Materiały na dzień 2 kwietnia
MASZYNY ROLNICZE
„Rekwizyt do zawodu” – Dziecko ma narysować jeden rekwizyt związany z zawodem, którego nazwę (obrazek) wylosuje. Rodzic odgaduje o jaki zawód chodzi. Zabawę powtarzamy zamieniając się rolami kartki A4, mazaki, karteczki z nazwami zawodów oraz obrazki.
„Co to jest farma?” – Rodzic rozmawia z dzieckiem: Co to jest farma? Czym zajmuje się rolnik? Jakie znaczenie ma praca rolnika dla osób mieszkających w mieście? Jakie obowiązki ma hodowca zwierząt, jak się nimi opiekuje? Co robi rolnik rano, w południe, a co wieczorem? Co jedzą zwierzęta hodowane w gospodarstwie?
Maszyny rolnicze”− Rodzic pokazuje dzieciom zdjęcia przedstawiające różne maszyny i narzędzia rolnicze, wykorzystywane w gospodarstwie. Przykładowe ilustracje maszyn rolniczych dostępne: (1) oraz(2) : kombajn, traktor, prasę, bronę, motykę, grabie, łopatę, widły, kosę. Dzieci dzielą ich nazwy na sylaby, następnie na głoski, oznaczają pierwszą i ostatnią głoskę w wyrazie. Wspólnie z Rodzicem dobierają podpisy do obrazków. Następnie Rodzic pyta: Jakich maszyn potrzebuje rolnik podczas swojej pracy? Do jakich czynności wykorzystuje te maszyny i narzędzia? Gdzie rolnik zwozi zboże?
„Różne zboża” –Dzieci przez chwilę uważnie oglądają ilustracje z Księgi Zabaw s. 62–63, zastanawiają się, co jest na nich przedstawione. Na podstawie ilustracji opowiadają, czym różnią się od siebie różne zboża i jakie mają cechy podobne. Wspólnie zastanawiają się, do czego wykorzystuje się zboża. Rodzic zachęca do przeczytania tekstu w Księdze Zabaw s. 63. (Grupa V)
Praca z KP3.47a – układanie historyjki obrazkowej o powstawaniu chleba, numerowanie kolejnych obrazków, rysowanie ostatniego elementu historyjki.