Zajęcia logopedyczne na dzień 30.03.2021 - głoska "l"
Zajęcia dla dzieci 4-5 letnich utrwalających głoskę „l”
Dzieci utrwalają głoskę na materiale zdaniowym.
Przypominam:
Prawidłowa artykulacja głoski „l” opiera się na pełnym dźwignięciu masy języka i zwarcia czubka języka z wałkiem dziąsłowym.
- Ćwiczenia artykulacyjne usprawniające motorykę języka .
Ćwiczenia języka
- kląskanie,
- dotykanie czubkiem języka górnych zębów po stronie wewnętrznej podczas
szerokiego otwierania jamy ustnej,
- oblizywanie językiem górnych zębów po wewnętrznej stronie przy otwartych ustach - naśladowanie mycia zębów językiem,
- przytrzymanie przez kilka sekund czubka języka na podniebieniu przy szeroko otwartych ustach,
- utrzymywanie czubka języka na wałku dziąsłowym przy otwartych ustach, następnie zamykanie ust przy zachowaniu ułożenia języka na wałku dziąsłowym,
- cofanie języka w głąb jamy ustnej, zaczynając od górnych zębów, a kończąc na podniebieniu miękkim.
- Karta pracy - zdania z głoską „l” „zabawa w echo”
Zdania do powtarzania. (podpowiedź – można pociąć na paski, każdy pasek oznaczyć symbolem obrazka, cyfry, litery, figury itp., dziecko losuje pasek
i powtarza za rodzicem).
Lena opala się na leżaku.
Bolek i Lolek to koledzy.
Lubimy lody z polewą.
Nad polem latają motyle.
Lokomotywa ciągnie wagony na lotnisko.
Lucek lepi ludzika.
Polę boli lewe kolano.
Na balkonie mam mleko.
To mleko w zielonej butelce.
Lena leci balonem do Londynu.
Karta pracy - zadania z głoską "l", "zabawa w echo" [.docx, 929.20 kB]
Ćwiczenia słuchowe – identyfikacja głoski „l” w wyrazie [.docx, 928.31 kB]