Materiały na dzień 31 marca
Dziś na początek dnia „Kocia gimnastyka”
- Rodzic zaprasza dziecko do zabawy ruchowej ilustrującej tekst wierszyka:
Wspina się wspina kotek po ścianie (dzieci stają na palcach, próbują sięgnąć jak najwyżej)
Bo na suficie ma swe mieszkanie (dzieci wymachują rękami w lewo i prawo)
Schodzi już kotek, zmęczył się srodze (dzieci powoli schodzą z pozycji na palcach, kucają na podłodze)
Teraz odpocząć chce na podłodze (dzieci zwijają się w kłębek). - Wysłuchaj wiersza B. Szelągowskiej „Kotki ikotki.” Mleka nie piją i nie biegają.
I jak to kotki futerka mają.
Lecz dziwna sprawa na drzewie rosną szare, puchate...
I tylko wiosną! Patrzcie na stole wazon z baziami!
A gdzie są kotki? Zgadnijcie sami!
Rodzic recytuje wiersz tłumaczy dziecku podwójne znaczenie słowa „kotki”.
- Praca plastyczna Wiosenne kotki.
Kolorowe kartki z bloku technicznego lub takie jakie są w domu, brązowa farba lub kredka pędzel, klej, pestki dyni, małe kuleczki z waty, wacików itp. Na kartonie namaluj z pomocą rodzica gałęzie wiosennej wierzby. Doklej do nich pestki, kuleczki z waty lub wacików jako bazie.
Przelicz bazie na każdej gałązce.
Tyle na dzisiaj, życzę milej i twórczej zabawy.