MATERIAŁY z dnia 15.05.2020
MATERIAŁY NA 15.05.2020r. JAK DBAĆ O SŁUCH.
RODZIC CZYTA OPOWIADANIE „HAŁASOWANIE” Grzegorza Kasdepke.
Podczas słuchania opowiadania o przygodach bliźniaków Kuby i Buby postarajcie się zapamiętać, dokąd poszli tym razem i co się wydarzyło.
HAŁASOWANIE
Kuba i Buba musieli przyznać, że pan Waldemar, przyjaciel babci Joasi, to rzeczywiście bardzo kulturalny pan. Do tego stopnia, że czasami wręcz wstydził się chodzić z naszymi sympatycznymi bliźniakami po mieście- i to tylko dlatego, że dajmy na to,naszła je ochota pobić się lub powyzywać. Ale któregoś razu to pan Waldemar narobił Kubie i Bubie wstydu- i to w muzeum!
Jak tam w szkole?!- ryknął , gdy już spotkali się przed kasą muzeum.
Kuba i Buba aż podskoczyli z wrażenia. Babcia Joasia przygryzła wargi i dyskretnie rozejrzała się dookoła. Pani bileterka, ogłuszona doniosłym głosem pana Waldemara, przetykała sobie właśnie ucho.
- Nadal macie najwięcej uwag w całej klasie?!...-ryczał pan Waldemar.
– Nie martwcie się , za moich czasów kazano klęczeć na grochu!....Może dlatego mam teraz takie powykręcane kolana!...
Pani bileterka pośpiesznie skręcała kulki z papieru – najwyraźniej zamierzała wepchnąć je sobie w uszy.
-Dlaczego pan Waldemar tak hałasuje? – szepnął Kuba, zerkając ze zdziwieniem na babcię Joasię. – Zawsze był taki kulturalny…..
- Chyba wyczerpały się baterie w jego aparacie słuchowym- westchnęła zarumieniona babcia.
- To pan Waldemar jest kulturalny na baterie?!- osłupiała Buba. Ale babcia nie zdążyła nic odpowiedzieć, bo pan Waldemar poszedł właśnie do kasy- no i trzeba było zająć się zemdloną bileterką.
Rozmowa na temat opowiadania:
Czy zapamiętałeś/-aś dokąd wybrali się Kuba i Buba? Kto im towarzyszył ?
Dlaczego pan Waldemar tak głośno mówił? Czy to jest zachowanie kulturalne , gdy mówimy bardzo głośno w publicznych miejscach? Dlaczego?
UKŁADAM SYLABY. Dzieci maja przygotowane litery H i h oraz samogłoski: o, a, i, e ,u, y. Rodzic wypowiada słowa rozpoczynające na głoskę h. Zadaniem dzieci jest ułożenie pierwszej sylaby, która słychać w słowach. Przykładowe słowa: hamak, haki, huba, Helena, hipopotam, huragan.
PRACA z KP4.19b- rysowanie odpowiednich symboli pod obrazkami przedstawiającymi sytuacje związane z hałasem.
PRACA z KP.4.20a –samodzielne pisanie liter h, H, pisanie zdań po śladzie.