Materiały na dzień 27 marca
SKĄD SIĘ BIERZE SER?
Co słychać na podwórku?- rozwiązywanie zagadek:
Czasami jest szara, lecz najczęściej biała.
Nie każdy by odgadł, gdyby nie gęgała (gęś).
Lubię pływać w stawie, każdy z was mnie zna.
Wśród wrzasku domowych ptaków słychać moje kwa, kwa, kwa... (kaczka)
Nawet śpi w ostrogach, ten rycerz podwórka.
Rano budzi ludzi, w dzień czuwa przy kurkach. (kogut)
Szybko biega, rży i parska na śniadanie owsa garstka,
Potem w stajni grzecznie stoi, czeka, aż go ktoś napoi.
Ty odważnie podejdź doń, bo to jest po prostu...(koń)
Trawę skubiąc, przeżuwając, na pastwisku stoi
ryczy wtedy, kiedy woła, by ktoś ją wydoił (krowa)
Dzięki niej na zimę, masz czapkę i szalik.
Gdy w góry pojedziesz, ujrzysz ją na hali (owca)
Dziś zachęcamy do rozmowy z dziećmi o produktach, które otrzymujemy z mleka. Jak produkowane jest mleko?
Posłuchajcie wiersza. Starajcie się zapamiętać jak najwięcej nazw mlecznych produktów.
Przetwory z mleka Bożena Forma
Na zakupy wyruszamy, dużą torbę zabieramy.
Trzeba kupić serek biały i ser żółty w dziury cały.
Smaczny jogurt waniliowy, naturalny, truskawkowy.
I koniecznie też maślankę, ser topiony i śmietankę.
Różne są przetwory z mleka, zatem niechaj nikt nie zwleka.
Dnia każdego – to zasada coś z nabiału niechaj zjada.
Pytania do wiersza:
- Jakie zwierzęta dają mleko, które później wykorzystują ludzie? (krowa, koza, owca)
- Jakie produkty otrzymujemy z mleka? Podczas podawania nazw produktów mlecznych, poproście dzieci, aby podawały pierwszą i ostatnią głoskę w ich nazwie.
Co nam dają zwierzęta?- praca z ilustracjami, linki poniżej
CO-NAM-DAJĄ-ZWIERZĘTA-KROWA-1.pdf
CO-NAM-DAJĄ-ZWIERZĘTA-OWCA-1.pdf
CO-NAM-DAJĄ-ZWIERZĘTA-KURA-1.pdf
Praca z książką, potrzebne będą kredki i ołówek
Praca z KP3.38a – opowiadanie, skąd się bierze mleko na podstawie historyjki obrazkowej, rysowanie ramek wokół obrazków.
Praca z KP3.38b – łączenie par obrazków, których nazwy się rymują, odczytywanie sylab, łączenie ich z sylabą ser.