Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Materiały na dzień 21.05.2020

Materiały na dzień 21 maja 2020r. „Jak pozbyć się strachu?”.

„Piórka naszych uczuć” – Rodzic daje dziecku sztuczne piórka w różnych kolorach. Zadaniem dziecka jest wyrazić emocje, o których opowiada rodzic;  za pomocą układu piórek i rąk. Rodzic wyja­śnia zasady zabawy: postaraj się wyrazić piórkami, jak się czujesz, kiedy np.: boisz się wielkiego psa, bawisz się z koleżankami/ kolegami w przedszkolu, stłukłeś kolano, zgubiłeś/łaś ulubioną zabawkę, przytulam cię. Dziecko prezentuje swoją scenkę w dowolny sposób. Kolor piórek również ma znaczenie.  

„Tajemnicza przesyłka” – Rodzic wprowadza dziecko w klimat zabawy sugestią, że ktoś pozostawił przesyłkę pod drzwiami. Prosi dziecko o sprawdzenie, co się w niej znajduje. Mówi, by jeszcze nie rozpakowywać zaklejonego pudełka, lecz sprawdzić jego zawartość przez włożenie ręki w otwór widoczny z boku. Cała zaimprowizowana sytuacja ma doprowadzić do nazwania przez dziecka emocji,które towarzyszą mu w trakcie poznawania zawartości pudełka. Rodzic pomaga dziecku podsumować tę  zabawę pytaniami: Czy to było przyjemne doświadczenie – sięgać ręką do pudełka, w któ­rym nie wiedziałeś/łaś, co się znajduje? Co czułeś/łaś  w tym momencie? Czy odczuwałeś/łaś niepokój lub strach? Co mogłeś/łaś  zrobić inaczej, żeby zmniejszyć napięcie i lęk towarzyszący nie­znanemu doświadczeniu? Po rozmowie z dzieckiem następuje otwarcie pudełka. W środku znajdują się obrazki (przykładowe do wydruku) przed­stawiające mimikę osób wyrażających różne emocje. Dziecko nazywa emocje przedstawione na obrazkach.

Lisi ogon – przypomnienie wiersza z opowiadania M. Bennewicza Lisi ogon. Rodzic proponuje zabawę ruchową, zachęcając dziecko do wypowiadania treści wiersza. Dziecko stoi naprzeciwko rodzica, rodzica prosi o powtarzanie rymowanki zawartej w opowiadaniu oraz ilustrowanie jej treści ruchem (kilka powtórzeń).

Bo strach to tylko przebranie, (gest rozkładania rąk, dłonie otwarte, wyprostowane)

I groźne zakłada maski (dotykanie twarzy, przesuwanie dłoni od czoła do brody)

lecz zadaj sobie pytanie, (gest rozkładania rąk, dłonie otwarte, wyprostowane)

na jakie czeka oklaski? (składanie dłoni jak do oklasków)

Stres karmi się naszym strachem (podnoszenie dłoni do ust, pokazywanie gestu jedzenia)

Jak gołąb na dachu bułką. (podnoszenie dłoni do ust, pokazywanie gestu jedzenia)

Wystarczy jednym zamachem (gest zrzucania czegoś z półki, szeroki zamach jedną, następnie

Przegonić go jak kurz z półki. drugą ręką na zmianę)

Praca z KP4.22b – kolorowanie ilustracji według kodu, określanie przyczyn zdenerwowania.

Praca z KP4.23a – kreślenie drogi w labiryncie, pisanie wyrazów po śladzie.