Materiały na dzień 5.05.2020r.
Temat tygodnia: Polska moja ojczyzna.
- „Hymn Polski”:
https://www.youtube.com/watch?v=ioUutRw9WeQ
Dzisiaj poprosimy was o wysłuchanie Hymnu Polski , kto umie może go też zaśpiewać przyjmując odpowiednią postawę – rodzice powiedzą ci jaka to postawa
i dlaczego (podczas wykonywania lub odtwarzania hymnu obowiązuje zasada zachowania powagi i spokoju. Należy wtedy stać w postawie wyrażającej szacunek).
„Mazurek Dąbrowskiego”- Hymn Polski; sł. J. Wybicki.
Jeszcze Polska nie zginęła,
Kiedy my żyjemy.
Co nam obca przemoc wzięła,
Szablą odbierzemy.
Marsz, marsz Dąbrowski,
Z ziemi włoskiej do Polski.
Za twoim przewodem
Złączym się z narodem.
Przejdziem Wisłę, przejdziem Wartę,
Będziem Polakami.
Dał nam przykład Bonaparte,
Jak zwyciężać mamy.
Marsz, marsz…
Jak Czarniecki do Poznania
Po szwedzkim zaborze,
Dla ojczyzny ratowania
Wrócim się przez morze.
Marsz, marsz…
Już tam ojciec do swej Basi
Mówi zapłakany –
Słuchaj jeno, pono nasi
Biją w tarabany.
Marsz, marsz…
- Poniższy fragment wiersza „Symbole narodowe”- pomoże ci zrozumieć, co to jest za pieśń.
Hymn narodowy to pieśń pełna powagi,
jej słowa od zawsze dodają Polakom odwagi.
Bo „Mazurek Dąbrowskiego” żołnierze śpiewali,
gdy walczyli o nasz kraj i wolność zdobywali.
Kiedy hymn państwowy śpiewamy,
to swoją postawą szacunek wyrażamy.
- „Polskie Symbole Narodowe” zapraszamy cię do obejrzenia filmiku edukacyjnego-
Jakie są nasze symbole narodowe?
Jak wygląda godło, a jak flaga Polski?
- Zabawa naśladowcza: naśladuj lot orła i galop konia.
- „Flaga Polski” – malowanie farbą za pomocą patyczka higienicznego. Poproś rodzica o wydrukowanie poniżej umieszczonej flagi. Spróbuj wypełnić czerwoną farbą (za pomocą patyczka) kółeczka na dolnej jej części.
- Zabawa logopedyczna: „Łamańce”- ćwiczenie sprawności językowej.
Dziecko powtarza popularne zdanie: „Król Karol kupił królowej Karolinie kolorowe
korale”. Następnie wprowadzamy utrudnienia i rozszerzenia tego zdania o nowe słowa na literę „k”.