Materiały na dzień 19 marca
W dniu dzisiejszym proponujemy przeczytać dzieciom wiersz:
Wiersza Kaczeńce Janina Halagarda
Usiadły kaczeńce kępami
i patrzą złotymi oczkami:
na żabki zielone, skaczące,
motylki fruwające.
Przysiadły motyle – na chwile,
rosę z kwiatków strząsały,
i znów się wzbiły do nieba
i poleciały…
A szary pajączek widział,
co robi motyl i żabka.
Chociaż cichutko siedział
pod małym listkiem kwiatka.
Namaluj wiosnę farbami:
kaczeńce, żabki, motyla,
biedronkę i pająka:
Spójrz! Jaka piękna łąka!
Po recytacji proszę pokazać dzieciom zdjęcia kaczeńcy. Dzieci niech opisują ich wygląd, porównują z obrazem. „Kaczeńce” – proponujemy wyszukać z dziećmi w dostępnych źródłach i obejrzeć reprodukcję obrazu. Porozmawiać z dziećmi o tym co przedstawia. Dzieci niech postarają się rozpoznać kształty i barwy występujące na reprodukcji.
„Emocje w sztuce” – zabawa pantomimiczna. Jedna osoba mama jest rzeźbiarzem dziecko rzeźbą i na odwrót. Dowolna interpretacja
Proponowana Zabawa plastyczna
Malowanie – na białej kartce z bloku technicznego formatu A-4 należy namalować kwiat, po czym wypełnić farbą całą powierzchnię kartki, tworząc tło.
Wydzieranie – na kolorowej kartce z bloku technicznego formatu A-4 są wydrukowane szkice kwiatów, które należy wypełnić kolorowym papierem. W tym celu wydzieramy z kolorowego papieru, wycinanki lub bibuły odpowiedniej wielkości skrawek, po czym przyklejamy go we właściwym miejscu. Ważne jest, aby papier nie wychodził poza obręb kwiatu.
Stemplowanie – na zielonej kartce z bloku technicznego formatu A-4 należy odcisnąć różnej wielkości kwiaty za pomocą stempli, następnie patyczkami namalować trawę, tworząc tym sposobem łąkę.
Przyklejanie ziaren zbóż i słonecznika – na kolorowej kartce z bloku technicznego formatu A-4 na wydrukowane kwiaty oraz ramkę. Należy przyklejać nasiona tylko na linii wyznaczającej kwiat i ramkę.