Materiały na dzień 23 marca
„Ł jak łapa” – prezentacja litery
ła – pa
ł – a – p – a
Pokaż dziecku planszę z monografią litery ł.
Poproś dziecko o wyklaskanie słowa zgodnie z modelem sylabowym wyrazu: ła-pa, jednocześnie wskazując kolejne sylaby.
Dziecko liczy sylaby w wyrazie.
Poproś dziecko o analizę głoskową wyrazu – (ile głosek, które to spółgłoski, które samogłoski, próba przegłoskowania wyrazu)
Poproś dziecko o ułożenie litery Ł ze sznurka bądź wełny. Zadaniem dziecka jest przejść stopa za stopą zgodnie z kształtem litery po wzorze. Podczas chodzenia dziecko wypowiada głoskę ł krótko, nie wydłużając jej brzmienia.
Następnie zwróć uwagę dziecka na kierunek pisania litery oraz na jej miejsce w liniaturze.
Naszykuj tacę lub talerzyk jednorazowy z kaszą manną, mąką lub innym sypkim produktem. Zadaniem dziecka jest pisanie palcem litry Ł,ł.
Wspólne wymyślanie wyrazów rozpoczynających się głoską ł.
Praca z KP3.35a – odczytywanie wyrazów, podkreślanie litery ł, łączenie wyrazów z właściwymi ilustracjami.
Praca z KP3.35b – odczytywanie zdań, łączenie ich z obrazkami, pisanie litery Ł ł po śladzie i samodzielnie.