Materiały na dzień 27.05.2020
MATERIAŁY z dnia 27.05.2020r. BRAT I SIOSTRA
ROZMOWY O RODZEŃSTWIE. Rodzic rozmawia z dzieckiem o swoim rodzeństwie o tym co lubią z nimi robić?
– Czy masz rodzeństwo starsze, czy młodsze?
– Jak oni mają na imię?
– Za co lubisz swoje rodzeństwo?
– Czy chętnie się bawisz ze swoim rodzeństwem?
– Jakie są wasze ulubione wspólne zabawy?
– Czy czasem denerwujesz się na swoje rodzeństwo?
– Co najczęściej jest powodem konfliktów?
„RODZINA” – OPOWIADANIE ILUSTROWANE RUCHEM. Rodzic czyta opowiadanie w tle muzyka relaksacyjna.Za każdym razem, gdy dzieci usłyszą słowo brat –robią przysiad. Kiedy pojawi się słowo siostra –podskakują. Ponadto dziecko stara się wykonywać ruchy opowiedziane w opowiadaniu.
Pewnego dnia rodzeństwo – brat i siostra - wybrało się na spacer do parku. Wyszli ze swego domu i zrobili 3 kroki do przodu (dzieci przesuwają się do przodu, robiąc trzy kroki). Następnie brat zauważył ślimaka na liściu akacji i cofnął się o jeden krok. Siostra z kolei usłyszała szelest w gałązkach bzu i przesunęła się o dwa kroki w lewo. Oddzielili się od siebie. Co muszą teraz zrobić brat i siostra, żeby się spotkać? Ile kroków i w którą stronę muszą wykonać? Dzieci szukają rozwiązania, sprawdzają jego poprawność,
Rodzic kontynuuje. Udało się! Brat z siostrą wspólnie wędrują do parku. Zrobili pięć kroków do przodu i trzy kroki w prawo. Siostra zauważyła nadchodzącą babcię i zrobiła jeszcze dwa kroki do przodu. Brat dołączył do niej, ale szedł inną drogą, więc wykonał dwa kroki w lewo i kolejne dwa kroki do przodu…
PRACA PLASTYCZNA „MASKOTKI” –,wykonywanie maskotki dla brata, siostry lub rodziców.
Potrzebne materiały: skarpetki, włóczki, kolorowe guziki, kolorowy papier lub materiał, klej, wstążeczki, wata do wypełnienia skarpetki.
WYKONANIE. Dziecko wypełnia skarpetkę watą. Z włóczki o dowolnym kolorze dziecko robi czuprynkę stworka i przykleja ją do skarpety. Może związać włoski wstążką. Przykleja oczy z guzików. Z kolorowego materiału (papieru) wycina buźkę. Ozdabia maskotkę według własnego pomysłu. Tak przygotowane maskotki można wykorzystać jako pacynki w teatrzyku.
ZABIORĘ BRATA NA KONIEC ŚWIATA – AKOMPANIAMENT DO PIOSENKI.
Dziecko wspólnie z rodzicem wspólne słuchają piosenkę. Potem dziecko tworzy akompaniament do refrenu za pomocą łyżek.
ZABIORĘ BRATA SŁ. EWA CHOTOMSKA, MUZ. KRZYSZTOF MARZEC
1.Ten mały to mój starszy brat,
On zawsze bardzo mało jadł,
Marudzi już od rana,
Bo nie chce jeść śniadania.
Więc martwi się rodzina,
Że ma „niejadka” syna.
Przepadam wprost za bratem,
I straszę czasem tatę.
Ref.: Zabiorę brata na koniec świata,
Znajdziemy wyspę jak Robinson.
Zabiorę brata na koniec świata,
Tam zbudujemy wspólny dom.
2.W szałasie będzie można spać
I pomarańcze z drzewa rwać,
Codziennie jeść banany,
U stóp wspaniałej liany.
A mleko pić z kokosa,
Co rośnie koło nosa.
Nie będzie nikt narzekał,
Że nie pijemy mleka.
Ref.: Zabiorę brata na koniec świata…
3.Wakacje będą cały rok,
Gorąca plaża już o krok,
Powietrze, słońce, woda,
Beztroska i wygoda.
A jeśli za rodziną
Na wyspie zatęsknimy,
Wyślemy list w butelce,
Do siebie zaprosimy.
Ref.: Zabiorę brata na koniec świata…
Rodzic prosi, by opowiedziało, dokąd chciałoby zabrać swoje rodzeństwo (prawdziwe lub wymyślone), co by tam robiło.
Praca z KP4.26a – odszukiwanie osób na fotografii na podstawie przeczytanych zdań oraz tekstu przeczytanego przez rodzica .: Ciocia Julki stoi z lewej strony mamy Julki. Siostra Julki jest ubrana na zielono. Babcia Julki stoi z lewej strony cioci.
KP4 • Praca z KP4.26b – rozpoznawanie emocji, wymyślanie rozwiązań konfliktów pomiędzy rodzeństwem, kontynuowanie rytmów.
Praca z KP4.28a – kącik grafomotoryczny, pisanie po śladzie nazw członków rodziny.