Światowy Dzień Wody w gr. VI
Światowy Dzień Wody w naszej grupie można zaliczyć do niezwykle udanych, a to za sprawą wody, która towarzyszyła dzieciom podczas wszystkich zabaw i działań zaproponowanych w tym dniu. Dzieci poznały zjawisko obiegu wody w przyrodzie w formie filmu pt. „Wędrówka kropli wody” oraz zostały zaproszone do „laboratorium”, gdzie uczestniczyły w eksperymencie z użyciem czajnika i lusterka, aby zaobserwować zjawisko parowania i skraplania wody. Samodzielnie badały wodę określając jej kolor, smak, zapach oraz jej stan skupienia. Potrafiły doskonale określić miejsca jej występowania w przyrodzie i rozpoznać odgłosy: kapania wody, szumu morza, strumienia górskiego, deszczu. Wielki entuzjazm wśród dzieci wywołało zadanie, w którym należało osadzić bańkę mydlaną na stole i umieszczenie w jej wnętrzu kolejnych baniek . W „laboratorium” sześciolatki dowiedziały się również, jak ludzie przyczyniają się do zanieczyszczania wody i gdzie trafia taka woda. Samodzielnie zbudowany rurociąg na ścieki doprowadził je do tego miejsca czyli oczyszczalni. Tam poznały prosty proces filtrowania wody i mogły dostrzec różnice między wodą brudną i oczyszczoną. Badacze wody świetnie poradziły też sobie z udzieleniem odpowiedzi na pytanie , jakie ma ona znaczenie w życiu człowieka oraz poznały sposoby oszczędnego gospodarowania wodą, a poznaną krótką piosenkę:
„Woda z kranu kap, kap, kap,
Ty pamiętaj zakręć kran.
Dbajmy o nią o tak, tak,
Bo to wielki jest nasz skarb!”
obiecały śpiewać każdemu, kto zapomina o oszczędnym z niej korzystaniu. Mamy nadzieję, że słyszeliście Państwo tą piosenkę nie więcej niż raz!!!