MATERIAŁY z dnia 25.06.2020
MATERIAŁY z dnia 25.06.2020r. - BEZPIECZNE WAKACJE
PIOSENKA –„ Niech żyją wakacje”
„WYRUSZAMY W PODRÓŻ” – rozmowa kierowana na temat planowania podróży.
Pytamy dziecko:
O czym należy pamiętać, gdy wyrusza się w podróż?
Jakie rzeczy będą niezbędne na wycieczce w górach? na wakacjach nad morzem? na wycieczce w lesie? nad wodą? na łące?
Jakimi środkami transportu można udać się w podróż na wakacje?
Gdzie znajdziemy informacje o miejscach , które warto zobaczyć?
WAKACYJNE RADY . Posłuchajcie wiersza z wakacyjnymi radami i postarajcie się je zapamiętać. Aby wakacje były przyjemne i bezpieczne, musicie zachowywać się w odpowiedni sposób.
„Wakacyjne rady” Wiera Badalska
Głowa nie jest od parady,
służyć ci musi dalej.
Dbaj więc o nią i osłaniaj,
kiedy słońce pali.
Płynie w rzece woda
chłodna, bystra, czysta,
tylko przy dorosłych
z kąpieli korzystaj.
Jagody nieznane,
gdy zobaczysz w borze:
Nie zrywaj! Nie zjadaj!
– bo zatruć się możesz.
Urządzamy grzybobranie,
jaka rada stąd wynika:
Gdy jakiegoś grzyba nie znasz,
nie wkładaj go do koszyka.
Biegać boso jest przyjemnie,
ale ważna rada:
– idąc na wycieczkę pieszą
dobre buty wkładaj!
Rozmowa z dzieckiem na temat jego treści.
Jakie poznałaś/-eś rady wakacyjne ?
Jakie proponujesz inne wakacyjne rady?
ZASADY SPĘDZANIA LETNICH WAKACJI– rodzic wspólnie z dzieckiem rozmawia na temat bezpiecznego zachowania podczas wakacji.
FILM - BEZPIECZEŃSTWO NAD WODĄ.
FILM -BEZPIECZEŃSTWO W GÓRACH.
„POMOCNE ZNAKI” – NAUKA ODCZYTYWANIA ZNAKÓW. Rodzic prezentuje znaki, które informują, co wolno robić, lub zakazują różnych aktywności ze względu na możliwe niebezpieczeństwa.
„MALI RATOWNICY” – ZABAWA MUZYCZNA POŁĄCZONA Z NAUKĄ ZASAD. Dziecko dostaje „megafon” (rolka po papierze toaletowym). Rodzic odtwarza utwór instrumentalny
a dzieci tańczą z rolkami według własnego pomysłu. Na przerwę w muzyce rodzic recytuje fragment po fragmencie wybraną zasadę dotyczącą bezpieczeństwa podczas wakacji, a dziecko powtarza ją przez megafon – jak ratownicy na plaży.
TANIEC POŁAMANIEC – UKŁAD TANECZNY
PRACA Z KP4.45A – podawanie nazw przedmiotów i zwierzęcia na obrazkach, wpisywanie liter do właściwych okienek, odczytywanie hasła.
PRACA Z KP4.45B – poruszanie się po planszy zgodnie z kodem, rozmowa na temat miejsc przedstawionych na zdjęciach.
PRACA Z KP4.48 – kącik grafomotoryczny, pisanie wyrazów po śladzie, łączenie wyrazów z obrazkami, wyjaśnianie wieloznaczności podanych wyrazów.