MATERIAŁY z dnia 15.06.2020
MATERIAŁY z dnia 15.06.2020r. – KOLORY LATA
Drodzy rodzice ! zaplanujcie proszę spacer po znajdującym się w mieście parku dworskim z przełomu XVIII i XIX wieku. Został on urządzony poprzez przekształcenie lasu łęgowego. Teren ten znajduje się w rejestrze zabytków i nosi obecnie nazwę: Park Miejski im. rodu Łaskich.
Rodzic zaprasza dziecko do rozmowy:
Jaką mamy porę roku?
Jakie zmiany zauważyliście w przyrodzie?
Czy wiecie, jakie zmiany zachodzą latem w parku, lesie i na polu?
„PORANNY TRENING ŚPIEWU PTAKÓW” – ćwiczenia narządów artykulacyjnych.
Dziecko wciela się w rolę ptaków, które ćwiczą głos przed porannym śpiewem. Rodzic za pomocą określonych gestów pokazuje dziecku, jakie mają wydobywać dźwięki:
– wysoko uniesiona ręka – dzieci wysoko piszczą: Pi, pi, pi…;
– zataczanie koła palcem wskazującym – dzieci naśladują odgłos: Trr… na różnych wysokościach;
– rytmiczne poruszanie palcem wskazującym – dzieci rytmicznie wypowiadają: Czy, czy, czy…;
– falisty ruch ręką – dzieci mówią: Fi ju, fi ju, fi ju… na różnych wysokościach
SŁUCHANIE PIOSENKI „Po łące biega lato” sł. B. Lewandowska, muz. K. Kwiatkowska
https://www.youtube.com/watch?v=sxr97u9cR8U
Pytanie: Gdzie można spotkać lato?
Rodzic zachęca dziecko do powtarzania tekstu piosenki wers po wersie i ilustrowanie ruchem jego treści.
ZABAWA RUCHOWA - „Lato czarodziej”. Muzyka.
Rodzic jest Latem włącza muzykę i mówi, w co ma zamienić się dziecko, np.: Samolot!, Żaba!, Wąż!, Piłka!. Dziecko staraj się odzwierciedlić ruchem to, co zaproponowało Lato. Naśladowanie trwa tak długo, dopóki Lato / rodzic nie uciszy muzyki.
„OBRAZY LATA” – ćwiczenie spostrzegawczości, logicznego myślenie. Rodzic kładzie na stoliku różne obrazki, a dziecko wyszukuje wśród nich te, które kojarzą się z latem, np. motyle, słońce, muszla, morze, wiaderko i łopatka, rower, leżak, maliny, truskawki, kwiaty, zieleń, biedronka, okulary, wiśnie. Dziecko wybiera jeden obrazek i podpisuje go słowem „lato” a następnie uzasadnia swój wybór
„PRZETWORY OWOCOWE”. Potrzebne materiały: produkty mleczne (do wyboru: jogurt, kefir, mleko roślinne), owoce letnie
Rodzic zadaje pytania:
– Jakie letnie owoce znajdziemy w lesie? (jagody, poziomki, maliny, jeżyny)
– Jakie owoce rosną latem w ogrodzie? (truskawki, poziomki, maliny)
– Co można zrobić z letnich owoców? (soki, dżemy, konfitury, kompoty, galaretki, koktajle).
Rodzic wspólnie z dzieckiem robi do wyboru : jogurt owocowy, kompot truskawkowy, galaretkę z owocami.
JOGA DLA DZIECI - jogowa opowieść ruchowa "Shanti i jednorożec"
PRACA Z KP4. 39A – poznanie znaczenia niektórych przysłów i związków frazeologicznych.
Rodzic odczytuje zdania:
1. Mieć dwie lewe ręce;
2. Mieć muchy w nosie;
3. Siedzieć jak na szpilkach;
4. Spać jak kamień.
Dziecko wpisuje obok obrazków numery właściwych zdań. Następnie dziecko odczytuje zdania z poznanych liter, wpisuje numer obrazka, który ilustruje dane zdanie. Na koniec ilustruje przysłowie „Myśleć o niebieskich migdałach.
GRA- ŁĄCZENIE KOLORÓW W PARY
WIOSENNA MANDALA- wydrukuj i pokoloruj mandale.