MATERIAŁY z dnia 04.06.2020
MATERIAŁY Z DNIA 04.06.2020R. - NASZE MARZENIA
„MOJA FANTAZJA” sł. Ewa Chotomska .Wysłuchanie nagrania piosenki i omówienie jej treści.
Ref.: Bo fantazja, fantazja, bo fantazja jest od tego,
aby bawić się, aby bawić się, aby bawić się na całego.
To szkiełko wszystko potrafi, na każde pytanie odpowie.
Wystarczy wziąć je do ręki i wszystko będzie różowe.
Wystarczy wziąć je do ręki, dosypać ziarnko fantazji
i już za chwilę można dolecieć aż do gwiazdy.
Ref.: Bo fantazja, fantazja...
To szkiełko nigdy nie płacze,
Zawsze jest w dobrym humorze.
To szkiełko wszystko rozumie,
Każdemu chętnie pomoże.
Wystarczy wziąć je do ręki,
Ziarnko fantazji dosypać
i już za chwilę można z panem Kleksem w świat pomykać.
Ref.: Bo fantazja, fantazja...
Pytania dla dziecka:
Jakie było szkiełko z piosenki?
Co sprawiło, że można było dolecieć aż do gwiazd?
Jak inaczej możemy nazwać fantazję?
Rodzic odtwarza jeszcze raz nagranie piosenki, a dziecko stara się zaśpiewać refren.
Rozmowa na temat marzeń.
Co to są marzenia?
Czy wy macie jakieś marzenia?
Czy wszystkie marzenia się spełniają?
Czy marzenia są potrzebne
Zwracamy uwagę, że wszyscy mamy marzenia, ale nie wszystkie mogą się spełnić.
„TANIEC MARZYCIELA” – ZABAWA RUCHOWA.
Improwizacja ruchowa z wykorzystaniem kolorowych wstążek z krepiny do utworu Marzenie miłosne Franciszka Liszta.
„POCIĄG MARZEŃ” – PRZYGOTOWANIE GAZETKI. Z czasopism, gazet, kolorowanek dzieci wycinają obrazki przedstawiające różne sprzęty i przedmioty do zabawy (np. piłki, drabinki, skakanki) i naklejają na kartki w formacie A4. Mogą dorysować niektóre elementy lub ramki, komponować obraz techniką kolażu. Rodzic łączy wszystkie kartki (w formie gazetki lub innej) i tworzy w ten sposób „pociąg marzeń”.
„PO DRUGIEJ STRONIE TĘCZY” – ZABAWA RUCHOWO-TWÓRCZA INICJOWANA OPOWIADANIEM .
Rodzic opowiada:
Po założeniu różowych okularów wybierzemy się do wymarzonego świata, znajdującego się po drugiej stronie tęczy. Każdy, kto chce wejść do bajkowej krainy, musi przejść przez bramę. Aby to zrobić, trzeba wymyślić jakieś ciekawe ruchy. Popatrzcie, jak tu pięknie i kolorowo. Rozejrzyjcie się dookoła, a zobaczycie nad sobą różnobarwne motyle. Motylki siadają wam na ramionach, dalej, zdmuchnijcie je delikatnie. Teraz sami zamieńcie się w motylki i latajcie od kwiatka do kwiatka. Jakim zwierzątkiem chcecie się jeszcze stać? (naśladowanie ruchów wykonywanych przez wymyślone zwierzęta). Ojej, zrobiło się późno, musimy wracać. Wymyślcie ruchy, które pozwolą wam ponownie przekroczyć bramę i wrócić do naszego świata.
„SKARBY Z WYSPY MARZEŃ” – ZABAWA SENSORYCZNA. Rodzic przygotowuje pudełko z wyciętym otworem. Wkłada do niego różne przedmioty. Dziecko rozpoznaje przedmiot jedynie po dotyku. Podaje jego nazwę, dzieli ją na sylaby i próbuje wymyślić do niej rym.
PRACA Z KP4.32A – podawanie nazw obrazków, odczytywanie wyrazów, łączenie ze sobą tych, które się rymują, rysowanie schematu skrzydła motyla.
PRACA Z KP4. 32B – rysowanie po śladzie, kolorowanie obrazka