Matriały na dzień 30 marca
„ Dzień w gospodarstwie”
„Wiejskie odgłosy”. Dzieci odsłuchują nagrania z odgłosami z wiejskiej zagrody. Rodzic prosi by dziecko zastanowiło się, skąd mogą pochodzić podobne dźwięki: Jak myślisz, skąd pochodziły odgłosy? Co słyszałeś? Po czym poznałeś skąd pochodzą odgłosy?
* www.youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE
Rodzic czyta wiersz „Rozmowy zwierząt” a dzieci słuchają .
„Rozmowy zwierząt” Barbara Kosowska
Mu, Mu, Mu, tak krowa muczy
Kto Cię krowo tak nauczył?
Nikt nie uczył mnie muczenia
Mówię Mu od urodzenia,
A ponadto daję słowo
Jestem bardzo mleczną krową
Baran do owcy mówi: beee
Czego baran od niej chce?
Powiedz owco ma kochana
Ile mleka dałaś z rana?
Dałam dzisiaj dużo mleka
Teraz na mnie fryzjer czeka
Kukuryku, kukuryku
Co się dzieje w tym kurniku?
Kura jaja wysiaduje,
Kogut z dumą spaceruje,
Bo za chwilę już na świecie
Ma pojawić się ich dziecię.
Źrebię w stajni mamy szuka
Rży, kopytkiem w ziemię stuka
Gdzie ta mama się podziała?
Pewnie z tatą w świat pognała
Klacz i ogier wnet wrócili,
Na wyścigach konnych byli.
Tak zwierzęta rozmawiają
One też swój język mają.
To jest język zagrodowy
Kury, owcy czy też krowy.
Rozmowa z dziećmi na temat wiersza: Jakie zwierzęta występowały w wierszu? O czym rozmawiały zwierzęta? Czy zwierzęta rzeczywiście mogą ze sobą rozmawiać? Do czego służą wydawane przez nie odgłosy?
Zabawa słuchowo-ruchowa: „Tyle kroków”. Rodzic wypowiada nazwy zwierząt: krowa, indyk, owca, baran, koń. Dziecko dzieli je na głoski i wykonuje tyle kroków do przodu ile głosek jest w danym słowie.
„Bal w zagrodzie”- zabawa ruchowa. Rodzic wybiera dowolne zwierzę gospodarskie, a dziecko naśladuje jego ruchy podczas zabawy. Dzieci tańczą: jak kury (w przysiadzie , na dwóch nogach, machając skrzydełkami), jak psy(chodzą na czworakach), jak koty (robią koci grzbiet), jak konie ( podpierają się na wyprostowanych rękach i nogach).
Praca plastyczna - „ Zwierzęta w zagrodzie”. Dziecko otrzymuje szablon/y zwierząt gospodarskich. Ozdabia szablon/y np. kolorowym papierem, płatkami kosmetycznymi, watą, ścinkami włóczki, tkanin itp. Dziecko tworzy gospodarstwo, z klocków, buduje zagrody dla poszczególnych rodzajów zwierząt.
www.e-kolorowanki.eu/zwierzeta/
Proszę wykonać w tym dniu pracę :
Karty Pracy w ćwiczeniu nr 3 strona 44a– łączenie młodych i dorosłych zwierząt tego samego gatunku.
Karty Pracy w ćwiczeniu nr 3 strona 44b – przeliczanie figur, zabawy ruchowo-słuchowe, odczytywanie zdań, łączenie ich z obrazkiem.
Karty Pracy w ćwiczeniu nr 3 strona 48a– kącik grafomotoryczny, pisanie nazw zwierząt po śladzie.
W wolnym czasie proponujemy oglądanie książek o zwierzętach. Dzieci przeglądają książki o zwierzętach. Odszukują zwierzęta, które mieszkają w gospodarstwie. Można kierować zabawą np.: Znajdź zwierzę, które mieszka w kurniku. Znajdź duże zwierzę, które mieszka w oborze, stajni itp.