Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Matriały na dzień 31 marca

„ Dzień w gospodarstwie”

„Praca rolnika” - słuchanie wiersza i ilustrowanie go sylwetami (kaczor, wróbel, zając, kogut, wrony, konie). Rodzic czyta wiersz, a dzieci podnoszą sylwetki zwierząt, kiedy te pojawią się w treści wiersza. Rodzic zaprasza dzieci do uważnego wysłuchania wiersza, zwrócenia uwagi na wszystkie trudne słowa.

   

    

„Wspólna praca”  Ludwik Wiszniewski

Kwaknął kaczor raz i drugi:                                                                                                                                                                           

− Na podwórku widzę pługi… Kwa, kwa!    

Wróbel siedzi na stodole:                                                                                                                                                                   

− Już gospodarz jedzie w pole… Ćwir, ćwir!

Zając przysiadł na ugorze:                                                                                                                                                                         

− Już gospodarz w polu orze…                                                                                                                                                                          

Hop, hop!  

Na podwórku kogut pieje:                                                                                                                                                                                           

− Już gospodarz w polu sieje…Kukuryku!

Na topoli kraczą wrony:                                                                                                                                                                      

− Już koniki ciągną brony…Kra, kra!

 Teraz krzyczą wszyscy razem:                                                                                                                                                                       

− Oraliśmy z gospodarzem!                                                                                                                                                                               

Hej! hej!

Rozmowa na temat  wiersza: Czy zrozumieliście wszystkie słowa użyte w wierszu?  Wyjaśnienie słów: pług, ugór, orka, brona. Czy zapamiętaliście jakie zwierzęta występowały w wierszu? Co robiły i o czym opowiadały?

Zabawa przy piosence „ Stary Donald farmę miał”    www.youtube.com/watch?v=UzHccBTf9lY

Praca plastyczna „ Dlaczego rośliny rosną” .                                                                                

Na środku kartki dziecko rysuje bądź przykleja roślinę. Następnie rysuje wszystko to, czego potrzebuje roślina, żeby rosnąć i się rozwijać. Można tworzyć ilustracje, rysować ilustracje, wycinać ilustracje, pisać wyrazy. Rodzic kieruje rozmową w taki sposób, by zaznaczyć wyraźnie wszystkie czynniki, których rośliny potrzebują do wzrostu.

Zabawa badawcza : „Zakładamy uprawę ziół ”.                                                                           

Dzieci otwierają Księgę Zabaw z literami na  s. 62 , na podstawie ilustracji odpowiadają na pytanie: jakie rośliny może uprawiać rolnik oraz co można zrobić z tych roślin.(grupa V)

Rodzic pyta dzieci: co to są zioła, jak wyglądają, do czego można je wykorzystać. Na podstawie plakatu wykonanego w poprzedniej zabawie dzieci przypominają co potrzebne jest roślinie do wzrostu i rozwoju. Następnie wspólnie wysiewają nasiona ziół do doniczek  i ustalają gdzie będzie stała doniczka z ziołami, kto i w jakie dni będzie podlewał uprawę.

 Proszę wykonać w tym dniu pracę :

Karty Pracy w ćwiczeniu nr 3 strona 45a– – przypomnienie cyklu rozwoju roślin, zaznaczenie kolejności, rysowanie po śladzie pędów fasoli.

Karty Pracy w ćwiczeniu nr 3 strona 45b– rysowanie drogi w labiryncie, klasyfikowanie warzyw i owoców.

W wolnym czasie proponujemy wspólne oglądanie książek i albumów o gospodarstwach, o pracy rolnika, maszynach.