Materiały do pracy na dzień 31.03.2021
Temat: "Duże i małe pisanki"
Kochane Przedszkolaki!
Mam nadzieję, że jesteście wyspani. Oto propozycje zadań na dziś:
1. Powtórzenie wiadomości.
Zajęcia zawsze zaczynamy przypomnieniem nazw dni tygodnia, miesiąca i pory roku. Zatem rodzic pyta dziecka: Jaki mamy dziś dzień tygodnia? Spróbuj wymienić wszystkie dni tygodnia. Jaki mamy miesiąc? A jaka pora roku niedawno do nas zawitała?
2. „Pisanki” – utrwalenie poznanego wczoraj wiersza D. Gellner.
Patrzcie, ile na stole pisanek!
Każda ma oczy malowane, naklejane.
Każda ma uśmiech kolorowy i leży na stole grzecznie,
żeby się nie potłuc przypadkiem w dzień świąteczny.
Ale pamiętajcie! Pisanki nie są do jedzenia
Z pisanek się wyklują Świąteczne Życzenia!
3. „Kurka i kurczęta” – zabawa orientacyjno – porządkowa.
Rodzic wyjaśnia dziecku, że będzie w zabawie kurką, a ono jej dzieckiem – kurczaczkiem. Przebieg: Dziecko – kurczak, biega swobodnie w różnych kierunkach. Zatrzymuje się, przykuca i dziobie ziarenka. Na hasło rodzica „ko, ko, ko kurczątko do mamy!” Szybko przybiega i chowa się pod skrzydła – rozpostarte szeroko ramiona. Po chwili odpoczynku biega dalej.
4. „Kolorowe pisanki” – zabawa dydaktyczna - układanie pisanek według wielkości na kartce i ćwiczenie liczebników porządkowych.
Potrzebne będą:3 sylwety różnej wielkości wycięte z kolorowego kartonu.
Rodzic pokazuje 3 sylwety pisanek wyraźnie różniących się wielkością i kolorem, prezentuje jajka mówiąc: „Czerwona pisanka jest duża, żółta średnia, a zielona mała.”, „Ta jest największa, a ta najmniejsza”. Później rodzic układa z dzieckiem jajka od najmniejszego do największego oraz przelicza pisanki. Następnie dziecko otrzymuje te same 3 pisanki nazywa ich kolory, przelicza je oraz układa w kolejności od najmniejszej do największej. Rodzic zadaje dziecku pytania:
- Jakiego koloru jest najmniejsze jajko?
- Wskaż proszę jajko średniej wielkości.
- Weź do rączki największą pisankę.
5. Zabawa muzyczno – ruchowa.
Rodzic mówi do dziecka: „przemieniamy się w… kurczaczki! Zatańczmy do melodii"- „Taniec kurcząt w skorupkach.” Każdy tańczy jak chce.
M. Musorgski - "Taniec kurcząt w skorupkach"
6. „Której pisanki brakuje?” – zabawa dydaktyczna.
Potrzebne będą:3 sylwety różnej wielkości wycięte z kolorowego kartonu.
Na dywanie rozłożone są sylwety pisanek z zabawy matematycznej. Dziecko odwraca się, a w tym czasie rodzic zabiera jedną z pisanek. Maluch ponownie się odwraca i zgaduje, którego jajka brakuje.
Zadanie dodatkowe:
Ćwiczenie grafomotoryczne.
Ćwiczenie rączek. Rysowanie pisanki po liniach następnie kolorowanie jej.
Miłej zabawy! Pozdrawiamy Was gorąco!