Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Materiały do pracy na dzień 15.04.2021

Temat dnia:„Ważny instrument w balecie”

Dzień dobry Kochani!

Na początek przed nami ćwiczenia ruchowe.  Proszę o zagospodarowanie w pomieszczeniu trochę wolnej przestrzeni. Proszę rodziców, aby pokazali Państwo dziecku, jak prawidłowo wykonać każde ćwiczenie.

1. Zestaw zabaw ruchowych.

- Wprowadzenie– maszerowanie po obwodzie koła (może być wokół stołu lub po brzegu dywanu).

- Zabawa „Deszczyk pada, słonko świeci”.

Na słowa rodzica „słonko świeci” dziecko porusza się po pomieszczeniu – może skakać, biegać. Na sygnał „pada deszcz” – dziecko kuca i robi daszek ze swoich rączek. Zabawę powtórzyć kilka razy.

- Ćwiczenie tułowia, skłony boczne – „Tęcza”.

Dziecko siada skrzyżnie na podłodze (po turecku). Ręce wznosi nad głowę. Na polecenie rodzica skłania się raz w jedną, raz w drugą stronę (na boki). Wyciągniętymi rękoma rysują w powietrzu tęczę. Skłony muszą być obszerne, bo tęcza jest szeroka.

- Ćwiczenie mięśni brzucha „Unoszenie”.– potrzebne będzie coś do podnoszenia np. piłka, gazeta, kartka papieru, plastikowy talerzyk, sznurek.

Dziecko leży na brzuchu. Ręce - wyprostowane w łokciach – wyciąga do przodu i układa na podłodze (ponad głowę). W rękach trzyma przedmiot. Na słowa rodzica „w górę” – dziecko stara się unieść przedmiot i trzymać przez chwilę nad podłogą (można liczyć z dzieckiem do trzech). Ćwiczenie powtarzamy kilka razy.

- Zabawa bieżna „ Kolorowe wozy”.

Dziecko dobiera się w parę z rodzicem lub rodzeństwem. Jedna osoba jest z przodu, druga z tyłu i trzymają się za ręce tworząc wóz. Wóz porusza się po pomieszczeniu, na hasło rodzica „stop” – wóz musi natychmiast się zatrzymać. Zabawę powtarzamy kilka razy.

- Zabawa ruchowa z elementem skoku i podskoku „Wiosenne kwiaty”.– potrzebne będą np. kartki papieru, albo skarpetki, albo puzzle (coś miękkiego, przez co dzieci będą mogły przeskakiwać i nie zrobią sobie krzywdy).

(Przygotowanie: Rozkładamy co kawałek - w jednej linii – rekwizyty, czyli np. skarpetki, a następnie prosimy dziecko, żeby wyobraziło sobie, że te rozłożone przedmioty, to wiosenne kwiaty, na które trzeba uważać, żeby ich nie zniszczyć.) Zadaniem dziecka jest przeskakiwanie pomiędzy przedmiotami.

- Zabawa ruchowa z elementem równowagi „Dotknij”. – potrzebna będzie książka, albo gazeta, lub kartka papieru.

Dziecko stoi, trzymając oburącz książkę – ręce są wyciągnięte do przodu i wyprostowane w łokciach. Dziecko wykonuje wymach nogą, starając się dotknąć nią trzymany przedmiot. To samo zadanie wykonują drugą nogą.

- Ćwiczenie nóg „Rowerek”.

Dziecko leży na plecach. Nogi zgięte w kolanach unosi w górę i wykonuje ruchy, takie jak przy jeździe rowerem.

- Ćwiczenie uspakajające– dziecko leży na plecach i spokojnie oddycha. Po upływie chwili, może wstać.

2. „Ważny instrument w balecie” – poznanie skrzypiec.

Potrzebne będą: tablica demonstracyjna lub prawdziwe skrzypce, wycięte z kartonu elementy skrzypiec: pudło rezonansowe, gryf, 4 kołki, ślimak, smyczek

Rodzic odtwarza utwór: Dźwięk skrzypiec

Jeśli dziecko nie odgadnie, co to za instrument, rodzic imituje ruchy smyczka. Następnie, jeśli jest taka możliwość, pokazuje dziecku prawdziwy instrument. Jeśli nie – pokazuje zdjęcie [.docx, 117.71 kB]. Wspólnie omawiają wygląd instrumentu. Można również włączyć film, w którym skrzypaczka opisuje swój instrument: budowa skrzypiec

Następnie dziecko otrzymuje wycięte elementy [.docx, 208.34 kB] do ułożenia skrzypiec i nakleja je na karton. Wzór leży przed dzieckiem.

Zachęcam do przesłania gotowej pracy na adres poczty elektronicznej naszego przedszkola: pp6lask@wikom.pl

3. Zabawa muzyczno - ruchowa przy znanej piosence.

Teraz zapraszam do zabawy z dobrze Wam znanym utworem:

Jestem muzykantem Konszabelantem

4. „Co to jest?” – praca indywidualna z dzieckiem, zagadki dotykowe, budowanie słownika.

Potrzebne będą: woreczek, grzebień, szczotka do zębów, klucz, spinka do włosów, temperówka, chusteczka higieniczna

Rodzic chowa w woreczku kilka przedmiotów codziennego użytku. Dziecko po kolei opisuje, czego dotyka, następnie wyjmuje przedmiot i określa, do czego on służy. Następnie rodzic kładzie przed dzieckiem 2 przedmioty, np. klucz i pompon. Opisuje tylko jeden z nich, np. zimny, twardy. Dziecko wskazuje ten przedmiot i w ten sposób próbuje opisać drugi, np. jak kulka, puchaty.

5. „Cicho, głośno” – zabawa ruchowa bieżna.

Potrzebny będzie: dzwoneczek

Rodzic porusza dzwoneczkiem: gdy gra cicho, dziecko biega na palcach, gdy głośno – na całych stopach.

 

Dla chętnych:

- Obcinamy paznokcie

Rodzic wycina rękę z długimi paznokciami, [.docx, 113.62 kB] które trzeba skrócić. Dziecko może najpierw pokolorować rysunek, z pewnością wymyślenie finezyjnych, kolorowych paznokci będzie dodatkowym urozmaiceniem zabawy.

Do jutra! Pozdrawiamy Was serdecznie!