Materiały na dzień 29.05.2020
MATERIAŁY z dnia 29.05.2020r. – PIKNIK RODZINNY
ROZPOZNAWANIE GŁOSEK W SŁOWACH - „JEDZIEMY Z RODZICAMI NA WYCIECZKĘ”. Dziecko może zabrać tylko jedną rzecz i to taką, której nazwa rozpoczyna się pierwszą literą jego imienia. Musi też powiedzieć, dlaczego wybrało taki.
Np. Basia powie: Zabieram na wycieczkę bułkę, bo mogę zgłodnieć.
Np. Krzyś: Zabieram klocki, żeby się nie nudzić w razie deszczu.
„PIKNIK Z RODZINĄ” – WYPOWIEDZI NA DANY TEMAT. N pokazuje dzieciom zdjęcie rodziny na pikniku. Pyta, co przedstawia zdjęcie oraz do czego służą przedstawione na nim elementy. Dzieci rozmawiają o tym, co warto zabrać na piknik, korzystając z własnych doświadczeń. N. podsumowując wypowiedzi dzieci zwraca uwagę na zasady bezpieczeństwa podczas pikniku – pilnowanie się rodziny, jedzenie i picie tylko produktów polecanych przez rodzinę, zrywanie owoców tylko za zgodą rodziców, zachowanie bezpiecznej odległości podczas kontaktu ze zwierzętami, używanie kremu z filtrem, noszenie nakrycia głowy. • zdjęcie rodziny na pikniku •
„CO MAM W KOSZU?” – ZABAWA SENSORYCZNA. Potrzebne materiały: kosz piknikowy, przedmioty i produkty, które można zabrać na piknik, np. jabłko, gruszkę, kubek, papierowe talerzyki.
Zadaniem dzieci jest rozpoznanie ich za pomocą dotyku i opowiedzenie, jakie cechy ma dany przedmiot. Zabawę można również poprowadzić z wykorzystaniem słownictwa języka obcego, np. angielskiego (miękki – soft, twardy – hard, długi – long, krótki – short, duży – big, mały – little itp.)
„PRZYGODY NA PIKNIKU” – ZABAWA MATEMATYCZNA. Dzieci układają liczmany, dodają i odejmują w zakresie 10. Pomoce: nakrętki po napojach.
Na piknik zabrałam 3 jabłka. Moja koleżanka przyniosła jeszcze 2 jabłka. Ile mamy razem jabłek?
Mama do koszyka piknikowego włożyła 5 talerzy papierowych i 5 kubków. Ile rzeczy jest w koszyku?
W koszyku było 10 kanapek, rodzina zjadła 4 kanapki. Ile kanapek zostało w koszyku?
„LETNI PIKNIK” – ZABAWA DYDAKTYCZNA. N. rozkłada na dywanie koc. Na nim kładzie kosz piknikowy, a obok niego na jednorazowych talerzykach różne skarby wiosenno-letnie: owoce, zioła, trawę, gałązki, patyczki, sztuczne owady (biedronki, mrówki) itp. Zaprasza dzieci do stworzenia z nich na swoich talerzykach różnych obrazów i kompozycji. Ważna jest pomysłowość i kreatywność dzieci.
„NASZE ULUBIONE PIOSENKI” –przypomnienie słów poznanych piosenek: „Mama w kuchni”,"Tata czarodziej","Zabiorę brata","Moja wesoła rodzinka".
„PAMIĄTKA Z PIKNIKU” – ZABAWA BADAWCZA.Przepis na masę solną:
1 szklanka mąki, 1 szklanka soli, ok.0,5 szklanki wody. Do uzyskania większej ilości masy używamy wielokrotności mąki i soli. do głębokiej miski wsypujemy mąkę i sól. Dokładnie mieszamy i wlewamy niewielką ilość wody. Mieszamy, rozgniatamy grudki, dodajemy odrobinę wody i ponownie mieszamy. Ilość wody jest tu kluczowym czynnikiem i trzeba ją wlewać stopniowo. Ciasto wyjmujemy na stół lub stolnicę i ugniatamy, aż będzie gładkie (około 5 minut).
Dzieci pokrywają jednorazowe talerzyki grubą warstwą masy solnej. Odciskają w niej różne skarby. Następnie tworzą kompozycję z masy solnej i materiałów z zabawy „Letni piknik”. Pozostawiają prace do wyschnięcia.
Dla dzieci chętnych można wykonać techniką Decoupage.