MATERIAŁY z dnia 24.06.2020
MATERIAŁY z dnia 24.06.2020r. - MOI PRZYJACIELE
PIOSENKA O PRZYJAŹNI.
Dziecko słucha piosenki a później odpowiada na pytania:
O czym była ta piosenka?
Do czego porównana jest przyjaźń?
„MÓJ PRZYJACIEL” – rozmowa na temat przyjaciół, próba określania, kto to jest przyjaciel. Wysłuchanie wiersza A. Frączek „Mój przyjaciel”
„Mój przyjaciel” A. Frączek
Mój przyjaciel daję słowo,
Jest osobą wyjątkową!
Umie robić zamki z piasku,
Po podwórku biega w kasku
I dla innych się naraża
jak policjant albo strażak
Czasem bywa też piratem,
Co na statku ma armatę,
Raz rycerską nosi zbroję,
Innym razem jest kowbojem.
Kiedy się spotkamy w parku,
To podzieli się koparką
I pożyczy mi łopatkę
Lub wiaderko w żółtą kratkę.
Bardzo lubi mleczne krówki
I czerwone ciężarówki,
Piłkę nożną kopie w błocie,
Z kotem ściga się po płocie.
A w kieszonce od spódniczki
Trzyma procę i kamyczki.
Mój przyjaciel daję słowo
Jest dziewczynką wyjątkową!
Zadajemy pytania:
Kogo nazywamy przyjacielem?
Czym przyjaciel różni się od kolegi?
Jak powinien się zachowywać przyjaciel?
W jakie zabawy mogą się bawić przyjaciele?
Co to znaczy, że prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie?
Jak nazywa się Twój przyjaciel ?
Dziecko kończy zdanie: Mój przyjaciel jest…............................ – starają się dodać jak najwięcej określeń.
„DEKALOG PRZYJAŹNI”.
Dziecko stoi i powtarza słowa rodzica:
Obiecuję: Zaakceptować przyjaciela nawet z jego wadami.
Pomagać, kiedy ma kłopoty.
Pożyczać mu chętnie swoje rzeczy.
Nie być zazdrosnym o jego sukcesy.
Nie być złośliwym wobec niego.
Nie okłamywać przyjaciela.
ĆWICZENIA ROZLUŹNIAJĄCE – "LUSTRO". Ćwiczenie w parze (dziecko- rodzic).
Dziecko wykonuje różne (mogą być dziwne)ruchy i miny. Rodzic stoi naprzeciw dziecka i powtarza te ruchy i miny. Po czym następuje zmiana ról.
SPRAWDZIAN WYTRZYMAŁOŚCI -układy taneczne
PRACA PLASTYCZNA - „KOLEŻANKI I KOLEDZY” Dziecko wykonuje pamiątkowa planszę przedstawiająca portrety wszystkich dzieci z grupy. Rodzic przygotowuje karton w dużym formacie. Dziecko wykonuje ramki na zdjęcia. Rysuje na kartkach swoje portrety, następnie umieszcza portrety w ramkach i nakleja je na dużym kartonie. Przygotowuje karteczki z imionami, przykleja je pod ramkami z portretami.
Na koniec dziecko wskazuje swój portret na planszy, mówi, z kim z grupy lubiło się bawić w mijającym roku.
PRACA Z KP4.46A – czytanie zdań, rysowanie lodów, wykonywanie obliczeń, łączenie podpisów z właściwymi obrazkami.
PRACA Z KP4.46 B – podawanie nazw przedmiotów na ilustracjach, wyszukiwanie nazw wykreślance.