Matreiały na dzień 30 marca
Dziecko słucha odgłosów (nie patrzy na ekran komputera!), dzięki temu dowie się, o czym będziemy rozmawiać w tym tygodniu: https://www.youtube.com/watch?v=g0y37RE8xwE
Rodzic czyta wiersz „W gospodarstwie” T.M. Massalskiej.
Pieje kogut już od świtu:
– Kukuryku! Kukuryku!
Kura do kurczaków żwawo
gdacze: – W lewo!
Gdacze: – W prawo!
Kaczka kwacze: – Kwa! Kwa! Kwa!
Trzy kaczątka dziobem pcha.
Krowa muczy: – Mu! Mu! Mu!
Aż po prostu brak jej tchu.
Koń opędza się od much.
I rży głośno: – Jestem zuch!
Świnka chrumka: – Chrum! Chrum! Chrum!
Co za hałas! Co za szum!
Kot cichutko miauczy: – Miau!
A pies szczeka: – Hau! Hau! Hau!
Rozmowa na temat wiersza. Rodzic może rozłożyć przed dzieckiem sylwety zwierząt występujących w wierszu. Pyta: Jakie zwierzęta występowały w wierszu?; Jaki głos wydaje: kogut / kura / kaczka / krowa / świnia / kot / pies?
„Na wiejskim podwórku” – zabawa ruchowa. Rodzic wymienia zwierzątka wiejskie bądź pokazuje obrazek-dziecko naśladuje ruchem i wydaje odgłos zwierzątka.
Dla utrwalenia zwierząt wiejskich można zobaczyć filmik „W gospodarstwie”: https://www.lulek.tv/vod/clip/w-gospodarstwie-zwierzyniec-lulka-42
Na zakończenie dziecko koloruje dowolny obrazek ze zwierzątkiem wiejskim https://miastodzieci.pl/kolorowanki/k/zwierzeta-gospodarskie/