MATERIAŁY z dnia 23.06.2020
MATERIAŁY z dnia 23.06.2020r. - NAD WODĄ
UKŁADY TANECZNE- Sałatka owocowa z polewa czekoladową.
„SŁONECZNY ŁAŃCUCH SKOJARZEŃ” – ŁAŃCUCH SKOJARZEŃ.
Zabawa polega na tworzeniu łańcucha skojarzeń. Rodzic mówi słowo: słońce i prosi, aby dziecko powiedziało słowo, które kojarzy się ze słońcem. Następnie rodzic wypowiada kolejne słowo związane z poprzednim i dziecko do wyczerpania pomysłów.
Zabawę można przeprowadzić z wykorzystaniem słownictwa w języku obcym, np. angielskim (słońce – sun, gorąco – hot, lato – summer, piasek – sand, plaża – beach).
MAPA POLSKI –OBSZAR MORZA BAŁTYCKIEGO [.docx, 75.82 kB]
Rodzic prezentuje dziecku na mapie Polski obszar Morza Bałtyckiego. Zachęca dziecko do podawania nazw państw, które mają dostęp do morza.
Film -KRAJOBRAZ MORSKI .
Omówienie zdjęć przedstawiających krajobraz morski: mewy, fale i wiatr, wydmy .
Zadaniem dzieci jest rozpoznawanie i wyodrębnienie głoski w nagłosie i wygłosie słów: mewy, fale, wiatr i ułożenie nowych słów zaczynających się od wyodrębnionych głosek
„ZAPAMIĘTAJ TEN WZÓR” – Rodzic układa ze skakanki/sznurka na dywanie wzór fali. Dziecko chodzi wzdłuż sznurka drobnymi kroczkami. Następnie rodzic usuwa sznurek/ skakankę, a dziecko idzie według zapamiętanego wzoru.
„MORSKIE ZAGADKI” – ROZWIĄZYWANIE ZAGADEK, czytanie globalne.
Rodzic przygotowuje napisy: morze, muszelka, plaża, słońce, bursztyny, koło ratunkowe. Następnie dziecko losuje numer zagadki, którą rozwiązuje i odnajduje ich nazwy.
1.Może być niebieskie, szare lub zielone.
Bywa spokojne lub bardzo wzburzone.
Kiedy jego brzegiem ludzie spacerują,
jego małe fale stopy ich całują.
(morze)
2.Gdy do ucha ją przyłożę,
morza szum powróci do mnie.
W tej skorupce małe morze
lato może nam przypomnieć.
(muszelka)
3.Można na niej się opalać,
zamki z piasku też budować.
Gdy się znudzi, można z mamą
brzegiem morza spacerować.
(plaża)
4.Świecę mocno dzionek cały,
żeby wszystkim ciepło dać.
By zobaczyć, jak przychodzę,
trzeba bardzo wcześnie wstać.
(słońce)
5.Zbierane na plaży
brązowe kamyki.
Pięknie zdobią nam pierścionki
albo naszyjniki.
(bursztyny)
6.Jest lekkie, okrągłe
i do nadmuchania.
Przyda się każdemu
w nauce pływania.
(koło ratunkowe)
„MORSKIE MEMORY” – ZABAWA NA SPOSTRZEGAWCZOŚĆ. Gra wykonana samodzielnie na naturalnym materiale da więcej radości niż kupiona w sklepie.
Dziecko na połówkach kartki A4 rysuje po 2 takie same obrazki związane z morzem, np.
( muszle, słońce, łódki, ryby, mewy, piasek, koła ratunkowe, wiaderka, rybaków itp.).
Rodzic, miesza obrazki i układa je na podłodze obrazkami do dołu. Dziecko kolejno wskazuje po jednej parze obrazków, szuka par.
lub inna wersja zabawy - KAMYKOWE MEMORY.
Dziecko wykonuje dwa identyczne obrazki na dwóch kamykach. Gdy będzie pomalowanych kilkanaście par, można zaczynać grę: odwracamy kamyki, a dziecko ma za zadanie odnaleźć dwa takie same obrazki.
ZABAWA SŁOWNO - RUCHOWA –Ćwicz z pieskiem Gutkiem.
Piesek Gutek wrócił znad morza. Dużo mi opowiadał i prosi, abyście zrobili to co on robił nad morzem. Rodzic przy pomocy maskotki "pieska Gutka", zwraca się do dzieci:
- Jestem piesek Gutek. Bardzo lubię podróżować. Zbliża się czas wakacji. Zapraszam was nad morze. Pakujemy plecaki, zakładamy wygodne buty i wyruszamy - dzieci wstają, naśladują zakładanie plecaka i maszerują .
- Wsiadamy do samochodu i jedziemy.
- Jesteśmy nad morzem. Idziemy na plażę - rozbiega się w dowolne strony.
- Wsłuchujemy się w szum morza - nasłuchuje raz jednym, raz drugim uchem przykładając do niego dłoń.
- Nadmuchujemy koła do pływania - naśladuje nadmuchiwanie.
- Idziemy się kąpać, skakać przez fale - podskoki obunóż.
- Pływamy - naśladowanie rękami ruchów wykonywanych podczas pływania żabką.
- Jesteśmy bardzo zmęczeni, idziemy spać - dziecko leży na dywanie
PRACA Z KP4.44A – łączenie liczb od najmniejszej do największej, rysowanie rybek według instrukcji, zapisywanie i obliczanie działania.
PRACA Z KP4.44B – podawanie nazw obrazków, dzielenie nazw na sylaby, pisanie sylab po śladzie, dopisywanie brakujących sylab.
„TACKI Z PIASKIEM” – ZABAWY GRAFOMOTORYCZNE. Potrzebne materiały: tacki z piaskiem, patyki, kredki, kartki A4, klej.
Dziecko wykonuje rysunki według własnego pomysłu na tatce z piaskiem– palcem, patykiem, drugą stroną kredki . Następnie odwzorowuje gotowy obrazek na papierze. Może także posmarować wybrane elementy obrazka klejem i posypać je piaskiem.
Materiał dla rodziców. Pomysły do wykorzystania - 18 zabaw nad morzem oraz po powrocie dla dzieci i rodziców. Propozycje paniIzabeli Jędrulak-Mocur.