MATERIAŁY z dnia 12.06.2020
MATERIAŁY z dnia 12.06.2020r. - NIEZNAJOME ZWIERZĘ
ŚCIEŻKA ŚLADÓW- super zabawa ruchowa.
„PIES PRZYJACIELEM CZŁOWIEKA” Wspólne oglądanie zdjęć różnych ras psów.
owczarki
labradory
terriery
husky
mopsy
rottweilery
amstaffy
yorki
Następnie układają podpisy do ilustracji (zdjęć) przedstawiających psy (czytanie globalne): kundel, bokser, labrador, mops, spaniel, seter itd.
kundel
bokser
labrador
mops
spaniel
seter
Czy prawdziwe jest powiedzenie: Pies przyjacielem człowieka. Jeśli tak, to w jakich sytuacjach przejawia się ta przyjaźń? Dzieci podają przykłady.
„BĄDŹMY BEZPIECZNI” – TWORZENIE Z DZIEĆMI KODEKSU WŁAŚCIWEGO ZACHOWANIA SIĘ WOBEC NIEZNANYCH ZWIERZĄT.
Rodzic zadaje pytania pomocnicze:
Czy wszystkie psy są przyjazne?
Czy można pogłaskać nieznanego psa?
Czy należy uciekać przed psem, który nas goni?
Czy można odwracać się tyłem do dużego psa?
Czy można patrzeć psu prosto w oczy?
Jaką pozycję przyjąć w razie ataku psa?
W jakich sytuacjach psy bywają groźne, agresywne?
Dzieci ustalają: Czego nie wolno robić, kiedy spotka się na swojej drodze obcego psa ? (podchodzić zbyt blisko, zaczepiać, zabierać czegoś, uciekać), chętne dzieci rysują lub zapisują daną zasadę na arkuszu papieru.
CO ZROBIC GDY SPOTKAMY AGRESYWNEGO PSA
Rodzic mówi: Pies, gdy zamierza zaatakować, wysyła następujące sygnały: jeży sierść, „kładzie” uszy, stoi na sztywnych łapach, ma uniesiony ogon, ma odsłonięte, dobrze widoczne zęby, warczy.
Jeśli pies zaatakuje, należy:
Zachować spokój.
Wezwać pomoc (jeśli to możliwe i ktoś dorosły jest w pobliżu).
Nie uciekać (pies ma wrodzony instynkt drapieżcy i podejmie pogoń).
Nie szarpać się (zwierzę zaciśnie szczęki jeszcze mocniej).
Nie patrzeć mu w oczy (zwierzę poczuje się drażnione i prowokowane).
Przyjąć pozycję „żółwia”: spleść dłonie do wewnątrz, – schować kciuki do środka, – założyć ręce na kark i osłonić nimi również uszy, – przykucnąć, – przyciągnąć głowę do kolan, – rozstawić stopy na zewnątrz.
POZYCJA ŻÓŁWIA- [.png, 176.53 kB] rysunek.
ZABAWA ORIENTACYJNO-PORZĄDKOWA. „UWAGA, ZŁY PIES!” –Dziecko biega po pokoju, a na sygnał rodzica przybiera pozycję „żółwia”.
ZABAWA RUCHOWA - „NIEBEZPIECZNA DŻUNGLA”. Na hasło rodzica dziecko wykonuje wcześniej otrzymane instrukcje:
– Śpiący lew – chodzi cicho na palcach (nie może obudzić lwa).
– Zwisający wąż – schyla się i idzie pochylone blisko podłogi.
– Rwący strumień – ostrożnie przeskakuje po kamieniach.
PRACA PLASTYCZNA - JAK ZROBIĆ PIESKA Z RĘCZNIKA.
Potrzebne materiały: Ręcznik 50x 90, taśma dwustronna, gumki recepturki, oczy, pomponik na nos, wstążka, materiał na uszy.
PRACA Z KP4.37B – zaznaczanie sytuacji, w których nie należy podchodzić do nieznajomego psa, otaczanie pętlą obrazków przedmiotów potrzebnych podczas spaceru z psem.