MATERIAŁY na dzień 14.05.2020
MATERIAŁ NA 14.05.2020r. – MUZYKA OKOLICZNOŚCIOWA
RODZIC CZYTA WIERSZ „ĆWIR”
„Ćwir, czyli kiedy wejdziesz między wrony, musisz krakać jak i one”.
Wróbel w gości wpadł do wron.
I już w progu , jak to on,
bardzo grzecznie :- ćwir, ćwir!- rzekł.
Wrony na to w dziki skrzek:
-Co on gada?!- Kra, kra, kra! Tyś słyszała to, co ja?
-Jakiś jazgot? –Zgrzyt? – I brzdęk? – Co to był za dziwny dźwięk?
Wróbel: Ćwir! –powtórzył więc
Wtedy wrony:buch,bam, bęc ! po kolei spadły: bach!
Z przerażenia wprost na piach.
A gdy otrzepały puch, oczyściły z piachu brzuch, skrzydła, dzióbek oraz pięty,
rzekły:- Biedak jest ćwirnięty.
Rozmowa na temat wiersza:
Dlaczego wrony były takie zdenerwowane,że wróbel wydaje inne dźwięki niż one?
Jak myślisz ,dlaczego chciały, żeby wszyscy mówili tak samo?
Czy dźwięki „kra” były lepsze lub gorsze od „ ćwir”?
Co może oznaczać przysłowie: Kiedy wejdziesz między wrony, musisz krakać jak i one”
Czy pasuje ono do każdej sytuacji?
Czy wszystkim ludziom musi podobać się to samo?
Co to znaczy, że mamy różny gust, upodobania?
Czy te upodobania mogą być lepsze albo gorsze, tak jak chciały wrony?
JAKA MUZYKA PASUJE?- rodzic zachęca dziecko do wypowiadania się na temat różnego rodzaju muzyki .
Jaka muzyka Waszym zdaniem pasuje do tańca?
Jaki utwór śpiewamy na urodzinach?
Czy w każdym kraju ten utwór brzmi tak samo?
Jaki rodzaj muzyki wybierzesz, aby odpocząć?
Czy dźwięki płynące z lasu, rzeki, szum morza to tez muzyka?
W jakich okolicznościach śpiewamy „ Mazurka Dąbrowskiego?”
SKOJARZENIA Z MUZYKĄ.
Do jakich wydarzeń ,uroczystości pasują te utwory?Dzieci słuchają muzyki a potem podają swoje propozycje.
www.youtube.com/watch?v=n9yjxE_5HkI
www.youtube.com/watch?v=eikD0FLBCsc
www.youtube.com/watch?v=HKiHrGivkqY
www.youtube.com/watch?v=ioUutRw9WeQ
www.youtube.com/watch?v=nl62hhiBMOM
NASZA GITARA. Propozycja dla dzieci do wykonania instrumentu wg instrukcji. Potrzebne materiały: opakowanie po wyjmowanych chusteczkach higienicznych, kolorowy papier, nożyczki, gumki recepturki, kawałek grubego kartonu, czarny marker, taśma samoprzylepna.
Instrukcja: dzieci oklejają pudełko kolorowym papierem, następnie mocuje gumki recepturki, tak aby przechodziły nad otworem w pudełku (pudełko odgrywa role pudła rezonansowego).Na rantach pudełka rodzic może wykonać nożykiem niewielkie nacięcia, by struny się nie przesuwały. Następnie dziecko wycina z kartonu gryf oraz główkę gitary, przyklejają je za pomocą taśmy. Rysują na nich progi i struny. Gitara gotowa.
PRACA zKP.4.19a - pisanie po śladzie , zapisywanie dodawania.
PRACA z KP.20b – kącik grafomotoryczny, kolorowanie pól z właściwym układem nut.