Materiały na dzień 15 kwietnia
Ćwiczenia gimnastyczne:
1.”Poranek na wsi” – leżenie na brzuchu z rękami pod głową, na dźwięk tamburyna (albo grzechotki lub klaśnięcie w ręce) rozprostowanie rąk i uniesienie ich wraz ze złączonymi nogami nad podłogę.
2. „Koty się budzą” – klęk podparty, dolny odcinek kręgosłupa „wpychamy” mocno w podłogę, aby stał się w tym miejscu wklęsły. Głowę podnosimy. Na hasło „koci grzbiet” górny odcinek kręgosłupa „wypychamy” w górę, głowę chowamy między ramionami.
3. „Koniki” – bieg po obwodzie koła (uderzanie piętami o pośladki).
4. „Sadzimy w polu” – pozycja stojąca w rozkroku, skłon do prawej nogi, wyprost, skłon do lewej nogi, wyprost. Ćwiczenie powtarzamy 4 razy.
5. „Zwierzęta piją wodę” – skłony do przodu z pozycji siadu skrzyżnego w kierunku rozłożonego na podłodze woreczka (albo innego przedmiotu, jaki macie w domu), tak aby dotknąć czołem podłogi.
6.„Zwierzęta do stodoły” – zabawa ruchowa, orientacyjno-porządkowa. Dzieci naśladują chód wybranych przez siebie zwierząt z wiejskiego podwórka (króliki – skaczą obunóż, krowy – czworakują, kaczki – maszerują na ugiętych nogach, konie – podnoszą wysoko nogi). Na dźwięk bębenka (klaśnięcie) siadają w siadzie skrzyżnym w wyznaczonym miejscu. Na dźwięk tamburyna spacerują dalej. Ćwiczenie powtarzamy 4 razy.
„Ekologiczne sudoku” – zabawa rozwijająca spostrzegawczość i logiczne myślenie. Rodzic przygotowuje dla dziecka zestaw 9 kartoników – 3 z napisem „woda”, 3 z napisem „ekologia”, 3 z napisem „planeta”. Przetasowane rozdaje dziecku. Kartoniki należy ułożyć na podłodze 3 pola na 3 pola z kartek formatu A4. Zadaniem dzieci jest wspólnie przeczytać wyrazy i ułożyć je w taki sposób, by nie powtarzały się w rzędzie i kolumnie. Jeśli dzieci będą miały problemy z wykonaniem zadania, rodzic pomaga, wskazując po kolei sposób rozwiązania.
„Jaka to liczba?” – zabawa rozwijająca spostrzegawczość wzrokową i słuchową. Dzieci siedzą w kole. N. przygotowuje kartki formatu A4 z zapisanymi niektórymi cyframi. Nakłada na nie kartkę z wyciętym otworem. Przesuwa otwór po kartce, która znajduje się pod spodem, a zadaniem dzieci jest odgadnąć, jaka cyfra jest na niej napisana . Gdy im się to uda, podają, jaka głoska znajduje się w nagłosie (na początku) nazwy tej cyfry, a jaka w wygłosie (na końcu).
„Odtwórz rytm” – dorosły proponuje sekwencje 3–4 gestów do odtworzenia, np. klaśnięcie, tupnięcie, tupnięcie; dziecko próbuje powtórzyć. Zamieńcie się rolami. Powtórzcie zabawę kilka razy.
„Ekoprzyjaciel” – przygotujcie wspólnie z Rodzicami ekoludka z surowców wtórnych. Wykorzystajcie opakowania po niepotrzebnych przedmiotach, butelki, ścinki materiałów, na pewno znajdziecie w domach coś co można wykorzystać. Koniecznie pochwalcie się swoimi pracami. Powodzenia!
Praca w książce:
Praca z KP4.10a – kącik grafomotoryczny, samodzielne pisanie liter z, Z, pisanie wyrazów po śladzie.
Praca z KP4.2a – zaznaczanie różnic pomiędzy obrazkami.