Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

MATERIAŁY z dnia 24.06.2020

MATERIAŁY z dnia 24.06.2020r. -  MOI PRZYJACIELE

PIOSENKA O PRZYJAŹNI.
Dziecko słucha piosenki a później odpowiada na pytania:
O czym była ta piosenka?
Do czego porównana jest przyjaźń?
„MÓJ PRZYJACIEL” – rozmowa na temat przyjaciół, próba określania, kto to jest przyjaciel. Wysłuchanie wiersza A. Frączek „Mój przyjaciel”
„Mój przyjaciel” A. Frączek
Mój przyjaciel daję słowo,
Jest osobą wyjątkową!
Umie robić zamki z piasku,
Po podwórku biega w kasku
I dla innych się naraża
jak policjant albo strażak
Czasem bywa też piratem,
Co na statku ma armatę,
Raz rycerską nosi zbroję,
Innym razem jest kowbojem.
Kiedy się spotkamy w parku,
To podzieli się koparką
I pożyczy mi łopatkę
Lub wiaderko w żółtą kratkę.
Bardzo lubi mleczne krówki
I czerwone ciężarówki,
Piłkę nożną kopie w błocie,
Z kotem ściga się po płocie.
A w kieszonce od spódniczki
Trzyma procę i kamyczki.
Mój przyjaciel daję słowo
Jest dziewczynką wyjątkową!
Zadajemy pytania:
Kogo nazywamy przyjacielem?
Czym przyjaciel różni się od kolegi?
Jak powinien się zachowywać przyjaciel?
 W jakie zabawy mogą się bawić przyjaciele?
 Co to znaczy, że prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie?
Jak nazywa się Twój przyjaciel ?
Dziecko kończy zdanie: Mój przyjaciel jest…............................ – starają się dodać jak najwięcej określeń.
„DEKALOG PRZYJAŹNI”.
Dziecko stoi i powtarza słowa rodzica:
Obiecuję: Zaakceptować przyjaciela nawet z jego wadami.
Pomagać, kiedy ma kłopoty.
Pożyczać mu chętnie swoje rzeczy.
Nie być zazdrosnym o jego sukcesy.
Nie być złośliwym wobec niego.
Nie okłamywać przyjaciela.
ĆWICZENIA ROZLUŹNIAJĄCE – "LUSTRO". Ćwiczenie w parze (dziecko- rodzic).
Dziecko wykonuje różne (mogą być dziwne)ruchy i miny. Rodzic  stoi naprzeciw dziecka i  powtarza te ruchy i miny. Po czym następuje zmiana ról.
SPRAWDZIAN WYTRZYMAŁOŚCI  -układy taneczne
PRACA PLASTYCZNA - „KOLEŻANKI I KOLEDZY”  Dziecko  wykonuje pamiątkowa planszę przedstawiająca portrety wszystkich dzieci z grupy. Rodzic  przygotowuje karton w dużym formacie. Dziecko wykonuje ramki na zdjęcia. Rysuje na kartkach swoje portrety, następnie umieszcza portrety w ramkach i nakleja je na dużym kartonie. Przygotowuje karteczki z imionami, przykleja je pod ramkami z portretami.
 Na koniec  dziecko wskazuje swój portret na planszy, mówi, z kim z grupy lubiło się bawić w mijającym roku.
PRACA Z KP4.46A – czytanie zdań, rysowanie lodów, wykonywanie obliczeń, łączenie podpisów z właściwymi obrazkami.
 PRACA Z KP4.46 B – podawanie nazw przedmiotów na ilustracjach, wyszukiwanie nazw wykreślance.