Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Materiały na 05.06.2020r.

Propozycje do wykorzystania

 PRAWA DZIECKA

Zabawa na powitanie przy piosence „Podajmy sobie ręce”

 

„UNICEF” – zapoznanie dziecko z logo i działalnością UNICEF-u oraz sposobami wspierania tej organizacji. Rozmowa na temat praw i obowiązków. Zapoznanie dzieci z prawami dziecka.

R. pokazujelogo UNICEFU. Pyta dziecko: Co przedstawiono na logotypie? Czy wiesz, do jakiej organizacji należy to logo? Czym zajmuje się UNICEF? Jak można wspierać tę organizację? R. opowiada dziecku o działalności UNICEF-u - przykład działalności UNICEFU na filmie(UWAGA : film z napisami).

Następnie  R. przechodzi do rozmowy o prawach i obowiązkach. Pyta: Co to są prawa? Czym różnią się prawa od obowiązków? Czy dzieci też mają obowiązki i prawa? Jakie?

Rodzic prezentujeplakat Konwencji Praw Dziecka. Następnie dziecko próbuje odgadnąć pokazane na nich prawa:

 – prawo do życia i tożsamości (posiadania imienia),

 – prawo do informacji,

– prawo do wychowania w rodzinie,

– prawo do wyrażania własnych poglądów,

– prawo do prywatności,

– prawo do edukacji (nauki),

– prawo do godziwych warunków socjalnych,

 – prawo do odpoczynku (zabawy),

 – ochrona przed przemocą,

– ochrona przed konfliktem,

 – ochrona w procesie karnym,

– prawo do znajomości swoich praw i powoływania się na nie.

„Jakie prawa mają dzieci”- prezentacja praw.

 Można omówić tylko podstawowe prawa, a inne pominąć. R. podczas rozmowy z dzieckiem, daje mu szansę wypowiedzi na temat przestrzegania i łamania omawianych praw.

Prawa dziecka”- film oparty na treści bajek pozwoli zrozumieć na czym polega przestrzeganie praw i odszukać konkretne przykłady praw w rzeczywistości.

 „Co to za prawo?” – kalambury. Dziecko pokazuje wybrane prawo, a rodzic  próbuje zgadnąć, co zobaczył. R. zagaja rozmowę o tym, do kogo dzieci mogą się zwrócić, gdy ich prawa są łamane.

„Prawo do zabawy” – zabawa plastyczna, rysowanie pod stołem, doskonalenie motoryki małej. R. przykleja pod dowolnym mały stolik dużą kartkę (na spodzie stołu). Dziecko leży na dywanie i tworzy rysunek o dowolnej tematyce.

„Piosenka o prawach dziecka”- utrwalenie  praw dziecka.

„Zabawa z piłką” – kończenie słów. R.: Mam prawo do…, Nie mam prawa do… R. rzuca do dziecka piłkę i prosi dziecko o skończenie zdania.

„Dzieci w trudnej sytuacji - R. pokazuje zdjęcia smutnego i uśmiechniętego dziecka. R. pyta: Dlaczego nie wszystkie dzieci na świecie są szczęśliwe w Dniu Dziecka? Co może powodować taki stan? Rozmowa o dzieciach samotnych, biednych, głodnych, w trudnej sytuacji życiowej, pracujących itp. – uwrażliwianie na losy innych.

„Piosenka o pomaganiu”- po wysłuchaniu piosenki warto porozmawiać o pomaganiu innym dzieciom.

 Praca z Kartą Pracy nr 4.str 28 – doskonalenie zdolności grafomotorycznych i koordynacji wzrokowo-ruchowej, percepcji wzrokowej, odwzorowanie.