Materiały na dzień 22 kwietnia
DZIEŃ ZIEMI !!! „Dbajmy o naszą planetę – Ziemię”
1. Zabawa na powitanie – gimnastyka poranna. Uczymy się nazywać części ciała. https://www.youtube.com/watch?v=x7Wc4Rj22jI
2. Słuchanie piosenki„Ziemia wyspa zielona” - dowolne pląsy (zaproś do pląsów mamę, tatę, siostrę, brata).
Nie warto mieszkać na Marsie,
nie warto mieszkać na Venus.
Na Ziemi jest życie ciekawsze,
powtarzam to każdemu .
Ref.
Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona,
wśród innych dalekich planet.
To dom dla ludzi, dla ludzi i zwierząt,
więc musi być bardzo zadbany.
Chcę poznać życie delfinów
i wiedzieć co piszczy w trawie.
Zachwycać się lotem motyla
i z kotem móc się bawić.
Ref.
Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona,
wśród innych dalekich planet.
To dom dla ludzi, dla ludzi i zwierząt,
więc musi być bardzo zadbany.
Posadźmy kwiatów tysiące.
Posadźmy krzewy i drzewa,
niech z nieba uśmiecha się słońce,
pozwólmy ptakom śpiewać.
Ref.
Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona,
wśród innych dalekich planet.
To dom dla ludzi, dla ludzi i zwierząt,
więc musi być bardzo zadbany.
3. „Ziemia” – puzzle – można wykorzystać gotowy, kolorowy obrazek ( poprosimy rodzica o wycięcie puzzli), w drugiej propozycji dziecko koloruje obrazek i po wycięciu jego elementów ( znowu prosimy o pomoc rodziców) układa puzzle. Obrazek 1 [.jpg, 89.18 kB], obrazek 2 [.jpg, 99.42 kB]
4. JAK DBAMY O ZIEMIĘ?
- Zabawa dydaktyczna: „Czarodziejski worek” – rozpoznawanie po dotyku nazw odpadów (puszek, makulatury, plastiku, baterii). Myślę, że każdy z nas ma woreczek w domu, a jak nie, to można wykorzystać do tego pudełko, reklamówkę. Wkładamy doń rożne przedmioty. Potem zamykamy oczy i wkładamy do woreczka ręce. Bierzemy w nie jeden przedmiot i za pomocą dotyku rozpoznajemy, co to jest. Przypominamy o segregacji śmieci!
- „Oszczędzanie i marnowanie wody”- praca z obrazkiem. Uśmiechnij się jeśli Rodzic wskaże obrazki,na których widoczne jest oszczędzanie wody (opowiedz co widzisz na obrazkach);zasmuć się, kiedy zobaczysz obrazki, na których widoczne jest marnowanie wody (opowiedz co widzisz na obrazkach).
- Zabawa badawcza: „Co pływa, a co tonie” Do miski z wodą dziecko kolejno wrzuca: spinacz biurowy, papier, kamień, kawałek drewna, następnie wrzucają styropian, skorupkę od orzecha, piórko, piłeczkę pingpongową - obserwuje co się dzieje z tymi przedmiotami i dlaczego tak się zachowują.
- Zabawy z torebkami foliowymi – potrzebna będzie foliowa torebka, woreczek. Wykonuj po kolei poniższe zadania:
- Dmuchnij na torebkę umieszczoną na dłoni.
- Poszeleść torebką, przysuwając ją do ucha.
- Podrzuć torebkę do góry i obserwuj, jak spada.
- Unoś torebkę raz w górę raz w dół, raz szybko, raz wolno
- Zgnieć torebkę w małą kulkę i celuj np. do kosza.
Możesz wymyślić jakieś swoje zabawy.
5. Kolorowanki – do wyboru.1 [.jpg, 103.23 kB], 2 [.jpg, 64.93 kB], 3 [.jpg, 103.23 kB]
MIŁEJ ZABAWY