Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Materiały na dzień 25

„Zwierzęta w gospodarstwie” – zabawa dla dzieci i rodziców.

Proszę włączyć dzieciom nagranie odgłosów zwierząt, które mogą zamiesz­kiwać wiejską zagrodę (odgłosy)

Zadaniem dzieci jest zapamiętanie jak największej liczby zwierząt, których odgłosy usłyszały.

Rodzic prosi by dzieci wymieniły te zwierzęta. Następnie rodzic odtwarza wybierane losowo dźwięki, a dziecko odpowiada, jakie zwierzę usłyszało i spośród przygotowanych rodzica ilustracji wybiera tę, która je przedstawia. Rodzic pyta: Widziałeś kiedyś to zwierzę? Opowiedz coś o nim.

Stary Donald farmę miał – zabawa muzyczna do piosenki. Dziecko próbuje wspólnie z rodzicem śpiewać piosenkę, poruszając się w wybrany sposób w jedną stronę (np. krokiem dostaw­nym, skacząc na jednej nodze, podnosząc wysoko kolana i klaszcząc pod nimi). Gdy dziecko nauczy się tekstu piosenki, Zabawę można poprowadzić w języku angielskim.

Link do piosenki źródło youtobe: https://www.youtube.com/watch?v=KITSIpt5GzA.

Stary Donald farmę miał

sł. i muz. tradycyjne

Stary Donald farmę miał ija, ija, oł!

Na tej farmie pieska miał ija, ija, oł!

Słychać hau, hau tu, hau, hau tam,

Hau tu, hau tam, wszędzie hau, hau,

Stary Donald farmę miał ija, ija, oł!

Stary Donald farmę miał ija, ija, oł!

Na tej farmie krowy miał ija, ija, oł!

Słychać mu, mu tu, mu, mu tam,

Mu tu, mu tam, wszędzie mu, mu,

Stary Donald farmę miał ija, ija, oł!

Stary Donald farmę miał ija, ija, oł!

Na tej farmie kaczki miał ija, ija, oł!

Słychać kwa, kwa tu, kwa, kwa tam,

Kwa tu, kwa tam, wszędzie kwa, kwa,

Stary Donald farmę miał ija, ija oł!

Wersja angielska źródło youtube: https://www.youtube.com/watch?v=1J4kHoBOdQ0

Old MacDonald had a farm

sł. i muz. tradycyjne

Old MacDonald had a farm, E-I-E-I-O.

And on that farm he had a dog, E-I-E-I-O.

With a woof-woof here and a woof-woof there

Here a woof, there a woof, everywhere a woof-woof.

Old MacDonald had a farm, E-I-E-I-O.

Old MacDonald had a farm, E-I-E-I-O.

And on that farm he had a cow, E-I-E-I-O.

With a moo here and a moo there

Here a moo, there a moo, everywhere a moo.

Old MacDonald had a farm, E-I-E-I-O.

Old MacDonald had a farm, E-I-E-I-O.

And on that farm he had a ducks, E-I-E-I-O.

With a quack-quack here and a quack-quack there

Here a quack-quack, there a quack-quack, everywhere a quack-quack.

Old MacDonald had a farm, E-I-E-I-O.

„Na wiejskim podwórku” – praca plastycznaz wykorzystaniem plasteliny i sztywnych kartoników lub pokrywki plastikowych pojemników. Dziecko lepi z plasteliny makietę wiejskiego podwórka i zwierzęta gospodarskie. Na koniec przygotowują wystawę, podczas której chętne opowia­da przed domownikami, co przedstawia ich praca

„Liczymy zwierzęta” – zabawa matematyczna. Rodzic rozdaje dzieciom liczmany, np. nakrętki po napojach lub patyczki mogą to być też kredki. Podaje treść zadań, dziecko dokonuje obliczeń za pomocą liczmanów. Przykładowe zadania (dodawanie w zakresie 10):

W gospodarstwie były 4 kury i 5 kaczek. Ile ptaków było w gospodarstwie?

Kura wysiadywała jajka. Najpierw wykluły się 2 pisklęta, chwilę później – 4 pisklęta, a po kolejnej chwili – jeszcze 1. Ile piskląt się wykluło?

Na łące pasły się 2 duże krowy i 1 mały cielak. Ile krów było na łące?

W stajni stały snopki siana: 1 pod drzwiami, 2 przy prawej ścianie, 4 przy lewej ścianie. Ile snopków siana stało w stajni?

Na wiosnę w gospodarstwie urodziło się jedno źrebię, dwoje cieląt, cztery kurczęta i dwa koty. Ile zwierząt urodziło się na wiosnę w gospodarstwie?

Proszę wykonać w tym dniu pracę z karty pracy w ćwiczeniu nr3 strona 37a – przeliczanie zwierząt, zapisywanie i obliczanie działań.

Pracę z karty pracy w ćwiczeniu nr 3 strona 37b – dorysowywanie brakujących części zwierząt, nalepianie nazw zwierząt.