Materiały na dzień 21 kwietnia
JAK POWSTAJE PAPIER?
Zapraszamy dziecko do obejrzenie filmu : „Mamo, skąd się bierze papier?” , następnie rozmawiają na temat powstawania papieru.
1. JAK ZROBIĆ PAPIER CZERPANY? Dziecko ogląda film jak krok po kroku powstaje papier czerpany. Chętny przedszkolak może wspólnie z rodzicem wykonać taki papier.(FILM)
Druga propozycja dla dzieci.
2.JAK ZROBIĆ MASĘ PAPIEROWĄ? Krótka instrukcja filmowa jak zrobić samemu masę papierową. Z masy papierowej dziecko może ulepić zwierzątko, wazonik itp., następnie wysuszyć i pomalować farbami.(FILM)
MIŁEJ ZABAWY!
ĆWICZENIA GIMNASTYCZNE Z KSIĄŻKĄ:
Dziecko otrzymuje książkę, którą kładzie na głowę i stara się utrzymać ją w tej pozycji, podczas gdy rodzic wydaje kolejno polecenia: obracamy się, tańczymy, chodzimy bokiem, kucamy, chodzimy do tyłu. Jeżeli dziecku książka spadnie z głowy wykonuje zadanie od nowa
Zabawa „Na hasło”. Dziecko leży na podłodze w pozycji na boku.
Na hasło: książki się otwierają przechodzą do leżenia na wznak, wyciągają na boki wyprostowane ręce i nogi.
Na hasło: Kartki się przewracają klaszczą w dłonie.
Na hasło: ile stron ma książka, a dzieci tyle razy klaszczą.
Na hasło: Książki się zamykają dzieci powracają do pozycji wyjściowej. Leżenie na bokach, nogi podkurczone.
Na hasło: książki stoją na regale, dzieci przechodzą do stania na baczność.
„MATEMATYCZNE OPOWIEŚCI O PAPIERZE”. Materiały potrzebne dzieciom: kartki formatu A4 i ołówki. Zadaniem dzieci jest zapisanie działań (cyframi, symbolami, np. kropkami, lub rysunkami) i podpisanie się na kartce.
W pewnym lesie stały obok siebie cztery drzewa – wysokie i stare. Pewnego dnia drwale ścięli jedno z nich. Ile drzew zostało?
Ciężarówka wiozła do tartaku osiem ściętych drzew. Po drodze zatrzymała się w miejscu wycinki i pracownicy zapakowali na ciężarówkę jeszcze jedno drzewo. Ile drzew było razem na przyczepie ciężarówki?
„DO KRAINY BAŚNI ZABIERAM…” – Rodzic prosi dziecko, aby wymyśliło i zapamiętało nazwę przedmiotu rozpoczynającego się głoską f. Następnie rozpoczyna zabawę słowami: ” Do krainy baśni zabieram fotografię” i prosi dziecko o powtórzenie tych słów oraz dodanie własnego słowa, rozpoczynającego się głoską f. Potem rodzic powtarza słowo dziecka i dodaje swoje słowo zaczynające się na głoskę f i znów dziecko. Zabawa trwa do wyczerpania pomysłów.
Praca z KP4.10a – kącik grafomotoryczny, samodzielne pisanie liter f, F, pisanie wyrazów po śladzie.