Matriały na dzień 31 marca
„ Dzień w gospodarstwie”
„Praca rolnika” - słuchanie wiersza i ilustrowanie go sylwetami (kaczor, wróbel, zając, kogut, wrony, konie). Rodzic czyta wiersz, a dzieci podnoszą sylwetki zwierząt, kiedy te pojawią się w treści wiersza. Rodzic zaprasza dzieci do uważnego wysłuchania wiersza, zwrócenia uwagi na wszystkie trudne słowa.
„Wspólna praca” Ludwik Wiszniewski
Kwaknął kaczor raz i drugi:
− Na podwórku widzę pługi… Kwa, kwa!
Wróbel siedzi na stodole:
− Już gospodarz jedzie w pole… Ćwir, ćwir!
Zając przysiadł na ugorze:
− Już gospodarz w polu orze…
Hop, hop!
Na podwórku kogut pieje:
− Już gospodarz w polu sieje…Kukuryku!
Na topoli kraczą wrony:
− Już koniki ciągną brony…Kra, kra!
Teraz krzyczą wszyscy razem:
− Oraliśmy z gospodarzem!
Hej! hej!
Rozmowa na temat wiersza: Czy zrozumieliście wszystkie słowa użyte w wierszu? Wyjaśnienie słów: pług, ugór, orka, brona. Czy zapamiętaliście jakie zwierzęta występowały w wierszu? Co robiły i o czym opowiadały?
Zabawa przy piosence „ Stary Donald farmę miał” www.youtube.com/watch?v=UzHccBTf9lY
Praca plastyczna „ Dlaczego rośliny rosną” .
Na środku kartki dziecko rysuje bądź przykleja roślinę. Następnie rysuje wszystko to, czego potrzebuje roślina, żeby rosnąć i się rozwijać. Można tworzyć ilustracje, rysować ilustracje, wycinać ilustracje, pisać wyrazy. Rodzic kieruje rozmową w taki sposób, by zaznaczyć wyraźnie wszystkie czynniki, których rośliny potrzebują do wzrostu.
Zabawa badawcza : „Zakładamy uprawę ziół ”.
Dzieci otwierają Księgę Zabaw z literami na s. 62 , na podstawie ilustracji odpowiadają na pytanie: jakie rośliny może uprawiać rolnik oraz co można zrobić z tych roślin.(grupa V)
Rodzic pyta dzieci: co to są zioła, jak wyglądają, do czego można je wykorzystać. Na podstawie plakatu wykonanego w poprzedniej zabawie dzieci przypominają co potrzebne jest roślinie do wzrostu i rozwoju. Następnie wspólnie wysiewają nasiona ziół do doniczek i ustalają gdzie będzie stała doniczka z ziołami, kto i w jakie dni będzie podlewał uprawę.
Proszę wykonać w tym dniu pracę :
Karty Pracy w ćwiczeniu nr 3 strona 45a– – przypomnienie cyklu rozwoju roślin, zaznaczenie kolejności, rysowanie po śladzie pędów fasoli.
Karty Pracy w ćwiczeniu nr 3 strona 45b– rysowanie drogi w labiryncie, klasyfikowanie warzyw i owoców.
W wolnym czasie proponujemy wspólne oglądanie książek i albumów o gospodarstwach, o pracy rolnika, maszynach.