Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Materiały na dzień 21 kwietnia

JAK POWSTAJE PAPIER?

Zapraszamy dziecko do obejrzenie filmu : „Mamo, skąd się bierze papier?” , następnie rozmawiają na temat powstawania papieru.

1. JAK ZROBIĆ PAPIER CZERPANY? Dziecko ogląda film jak krok po kroku powstaje papier czerpany. Chętny przedszkolak może wspólnie z rodzicem wykonać taki papier.(FILM)

Druga propozycja dla dzieci.

2.JAK ZROBIĆ MASĘ PAPIEROWĄ? Krótka instrukcja filmowa jak zrobić samemu masę papierową. Z masy papierowej dziecko może ulepić zwierzątko, wazonik itp., następnie wysuszyć  i pomalować farbami.(FILM)
MIŁEJ ZABAWY!

ĆWICZENIA GIMNASTYCZNE Z KSIĄŻKĄ:
Dziecko otrzymuje książkę, którą kładzie na głowę i stara się utrzymać ją w tej pozycji, podczas gdy rodzic wydaje kolejno polecenia: obracamy się, tańczymy, chodzimy bokiem, kucamy, chodzimy do tyłu.  Jeżeli dziecku książka spadnie z głowy wykonuje zadanie od nowa
Zabawa „Na hasło”. Dziecko leży  na podłodze w pozycji na boku.
Na hasło: książki się otwierają przechodzą do leżenia na wznak, wyciągają na boki wyprostowane ręce i nogi.
Na hasło: Kartki się przewracają klaszczą w dłonie.
Na hasło: ile stron ma książka, a dzieci tyle razy klaszczą.
Na hasło: Książki się zamykają dzieci powracają do pozycji wyjściowej. Leżenie na bokach, nogi podkurczone.
Na hasło: książki stoją na regale, dzieci przechodzą do stania na baczność.

„MATEMATYCZNE OPOWIEŚCI O PAPIERZE”. Materiały potrzebne dzieciom: kartki formatu A4 i ołówki. Zadaniem dzieci jest zapisanie działań (cyframi, symbolami, np. kropkami, lub rysunkami) i podpisanie się na kartce.
W pewnym lesie stały obok siebie cztery drzewa – wysokie i stare. Pewnego dnia drwale ścięli jedno z nich. Ile drzew zostało?
Ciężarówka wiozła do tartaku osiem ściętych drzew. Po drodze zatrzymała się w miejscu wycinki i pracownicy zapakowali na ciężarówkę jeszcze jedno drzewo. Ile drzew było razem na przyczepie ciężarówki?

„DO KRAINY BAŚNI ZABIERAM…” – Rodzic prosi dziecko, aby wymyśliło i zapamiętało nazwę przedmiotu rozpoczynającego się głoską f. Następnie rozpoczyna zabawę słowami: ” Do krainy baśni zabieram fotografię” i prosi dziecko o powtórzenie tych słów oraz dodanie własnego słowa, rozpoczynającego się głoską f. Potem rodzic powtarza słowo dziecka i dodaje swoje słowo zaczynające się na głoskę f i znów dziecko. Zabawa trwa do wyczerpania pomysłów.

Praca z KP4.10a – kącik grafomotoryczny, samodzielne pisanie liter f, F, pisanie wyrazów po śladzie.