Materiały na dzień 22.05.2020
Materiały na dzień 22.05.2020r. MUZYCZNE OPOWIEŚCI
Comedians galop – Rodzic zaprasza dziecko do wysłuchania utworu. Wprowadza dziecko w temat utworu, podając jego tytuł. Zachęca dziecko, by zamknęło oczy i wyobraziło sobie, jakie wydarzenia i emocje wyraża muzyka. Po wysłuchaniu utworu rodzic prosi dziecko, aby krótko opowiedziało o swoich uczuciach.
„Lustra” – dziecko dobiera się w parę z rodzicem i wspólnie ustalają, która z osób jest „lustrem”. Zadaniem „lustra” jest jak najdokładniejsze odtworzenie ruchów i mimiki osoby która się w nim odbija. Rodzic określa i mierzy czas zabawy, np. klepsydrą lub minutnikiem w widocznym miejsce. Po upływie tego czasu następuje zamiana ról.
„Ilustrujemy ruchem” – zabawa muzyczno-ruchowa do utworu P. Czajkowskiego Walc kwiatów. Rodzic daje dziecku białą wstążkę lub pasek białej bibuły. Dziecko podczas słuchania utworu porusza się, ilustrując ruchem i gestem dźwięki muzyki.
„Przesyłanie misia” – zabawa przekładanie misia z rąk do rąk między domownikami. Po zabawie rodzic zachęca do dziecko do wypowiedzi. Jak Twoim zdaniem czuł się miś? Dziecko próbuje nazwać te emocje, np. Miś bał się, że spadnie, Było mu niewygodnie, Coś mogło go zaboleć, Było mu przyjemnie. Rodzic dąży do tego, by dziecko uświadomiło sobie, że różne osoby w tych samych sytuacjach mogą doświadczać odmiennych stanów emocjonalnych, nie zawsze są one przyjemne.
„Uczucia w palcach” – gra planszowa w parach z rodzicem z wykorzystaniem Wyprawki s.51. Rodzic wspólnie z dzieckiem nazywa palce jednej dłoni, pojedynczo je prostując. Może jednocześnie podać nazwy w języku obcym, np. angielskim (kciuk – thumb, palec wskazujący – index finger, palec środkowy – middle finger, palec serdeczny – ring finger, mały palec - little finger). Dzieci przeliczają palce za pomocą liczebników głównych i porządkowych, licząc od kciuka (pierwszy – first, drugi – second, trzeci – third, czwarty – fourth, piąty – fifth). Można na paznokciach jednej ręki napisać cyfry 1–5, zaczynając numerowanie od kciuka. Dziecko wypycha kostkę z W51 i skleja je. Rodzic wspólnie z dzieckiem gra, rzucając jednocześnie dwiema kostkami – z cyframi 1–5 i symbolami emocji. Zadaniem dziecka jest za pomocą ruchów dłoni pokazać emocje widoczne na kostce i spróbować opowiedzieć o ich przyczynie, korzystając z liczebników porządkowych, np.: Dłoń jest smutna (gest), bo pierwszy palec został przycięty w szufladzie. Kiedy historia emocji jednego palca zostanie opowiedziana – dziecko ściera cyfrę z odpowiedniego paznokcia lub zapisuje ją na kartce. Wygrywa ta osoba, która pierwsza opowie historię uczuć wszystkich palców swojej jednej dłoni.
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych: ćwiczenia na rozgrzewkę dla dzieci – krótka rozgrzewka, ćwiczenia wzmacniające dla dzieci –ćwiczenia wzmacniające
Praca z KP4.23b – pisanie po śladzie nazw wybranych emocji.
Praca z KP4.28b – kącik grafomotoryczny, kolorowanie pól zgodnie z zauważoną regułą.