Materiały do pracy na dzień 15.04.2021
Temat dnia:„Ważny instrument w balecie”
Dzień dobry Kochani!
Na początek przed nami ćwiczenia ruchowe. Proszę o zagospodarowanie w pomieszczeniu trochę wolnej przestrzeni. Proszę rodziców, aby pokazali Państwo dziecku, jak prawidłowo wykonać każde ćwiczenie.
1. Zestaw zabaw ruchowych.
- Wprowadzenie– maszerowanie po obwodzie koła (może być wokół stołu lub po brzegu dywanu).
- Zabawa „Deszczyk pada, słonko świeci”.
Na słowa rodzica „słonko świeci” dziecko porusza się po pomieszczeniu – może skakać, biegać. Na sygnał „pada deszcz” – dziecko kuca i robi daszek ze swoich rączek. Zabawę powtórzyć kilka razy.
- Ćwiczenie tułowia, skłony boczne – „Tęcza”.
Dziecko siada skrzyżnie na podłodze (po turecku). Ręce wznosi nad głowę. Na polecenie rodzica skłania się raz w jedną, raz w drugą stronę (na boki). Wyciągniętymi rękoma rysują w powietrzu tęczę. Skłony muszą być obszerne, bo tęcza jest szeroka.
- Ćwiczenie mięśni brzucha „Unoszenie”.– potrzebne będzie coś do podnoszenia np. piłka, gazeta, kartka papieru, plastikowy talerzyk, sznurek.
Dziecko leży na brzuchu. Ręce - wyprostowane w łokciach – wyciąga do przodu i układa na podłodze (ponad głowę). W rękach trzyma przedmiot. Na słowa rodzica „w górę” – dziecko stara się unieść przedmiot i trzymać przez chwilę nad podłogą (można liczyć z dzieckiem do trzech). Ćwiczenie powtarzamy kilka razy.
- Zabawa bieżna „ Kolorowe wozy”.
Dziecko dobiera się w parę z rodzicem lub rodzeństwem. Jedna osoba jest z przodu, druga z tyłu i trzymają się za ręce tworząc wóz. Wóz porusza się po pomieszczeniu, na hasło rodzica „stop” – wóz musi natychmiast się zatrzymać. Zabawę powtarzamy kilka razy.
- Zabawa ruchowa z elementem skoku i podskoku „Wiosenne kwiaty”.– potrzebne będą np. kartki papieru, albo skarpetki, albo puzzle (coś miękkiego, przez co dzieci będą mogły przeskakiwać i nie zrobią sobie krzywdy).
(Przygotowanie: Rozkładamy co kawałek - w jednej linii – rekwizyty, czyli np. skarpetki, a następnie prosimy dziecko, żeby wyobraziło sobie, że te rozłożone przedmioty, to wiosenne kwiaty, na które trzeba uważać, żeby ich nie zniszczyć.) Zadaniem dziecka jest przeskakiwanie pomiędzy przedmiotami.
- Zabawa ruchowa z elementem równowagi „Dotknij”. – potrzebna będzie książka, albo gazeta, lub kartka papieru.
Dziecko stoi, trzymając oburącz książkę – ręce są wyciągnięte do przodu i wyprostowane w łokciach. Dziecko wykonuje wymach nogą, starając się dotknąć nią trzymany przedmiot. To samo zadanie wykonują drugą nogą.
- Ćwiczenie nóg „Rowerek”.
Dziecko leży na plecach. Nogi zgięte w kolanach unosi w górę i wykonuje ruchy, takie jak przy jeździe rowerem.
- Ćwiczenie uspakajające– dziecko leży na plecach i spokojnie oddycha. Po upływie chwili, może wstać.
2. „Ważny instrument w balecie” – poznanie skrzypiec.
Potrzebne będą: tablica demonstracyjna lub prawdziwe skrzypce, wycięte z kartonu elementy skrzypiec: pudło rezonansowe, gryf, 4 kołki, ślimak, smyczek
Rodzic odtwarza utwór: Dźwięk skrzypiec
Jeśli dziecko nie odgadnie, co to za instrument, rodzic imituje ruchy smyczka. Następnie, jeśli jest taka możliwość, pokazuje dziecku prawdziwy instrument. Jeśli nie – pokazuje zdjęcie [.docx, 117.71 kB]. Wspólnie omawiają wygląd instrumentu. Można również włączyć film, w którym skrzypaczka opisuje swój instrument: budowa skrzypiec
Następnie dziecko otrzymuje wycięte elementy [.docx, 208.34 kB] do ułożenia skrzypiec i nakleja je na karton. Wzór leży przed dzieckiem.
Zachęcam do przesłania gotowej pracy na adres poczty elektronicznej naszego przedszkola: pp6lask@wikom.pl
3. Zabawa muzyczno - ruchowa przy znanej piosence.
Teraz zapraszam do zabawy z dobrze Wam znanym utworem:
Jestem muzykantem Konszabelantem
4. „Co to jest?” – praca indywidualna z dzieckiem, zagadki dotykowe, budowanie słownika.
Potrzebne będą: woreczek, grzebień, szczotka do zębów, klucz, spinka do włosów, temperówka, chusteczka higieniczna
Rodzic chowa w woreczku kilka przedmiotów codziennego użytku. Dziecko po kolei opisuje, czego dotyka, następnie wyjmuje przedmiot i określa, do czego on służy. Następnie rodzic kładzie przed dzieckiem 2 przedmioty, np. klucz i pompon. Opisuje tylko jeden z nich, np. zimny, twardy. Dziecko wskazuje ten przedmiot i w ten sposób próbuje opisać drugi, np. jak kulka, puchaty.
5. „Cicho, głośno” – zabawa ruchowa bieżna.
Potrzebny będzie: dzwoneczek
Rodzic porusza dzwoneczkiem: gdy gra cicho, dziecko biega na palcach, gdy głośno – na całych stopach.
Dla chętnych:
- Obcinamy paznokcie
Rodzic wycina rękę z długimi paznokciami, [.docx, 113.62 kB] które trzeba skrócić. Dziecko może najpierw pokolorować rysunek, z pewnością wymyślenie finezyjnych, kolorowych paznokci będzie dodatkowym urozmaiceniem zabawy.
Do jutra! Pozdrawiamy Was serdecznie!