żyjącego w wodzie, na lądzie lub w powietrzu.

„Zwierzęta afrykańskie” – zabawa dydaktyczna . Dziecko dobiera obrazek  zwierzęcia do tekstury (skóry lub  sierści zwierzęcia). karta 1 [.docx, 200.46 kB], karta 2. [.docx, 200.09 kB]

Taniec do piosenki Króla Lwa

„Tukany” – zabawa matematyczna. Dziecko ma za zadanie policzyć tukanyna karcie [.docx, 177.53 kB]i zaklaskać tyle samo razy. Następnie koloruje dzioby tukanów skierowane w prawą stronę i liczy ile ich jest. Wszystkim tukanom, których dzioby skierowane są w lewą stronę wymyśla imię. Rodzic pyta: Czym charakteryzują się tukany? Jak wyróżniają się spośród innych zwierząt? Zwraca uwagę na ogromny dziób tukana pomagający przede wszystkim w termoregulacji.

„Tukan 3D”praca plastyczna z wykorzystaniem kart przód [.docx, 110.60 kB], tył [.docx, 85.83 kB]  lub jeśli dziecko posiada w domu Wyprawkę str.57.

 „Wąż” – śpiewanka z elementem ruchowym. Dziecko naśladuje węża – ruchem wijącym dłoni z pozycji kucznej – unosząc się do góry w I części piosenki i opadając w dół w II części piosenki śpiewając przy tym do słów –aaaa, aaaa.

 „Jakie to zwierzę?” – zabawa dydaktyczna. Dziecko kończy porównania podawane przez R. odpowiednią nazwą zwierzęcia, np.: Groźny jak… (lew) Głodny jak… (wilk) Uparty jak… (osioł) Mądry jak… (sowa) Łagodny jak… (baranek) Przebiegły jak… (lis) W wodzie czuję się jak… (ryba) Pracowity jak… (mrówka) Powolny jak… (żółw) Dumny jak… (paw) Łazi po płotach jak… (kot)

„Kameleony” – zabawa plastyczna z wykorzystaniem foliowego woreczka (torebki strunowej lub koszulki foliowej na dokumenty). Do środka wkładamy kartkę z obrazkiem kameleona. [.pdf, 172.98 kB]Dziecko obrysuje na woreczku czarnym, niezmazywanym markerem kameleona. Po wykonaniu zadania wyjmuje kartkę z woreczka. Rodzic do środka woreczka wlewa kolorowe farby i szczelnie zamyka worek. Dziecko rozprowadza palcami farbę w miejscu kameleona. Pyta dziecko: Czy kameleon może przybrać każdą barwę? (nie), Jakie kolory przybiera? (brązowy, zielony i jego odcienie), Dlaczego zmienia kolor? (żeby przypodobać się samicy, ze względu na temperaturę, światło, w obliczu zagrożenia). R. informuje, że kameleony to jaszczurki. Mówi, że najwięcej jest ich w Afryce. Dziecko przypomina położenie Afryki na mapie.

 „Pingwiny” –  Dziecko odgaduje zagadkę : Ten dość znany dziwny ptak elegancki nosi frak i we fraku swym na co dzień bierze kąpiel w zimnej wodzie.  Wskazuje miejsce występowania pingwinów na mapie. Zabawa ruchowa – chodzenie jak pingwin z balonem między nogami przy piosence „Pingwinek”. 

„Pożegnanie  zwierząt”– zabawa dźwiękonaśladowcza. Dziecko  naśladuje kolejne dźwięki wydawane przez wybrane dzikie zwierzęta. Można też pobawić się w ich rozpoznawanie.

„Ja potrafię”- na zakończenie proponujemy bajkę o żyrafie.