Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

MATERIAŁY z dnia 04.06.2020

MATERIAŁY Z DNIA 04.06.2020R. -  NASZE MARZENIA

 „MOJA FANTAZJA” sł. Ewa Chotomska .Wysłuchanie nagrania piosenki i omówienie jej treści.
Ref.:  Bo fantazja, fantazja, bo fantazja jest od tego,
 aby bawić się, aby bawić się, aby bawić się na całego.

To szkiełko wszystko potrafi, na każde pytanie odpowie.
Wystarczy wziąć je do ręki i wszystko będzie różowe.
Wystarczy wziąć je do ręki, dosypać ziarnko fantazji
 i już za chwilę można dolecieć aż do gwiazdy.

Ref.: Bo fantazja, fantazja...

To szkiełko nigdy nie płacze,
Zawsze jest w dobrym humorze.
 To szkiełko wszystko rozumie,
Każdemu chętnie pomoże.

Wystarczy wziąć je do ręki,
Ziarnko fantazji dosypać
i już za chwilę można z panem Kleksem w świat pomykać.

Ref.: Bo fantazja, fantazja...

Pytania dla dziecka:
Jakie było szkiełko z piosenki?
Co sprawiło, że można było dolecieć aż do gwiazd?
Jak inaczej możemy nazwać fantazję?
Rodzic odtwarza jeszcze raz nagranie piosenki, a dziecko stara się zaśpiewać refren.
Rozmowa  na temat marzeń.
Co to są marzenia?
Czy wy macie jakieś marzenia?
Czy wszystkie marzenia się spełniają?
Czy marzenia są potrzebne
 Zwracamy  uwagę, że wszyscy mamy marzenia, ale nie wszystkie mogą się spełnić.
„TANIEC MARZYCIELA” – ZABAWA RUCHOWA.
Improwizacja ruchowa z wykorzystaniem kolorowych wstążek z krepiny do utworu Marzenie miłosne Franciszka Liszta.
 „POCIĄG MARZEŃ” – PRZYGOTOWANIE GAZETKI. Z czasopism, gazet, kolorowanek dzieci wycinają obrazki przedstawiające różne sprzęty i przedmioty do zabawy (np. piłki, drabinki, skakanki) i naklejają na kartki w formacie A4. Mogą dorysować niektóre elementy lub ramki, komponować obraz techniką kolażu. Rodzic  łączy wszystkie kartki (w formie gazetki lub innej) i tworzy w ten sposób „pociąg marzeń”.
 „PO DRUGIEJ STRONIE TĘCZY” – ZABAWA RUCHOWO-TWÓRCZA INICJOWANA OPOWIADANIEM .
Rodzic opowiada:
Po założeniu różowych okularów wybierzemy się do wymarzonego świata, znajdującego się po drugiej stronie tęczy. Każdy, kto chce wejść do bajkowej krainy, musi przejść przez bramę. Aby to zrobić, trzeba wymyślić jakieś ciekawe ruchy. Popatrzcie, jak tu pięknie i kolorowo. Rozejrzyjcie się dookoła, a zobaczycie nad sobą różnobarwne motyle. Motylki siadają wam na ramionach, dalej, zdmuchnijcie je delikatnie. Teraz sami zamieńcie się w motylki i latajcie od kwiatka do kwiatka. Jakim zwierzątkiem chcecie się jeszcze stać? (naśladowanie ruchów wykonywanych przez wymyślone zwierzęta). Ojej, zrobiło się późno, musimy wracać. Wymyślcie ruchy, które pozwolą wam ponownie przekroczyć bramę i wrócić do naszego świata.
„SKARBY Z WYSPY MARZEŃ” – ZABAWA SENSORYCZNA. Rodzic  przygotowuje pudełko z wyciętym otworem. Wkłada do niego różne przedmioty. Dziecko rozpoznaje przedmiot jedynie po dotyku. Podaje jego nazwę, dzieli ją na sylaby i próbuje wymyślić do niej rym.
PRACA Z KP4.32A – podawanie nazw obrazków, odczytywanie wyrazów, łączenie ze sobą tych, które się rymują, rysowanie schematu skrzydła motyla.
PRACA Z KP4. 32B – rysowanie po śladzie, kolorowanie obrazka