Materiały na dzień 23 marca
Temat: Księgarnia
W dniu dzisiejszym rozmawiamy o księgarni. Proszę przeczytać dzieciom wiersz a następnie poprosić dziecko, aby omówiło o czym był ten wiersz.
Wieki skarb
Barbara Stefania Kossuth
Mam przyjaciela – wielki skarb, | On opowiada cudów moc, |
Przykładowe pytania do wiersza: Jakie inne informacje możecie znaleźć w swoich ulubionych książkach? Co oznacza sformułowanie „książka moim przyjacielem”? Czy autorka miała na myśli takiego przyjaciela, z którym można się bawić, biegać, wyjeżdżać?
„Księgarnia” – Rodzic przygotowuje cztery stoiska z książkami, na każdym z nich prezentuje jeden rodzaj książek, np. kolorowanki, albumy, książki z obrazkami i komiksy. Ważne, by książki z jednego stoiska miały charakterystyczne cechy wspólne. Każdy rodzaj książek ma inną cenę, np. 5 zł, 7 zł, 10 zł, 20 zł. Dzieci wybierają z W10 banknoty i monety. Rodzic jest księgarzem. Dziecko ma za zadanie kupić co najmniej trzy książki w dowolnych cenach. Ważne, by zostało mu jak najmniej pieniędzy. Nie można zmieniać cen książek podczas transakcji.
Ilustracje do omawianego tematu znajdziecie Państwo tutaj: ilustracje
Praca z KP4.7a – przeliczanie książek, uzupełnianie zbiorów, zapisywanie i rozwiązywanie działań.
Praca z KP4.7b – rysowanie wzorów po śladzie i samodzielnie, odczytywanie rebusów, umieszczanie nalepek.
Praca z KP4.8a – przeliczanie i rysowanie monet i banknotów.
„Ile kosztuje ta książka” – zabawa tematyczna w księgarnię z wykorzystaniem modeli monet i banknotów z W10.