Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Materiały na dzień 24 marca

W domu najlepiej”

Agnieszka Frączek

 

Dorsz Dionizy, jak bociany,

chciał mieć gniazdo pod chmurami,

lecz, gdy znalazł się na dachu,

zaraz drapnął w dół ze strachu.

 

Ślimak Dyzio chciał się ukryć,

hen na drzewie, w dudka dziupli,

a ów dudek z marnym skutkiem

wtykał czubek w kundla budkę.

 

Pies się do muszelki wciskał,

ale zmieścił tam ćwierć pyska.

Dzik w pośpiechu siadł na grzędzie

-spadł z niej dwa razy prędzej.

 

Pomyśleli... podumali...

I do domów się udali.

 

Pytania do wiersza:

Czy ten wiersz was rozbawił? Dlaczego?

Które zwierzę was najbardziej rozbawiło?

Posłuchajcie wiersza jeszcze raz i powtórzcie rymujące się słowa.

O jakich zwierzętach jest mowa w wierszu?

Gdzie zwykle mieszkają te zwierzęta? Dlaczego właśnie tam?

Gdzie chciało zamieszkać każde z tych zwierząt?

Jak się zakończyły próby zamieszkania w innych niż zwykle miejscach?

Czy były to domy odpowiednie dla nich? Dlaczego?

Co by było, gdyby człowiek chciał zamieszkać w tych miejscach, które wybrały zwierzęta?

Po co zwierzęciu potrzebny jest dom?

Jak się nazywają domy znanych wam zwierząt (kury, świni, krowy, konia)?

 

Tyle kroków”

Wypowiadajcie nazwy zwierząt: krowa, kot, kura, indyk, koń, owca, a dzieci dzielą je na głoski i wykonują tyle kroków do przodu, ile głosek jest w poszczególnych słowach.

 

Zabawa z rodzicem lub rodzeństwem „Tajemnicze zwierzę”, potrzebne będą kartki formatu A4 i kolorowe kredki.

Każde z was otrzymuje kartkę A4, którą składa w pionie dwa razy na pół, następnie rozkłada i po liniach zgięcia układa w harmonikę z czterema polami. Na pierwszym polu należy narysować przód dowolnego zwierzęcia (głowę i przednie łapy), następnie odwrócić harmonijkę na następne pole i zaznaczyć miejsca, w których na pierwszym polu zaczyna się i kończy tułów zwierzęcia. W takiej formie trzeba zamienić się pracami w parach. Drugie osoba z pary nie widzi początku zwierzęcia, ale na podstawie zaznaczonych miejsc dorysowuje dalszy fragment – tułów. Odwraca harmonijkę na następne pole i zaznacza liniami miejsca, w których zaczyna się i kończy tułów. W takiej formie ponownie zamieniacie się pracami. Pierwsze osoba z pary dorysowuje kolejny fragment zwierzęcia – jego tylne łapy i zad, i oznacza miejsce na ogon na kolejnym polu harmonijki. Po kolejnej wymianie należy dorysować zwierzęciu ogon. Gdy praca jest skończona dzieci otwierają harmonijkę i oglądają powstałe zwierzęta. Nadają im nazwy, wymyślają dla nich domy.

 

Matematyka w zagrodzie” – W tej zabawie potrzebne będą liczmany, czyli przedmioty, które dzieci będą przeliczać, np. nakrętki po napojach. Jeżeli posiadacie w domu liczydło możecie śmiało je wykorzystać:)

Dzieci układają liczmany zgodnie z treścią zadań i przeliczają, np.:

W gospodarstwie pani Marysi są: 2 krowy, 3 kozy i 1 koń. Ile pani Marysia ma zwierząt?

Na słońcu wygrzewają się 2 koty i 3 pieski. Ile zwierząt wygrzewa się na słońcu?

Po podwórku chodzi 1 krowa, 2 konie, 4 pieski i 1 kot. Ile zwierząt jest na podwórku?

Po stawie pływają 3 kaczki i 5 gęsi. Ile ptaków pływa po stawie?

 

Ćwiczenia w książce str 36 a- łączenie w pary zwierząt z ich domami, pisanie po śladzie; 36b- rysowanie na planszy pionka zgodnie z liczbą wyrzuconych oczek.