Materiały na dzień 15 kwietnia
- Zabawa powitalna „Moje ręce” wg M. Bogdanowicz
Moje ręce klaszczą tak, (klaszczemy)
moje nogi tupią tak, (tupiemy)
a mój palec wskazuje, kto za chwilę zatańcuje.
Naśladowanie rymowanki słowem i ruchem
- Wspólnie zaśpiewajmy piosenkę: „Zielona wiosna” – posłuchaj piosenki: link: https://www.youtube.com/watch?v=VR50rxz_wGM
Nad brzegiem rzeki żabki siedziały
i coś do ucha sobie szeptały.
Kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum,
kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum.
Przyleciał bociek, usiadł na płocie
i do drugiego boćka klekoce.
Kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle,
kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle.
Wszystko usłyszał mały wróbelek
i przetłumaczył na ptasie trele.
Ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir,
ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir.
Wiosna, wiosna, znów przyszła wiosna,
wiosna, wiosna jest już wśród nas.
- Porozmawiaj z dzieckiem na podstawie wysłuchanego utworu:
− Jak szeptały żaby?
− Jak klekotał bociek?
− Jakie odgłosy wydawał wróbelek?
− Kto jest już wśród nas?
− Jaka według was jest wiosna?
- Zabawa ruchowa z w/w piosenką: przy nagraniu piosenki naśladujemy: żaby, bociany i wróbelki.
- Praca plastyczna: „ŻABA”
Proste do przygotowania żabki z kółek: https://ekodziecko.com/latwe-zabki
- NA ZAKOŃCZENIE:
Zabawa z pokazywaniem – Moja Ulijanko.
Zilustruj przy pomocy ruchu rymowankę: https://www.youtube.com/watch?v=_8t8yYpJnmM
Moja Moja Ulijanko,
klęknij na kolanko,
chwyć się za warkoczki,
umyj się, uczesz się i wybieraj, kogo chcesz