Materiały na dzień 15.05. 2020
Temat dnia: „Opiekujemy się zwierzętami”
- „Zwierzę- istota czująca”- rozmowa na podstawie treści wiersza autorstwa: Bożeny Pierga.
Kiedy z kotem dokazujesz,
To pamiętaj, że kot czuje.
Czasem nie ma już ochoty
na zabawy oraz psoty.
Pies, choć łasi się bez przerwy,
także może nie mieć werwy
na igraszki oraz głaski.
Okaż mu więc trochę łaski.
Żółwie, rybki oraz koty
To żyjące są istoty.
A najmniejszy nawet zwierz
chce być szanowany też.
Więc o swego przyjaciela
dbaj nie tylko, gdy niedziela.
Wiedz, że każdy człowiek wielki
ludzki jest dla stworzeń wielkich.
Po wysłuchaniu wiersza Rodzic zadaje dziecku pytania odnośnie wysłuchanego tekstu, np. O jakich zwierzętach jest mowa w wierszu? itp.
- „Moje ulubione zwierzątko domowe?”- malowanie farbami plakatowymi na zadany temat.
- „Kulawa papuga”- zabawa ruchowa z elementem skoku. Dziecko biega w rytmie podanym przez Rodzica (można wykorzystać dowolne instrumenty).
Na hasło: Papugę boli noga! dziecko zaczyna skakać na jednej nodze, gdy muzyka milknie dziecko siada w siadzie skrzyżnym, gdy powraca rytm, dziecko zaczyna biegać.
- „Zwierzątka domowe”- zabawa rozwijająca pamięć wzrokową z wykorzystaniem Książki2, 24- składanie obrazka z pięciu części.
- „Podawanka”- dziecko wraz z Rodzicami swobodnie biega po podwórku lub w lesie. Jeden z uczestników trzyma piłkę i goni pozostałych. Uczestnik, który zostanie dotknięty piłką, staje się goniącym.
- „Pies” – zabawa ruchowa z elementem czworakowania. Dziecko naśladuje chód psów z wykorzystaniem ruchów naprzemiennych (prawa ręka, lewa noga). Chodzi przy melodii utworu „Kundel Bury”. Podczas przerwy w muzyce stają i próbują merdać ogonkiem z radości – rysują miednicą znaki nieskończoności (leniwa ósemka).
- Praca z dzieckiem 5- letnim, praca z Książką 4, 16 – utrwalanie umiejętności wyróżniania zbioru pustego.