Materiały na dzień 20.05.2020
Temat dnia: „ Razem jest wesoło”
- „Wesoła rodzinka”- tworzenie do melodii improwizacji ruchowej (głową, rękami, górną częścią tułowia). Zabawa rytmiczna, wystukiwanie rytmu piosenki na dowolnym instrumencie perkusyjnym.
- „Tup, lalki i misie”- zabawa dydaktyczna. Dziecko ma dwie zabawki różnej wielkości np. lalkę i misia lub dwie dowolne różnej wielości. Rodzic, demonstruje mierzenie, kładzie obydwie zabawki na podłodze, tak by ich nogi były na jednej linii. Następnie ustala z dzieckiem, która jest wyższa, a która niższa. Rodzic wybiera dowolne zabawki i kładzie na dywanie. Dziecko kolejno dostawia następne zabawki i określa, czy dana zabawka jest od niej wyższa czy niższa i kładzie po odpowiedniej stronie, np. wyższe po prawej, niższe po lewej.
- Praca z książką K2, 22- naklejanie elementów na czarno – białym śladzie.
- „Figury”- zabawa matematyczna. Rodzic przygotowuje uprzednio cztery podstawowe figury geometryczne (koło, kwadrat, trójkąt i prostokąt) następnie czyta zagadki Beaty Gawrońskiej, a dziecko po każdej zagadce wskazuje figurę, która jest rozwiązaniem.
Ta piramida mała trzy boki i trzy rogi miała.(trójkąt)
Cztery rogi, cztery kąty, boki cztery też.
Długie dwa, krótkie dwa, ta figura to właśnie ja. (prostokąt)
Ma kąty- choć to nie jest pokój. Ma rogi- choć to nie jest krowa.
Złóż patyczki równe cztery i figura już gotowa. (kwadrat)
Ma je rower, ma samochód, we wrotkach jest też.
Jaka to figura? Może już to wiesz? (koło)
- „Co powie tata”- piosenka do osłuchania. Zabawa taneczna do piosenki.
- Praca z dzieckiem 5- letnim, praca z Książką 4, 10- określanie, co mogłoby ucieszyć, a co zasmucić mamę. Przeliczanie i rysowanie po śladzie kwiatów.