KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka klauzula informacyjna znajduje się w górnej części strony.
zapoznałem/zapoznałam się

MATERIAŁY z dnia 24.06.2020

MATERIAŁY z dnia 24.06.2020r. -  MOI PRZYJACIELE

PIOSENKA O PRZYJAŹNI.
Dziecko słucha piosenki a później odpowiada na pytania:
O czym była ta piosenka?
Do czego porównana jest przyjaźń?
„MÓJ PRZYJACIEL” – rozmowa na temat przyjaciół, próba określania, kto to jest przyjaciel. Wysłuchanie wiersza A. Frączek „Mój przyjaciel”
„Mój przyjaciel” A. Frączek
Mój przyjaciel daję słowo,
Jest osobą wyjątkową!
Umie robić zamki z piasku,
Po podwórku biega w kasku
I dla innych się naraża
jak policjant albo strażak
Czasem bywa też piratem,
Co na statku ma armatę,
Raz rycerską nosi zbroję,
Innym razem jest kowbojem.
Kiedy się spotkamy w parku,
To podzieli się koparką
I pożyczy mi łopatkę
Lub wiaderko w żółtą kratkę.
Bardzo lubi mleczne krówki
I czerwone ciężarówki,
Piłkę nożną kopie w błocie,
Z kotem ściga się po płocie.
A w kieszonce od spódniczki
Trzyma procę i kamyczki.
Mój przyjaciel daję słowo
Jest dziewczynką wyjątkową!
Zadajemy pytania:
Kogo nazywamy przyjacielem?
Czym przyjaciel różni się od kolegi?
Jak powinien się zachowywać przyjaciel?
 W jakie zabawy mogą się bawić przyjaciele?
 Co to znaczy, że prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie?
Jak nazywa się Twój przyjaciel ?
Dziecko kończy zdanie: Mój przyjaciel jest…............................ – starają się dodać jak najwięcej określeń.
„DEKALOG PRZYJAŹNI”.
Dziecko stoi i powtarza słowa rodzica:
Obiecuję: Zaakceptować przyjaciela nawet z jego wadami.
Pomagać, kiedy ma kłopoty.
Pożyczać mu chętnie swoje rzeczy.
Nie być zazdrosnym o jego sukcesy.
Nie być złośliwym wobec niego.
Nie okłamywać przyjaciela.
ĆWICZENIA ROZLUŹNIAJĄCE – "LUSTRO". Ćwiczenie w parze (dziecko- rodzic).
Dziecko wykonuje różne (mogą być dziwne)ruchy i miny. Rodzic  stoi naprzeciw dziecka i  powtarza te ruchy i miny. Po czym następuje zmiana ról.
SPRAWDZIAN WYTRZYMAŁOŚCI  -układy taneczne
PRACA PLASTYCZNA - „KOLEŻANKI I KOLEDZY”  Dziecko  wykonuje pamiątkowa planszę przedstawiająca portrety wszystkich dzieci z grupy. Rodzic  przygotowuje karton w dużym formacie. Dziecko wykonuje ramki na zdjęcia. Rysuje na kartkach swoje portrety, następnie umieszcza portrety w ramkach i nakleja je na dużym kartonie. Przygotowuje karteczki z imionami, przykleja je pod ramkami z portretami.
 Na koniec  dziecko wskazuje swój portret na planszy, mówi, z kim z grupy lubiło się bawić w mijającym roku.
PRACA Z KP4.46A – czytanie zdań, rysowanie lodów, wykonywanie obliczeń, łączenie podpisów z właściwymi obrazkami.
 PRACA Z KP4.46 B – podawanie nazw przedmiotów na ilustracjach, wyszukiwanie nazw wykreślance.